Zahvaljujući Beogradskoj filharmoniji, nakon skoro 180 godina od nastanka ovog dela, publika će čuti nekad najpopularniju Berliozovu kompoziciju, pod dirigentskom palicom Kristijana Mandeala, u petak, 3. marta (Kolarac, 20 sati).
Na koncertu iz ciklusa "Za megalomane" naći će se još jedna premijera, i to Šumanovog Koncerta za četiri horne i orkestar.
"Posmrtna i trijumfalna simfonija" je nastala kao porudžbina Francuske vlade za desetogodišnjicu Julske revolucije. Duvači i perkusionisti Beogradske filharmonije dočaraće njenu nekadašnju ceremonijalnost, kada je u procesiji trgom Bastilјa megalomanski defilovalo 200 muzičara - veliki vojni duvački marševski orkestar i perkusionisti. Naknadno se za potrebe koncertnog izvođenja reducirao celokupan ansambl, a filharmoničarima će se u poslednjem stavu pridružiti i kolege gudači.
Prema rečima dirigenta Kristijana Mandeala, program ovog koncerta predstavlja i "megalomanski" zalogaj:
Imamo veliki izazov pred sobom budući da je repertoar koji izvodimo veoma komplikovan. Megalomanski po svojim zahtevima, retko se može čuti čak i među najboljim orkestrima na svetskoj koncertnoj sceni", otkriva Mandeal, čest gost Beogradske filharmonije koji se smatra najvećim rumunskim dirigentom današnjice, karijere duge već četiri decenije.
Beogradska filharmonija prvi put izvodi i Šumanov Koncert za četiri horne i orkestar. Solisti iz Mađarske - Janoš Benuš, Ištvan Flamer, Bence Mesaroš i Mate Hamar, pokazaće koliko horne mogu biti virtuozne u kompoziciji koja je most između gudačkog zvuka Šenbergove "Ozarene noći" uz koju počinje koncert i gromoglasnih duvača koji su u prvom planu Berliozovog dela.
"Megalomanski" broj premijera, solista, kao i zahteva koji su se našli pred muzičarima, apsolutno opravdavaju mesto ovog koncerta u jednom od najpopularnijih ciklusa Beogradske filharmonije. Finale "Za megalomane" zakazano je za 9. jun, pod upravom Fabrisa Bolona.