Kada se opredelila za posao modnog skauta preselila se u London iz Kalifornije sa dvogodišnjom ćerkom i nije imala podršku kakvu je očekivala.
Poznata agencija "Storm models" iznedrila je neka od najznačajnijh imena u svetu modelinga. Kejt Mos, Džordan Dan, Kara Delevinj... sve one počele su da nižu modne uspehe upravo tu. Čitavu tu priču, piše Elle, pokrenula je Sara Dukas, koja je verovala svom instiktu, smatrajući da ukoliko želite da pokrenete sopstveni biznis treba da slušate samo sebe. Tako je, u njenom slučaju, i bilo.
Šta je bio tvoj prvi veliki proboj?
- Trenutak kada sam zapravo počela da se bavim poslom modnog skauta, a to je bio momenat kada sam se sa svojom tada dvogodišnjom ćerkom, preselila iz Kalifornije u London. Moj prijatelj fotograf načuo je da se otvara modna agencija, gde sam ubrzo otišla na razgovor za posao, misleći kako će to biti nešto privremeno.U pitanju je bila IMG agencija, a ja sam tamo ostala četiri i po godine i naučila izuzetno mnogo. Toliko da nisam strahovala od otvaranja sopstvene agencije, kada je za to došao trenutak.
Koji savet bi dala nekome ko želi da pokrene biznis tog tipa?
- Morate biti spremni da počnete od samog dna lestvice. Ljudi imaju različite percepcije o ovom poslu, ali je vrlo važno da razumete sam posao u potpunosti: iz perspektive ljudi, kreativne i one komercijalne, sa svih stanovišta. Takođe, ono što je moj lični recept jeste to da budete uljudi prema svima, od vrha do dna iste te lestvice. Ja se uvek trudim da tretiram sve na isti način. Iako je moja firma ja ću staviti sudove u mašinu, baš kao i svako drugi. Na ručkove sa direktorima i supermodelima ne idem isključivo ja, mada to jeste deo mog posla. Mislim da smo svi isti i da tretiranje ljudi upravo na taj način, drži nas prizemnim. Takođe verujem da sam moraš biti primer određenog ponašanja koje poštuješ.
Šta misliš da je osnovna veština koja je potrebna za rad u modnoj industriji?
- Iz mog ličnog iskustva, rad u modnoj industriji nije za one slabog srca. U pitanju je vrlo ozbiljna i izazovna industrija, koja samo u Velikoj Britaniji na primer, ima zaradu od nekoliko milijardi funti na godišnjem nivou. Neophodno je da volite ljude, ali da u isto vreme odolevate i nosite se sa praktičnim svakodnevnim zahtevima modne industrije. Ponekad se možete osećati da radite kao trgovac! Međutim, ovo je posao u kome se radi sa ljudima - to je prvo i osnovno, a ono fundamentalno je da je neophodno da posedujete empatiju i intuiciju, kao i da budete snažni, odlučni, snalažljivi i kreativni.
U modi je sve stvar vizije i to je ono što je vrlo važno."
Takođe, posao u modnoj agenciji poput ove je izuzetno kompleksan, jer je u pitanju mali tim koji rade sa ogromnim novcem, što podrazumeva i ogroman stres na dvevnom nivou. Za mene najveće uzbuđenje koje leži u ovom poslu jeste momenat kada otkrijem novo lice, kada se pojavi novi talenat i kada pronađem način da toj osobi pomognem da pronađe svoj put - smatra Sara.
Kakav je bio tvoj put do mesta na kome si danas?
- Biću u potpunosti iskrena: ja sam bila potpuno razočarenje za moje roditelje, oboje su bili vrlo uspešni akademski građani i isto su očekivali i od mene. Moj otac je završio Kembridž i postao je vrlo cenjen hirurg, dok je moja majka završila farmaciju. Mene tako nešto ni malo nije interesovalo. Oduvek sam znala da ću raditi za sebe i nisam se plašila toga da pokušam različite stvari, ne bih li uspela u tom naumu. Sva iskustva koja sam imala pomogla su mi da postanem ovo što jesam danas, ne samo u smislu biznisa, već su me i oblikovala kao osobu. I kada je došao pravi trenutak bila sam spremna da lansiram sopstvenu agenciju.
Imati sopstvene agencije ujedno znači i posedovanje kreativnih i biznis sposobnosti, koju od ove dve poseduješ u većoj meri?
- Mislim da posedujem mnogo više kreativnih sposobnosti i emocionalu inteligenciju, no što imam takozvane biznis sposobnosti. Sigurna sam i da sam imala dosta sreće, s obzirom da sam na samom startu karijere neke najznačajnije savete dobila od Ričarda Brensona. Pomaže i to što je moja desna ruka u poslovima moj brat Sajmon Čejmbers, a nas dvoje skupa posedujemo vrlo komplementarne veštine.
Kako glasi najbolji savet koji si dobila?
- Mnogo sam naučila samo gledajući kako Ričard pokreće svoj posao, još u periodu kada sam išla u školu sa njegovom sestrom. On je izuzetno svojeglav i osoba koja radi po svom. Sećam se kako mi je uvek govorio da se nikada ne plašim štampe i taj savet je klasičan Ričardov savet. Uvek je zagovarao nekonvencionalnost kada su u pitanju tradicionalna biznis pravila i od njega sam najviše naučila po pitanju verovanja sopstvenim instiktima. On je uvek govorio da je važno biti ljubazan prema svima i posedovati dobru saradnju sa medijima i to je razlog zbog koga imamo javno priznanje.
Koji su najvažniji saveti za uspešnu karijeru koje bi dala nekome?
- Kada god bih rekla nekome da pokrećem sopstveni biznis, oni bi mi smesta rekli da sam luda i pitali bi me da li sam zaista dobro razmislila o tome. Tako da je moj savet broj jedan da uvek dobro razmislite pre nego što pokrenete svoj biznis plan i da onda ćvrsto krenete za svojom idejom. Imate samo jedan život. Ja sam jedna od onih ludih ljudi koji su uvek znali da će biti šefovi sami sebi i da će posedovati sopstveni biznis, za tako nešto morate imati poseban tip ličnosti.
Ne plašite se neuspeha, to je vrlo važno."
Uradite svoj domaći dobro i uvek imajte na umu plan B. I ono što je vrlo važno, ne odustajte na prvoj prepreci. Po mom mišljenju ova poslednja stavka razdvaja uspešne poslovne ljude od onih neuspešnih. Ne razgaljujte se previše kada postignete neki uspeh. Vežbajte oprez. Da se razumemo, neophodna vam je i dobra finansijska zaleđina, to morate imati na umu. I na kraju - budite uvek inspirisani onim što radite. Ja sam i dalje inspirisana mojim timom i nadam se da su oni isto tako inspirisani mnome.