Ines Janković: Kreacije vanvremenske elegancije

0
Na nedavno održanom Fashion Weeku u Ljubljani, mlada dizajnerka Ines Janković prikazala je svoju kolekciju Glow, a u intervjuu za Story otkriva principe svog stvaralaštva i tri najbitnije stvari za svaku damu
Ines Janković; Foto: Privatna arhiva
Ines Janković; Foto: Privatna arhiva

Mlada srpska kreatorka Ines Janković, koja je za vrlo kratko vreme uspela da privuče pažnju mnogih – od kritičara do osoba koje sa zadovoljstvom nose njene kreacije elegantnog i prefinjenog stila, predstavila je svoju novu kolekciju Glow na Aqua Fresh Fashion Weeku u Ljubljani. Modni saveti Ines uvek su dobrodošli onima koji žele da se oprobaju u svetu modnog dizajna, ali i onima koji nastoje da se oblače sa ukusom.


S: Koja je filozofija brenda Ines Atelier?

- Koncept brenda zasniva se na nekoj vanvremenskoj eleganciji, odnosno na tome da komad odeće koji kupujete nije za jednu sezonu, već može da se nosi narednih nekoliko godina. Takođe, želim da moje modele koji su bazirani na klasici sa modernim elementima upotpunim kitnjastim nakitom. Iako kreacije i nakit bivaju u kontrastu, kada se nose zajedno, postiže se jedan harmoničan sklad.

S: Kako balansirate između kreativnosti i komercijalnosti?

- Od samog početka radim komercijalno, a poenta cele moje priče jeste u tome da se žene u mojim kreacijama dobro osećaju. Uopšte me nije interesovalo hoće li neko reći kako ja ništa nisam izmislila jer gledam da stvari koje mi se sviđaju prepakujem i dodam im svoj lični pečat. Vremenom su mi se kockice složile i postala sam sigurnija u sebe, kao i u viziju svog brenda. Sada imam osećaj da kad neko pogleda moju kreaciju oseti moj senzibilitet, nit koja se provlači kroz sve moje kolekcije iako svaka od njih ima svoju posebnu priču.

S: Kako se formira cena jednog komada odeće?

- Cenu čine nivo izrade, materijal, faktor dizajna, kao i brend. Nije isto kad odete u kupovinu haljine u kuću mladog dizajnera i kada odete u elitini lokal. Sve to bitno utiče na cenu, ali ono što bih ja svakako istakla jeste kvalitet materijala.

S: Kako tehnološki, socijalni i ekonomski faktori utiču na razvoj modne industrije?

- Utiču mnogo. Postoje posebne agencije koje prate kako globalna ekonomska i politička kretanja oblikuju svet. Odatle kreću tendencije koje se tiču mode, arhitekture, dizajna. Takođe, postoje stručni modni časopisi kao što je View, kao i sajmovi gde se serviraju tendencije za čak četiri sezone unapred. Dakle, kreatori ne postavljaju same te tendencije, kao što se misli, nego prate dešavanja pokušavajući da u njih ukomponuju svoj senzibilitet.

S: Prate li devojke u Srbiji modne trendove?

- Živela sam u Italiji, Engleskoj i bila u dodiru sa različitim kulturama. Žene kod nas veoma su lepe i zgodne, pa ne moraju previše da se trude oko mode. Primetila sam da se malo plaše da eksperimentišu, ali u Beogradu dame su ipak najsmelije.

S: Koje veštine treba da poseduje dizajner kako bi napravio svoj Fashion Show?

- Prvenstveno mora da ima sponzore. Koliko god da ste talentovani i imate super ideje ako, nažalost, nemate finansijsku podršku, u našoj zemlji to ne možete da prikažete. U Londonu postoje organizacije koje traže talente, a potom im daju podršku. Tako i kod nas postoji konkurs Gracia koji je lepa prilika za mlade dizajnere i gde sam i ja počela pre tri i po godine.

S: Dizajnirate li odeću i za sebe i u kojim prilikama?

- Naravno. Idem logikom da ukoliko ja ne nosim svoju odeću, ko će drugi. Često napravim sebi ono što bih volela da nosim, a onda mi se desi da mi zafale stvari u radnji. Klijenti su mi uvek na prvom mestu i njima sam veoma posvećena.
S: Nabrojte tri stvari koje žena mora da ima u svom garderoberu.

- Belu košulju koja se kombinuje u različitim prilikama, potom kvalitetan sako koji može da služi dugi niz godina i jedan dobar komad nakita koji će svaku odevnu kombinaciju učiniti različitom.

 

Razgovarala: Jovana Dimitrijević

makonda-tracker