Interaktivni spot Boba Dilana oduševio svet

0
Pesma rok ikone Like A Rolling Stone dobila je spot nakon 48 godina od snimanja.
Bob Dilan, printscreen
Bob Dilan, printscreen

Bob Dilana mnogi smatraju najvećim rok muzičarem svih vremena, a pesma Like A Rolling Stone je, prema magazinu Rolling Stone, najbolja rok pesma ikada. Iako je ova kompozicija objavljenja davne 1965. godine, tek je ovih dana dobila spot  koji je drugačiji od svega do sada viđenog!

Reč je o spotu koji posmatrača ne stavlja u pasivnu poziciju, već mu omogućava da utiče na tok videa koji gleda. Posmatrač može da menja kanale ili manipuliše tonom, kao da koristi pravi daljinski upravljač. Spot se sastoji od 16 kanala koje gledalac može da bira, dok muzička podloga ostaje ista. Na ovaj način su autori želeli da se poigraju televizijom i ljudskim navikama.

- Sedite kod kuće, na fotelji, kauču i ne radite ništa, osim što vrtite kanale. Besomučno prebacujemo kanale i uvek ćemo nešto propustiti zato što ne možemo da gledamo sve u isto vreme. Želeli smo da od tog napravimo aktivnu stvar, kaže režiser spota Vanja Hejman.

Na kanalima koje posmatrač može da bira su različiti sadržaji, od kulinarskih emisija, preko vesti, do teniskog meča. Ono što ih sve povezuje je to da se čini da svi akteri izgovaraju reči pesme. Iako su mnoge emisije snimljene za potrebe ovog spota, akteri zapravo nisu govorili ove reči i sve je postignuto montažom, a stvaranje spota je trajalo dva meseca.

- Kada bi gledalac svaki kanal posmatrao posebno, umesto pet minuta, spot bi trajao sat i petnaest minuta, kaže Hejman.  

Ovaj video već predstavlja fenomen, jer je ga je za jedan dan pogledalo više od million ljudi, a 90 odsto njih je aktivno učestvovalo, menjajući kanale. 

 

Na YouTube-u se ne može igrati daljinskim, ali se to može učiniti na Dilanovom zvaničnom sajtu.

makonda-tracker