Zanosna žena i jedan od najvećih operskih glasova svih vremena, ostala je zapamćena po mnogim ulogama, a posebno u ulozi Madam Baterflaj, glavnoj junakinji orijentalne priče o kratkoj romansi. Junakinja čeka da joj se dragan vrati iz inostranstva da ponovo bude sa njim i sinom. Ova uloga kao da predskazuje sudbinu Marije Kalas i uzrok njene smrti...
Marija Kalas je bila jedinstvena i nezamenjiva za sve osim za čoveka koga je volela svim srcem. Njen život je od početka ličio na život tragične heroine. Rođena je 2. decembra u Njujorku, u porodici koja joj je samo prouzrokovala patnju i očaj. Roditelji za nju nisu marili, jer su, umesto devojčice, očekivali dečaka. Majka ju je često poredila sa starijom sestrom za koju je smatrala da je oličenje lepote, savršenosti i ženstvenosti.
Malo pažnje što je dobila od svoje majke je bilo kratkog veka. Teška čitavih sto kilograma, sa prćastim nosem, neverovatno velikim rukama, neproporcijalnim butinama i strmim obrvama, Marija Kalas je imala svaku predispoziciju da bude autsajder. Tada niko nije mogao ni da sanja da će Marija Kalas postati jedna od najznačajnijih operskih pevačica u istoriji.
Marija Kalas: Boginja grčke tragedije
Zračila je i bila elegantna, jaka i pomalo arogantna. Debitovala je 1942. godine u Grčkoj nacionalnoj operi kao Pučinijeva Toska. Od tada, uspeh se samo niže, a uloge je neprestano dobijala. Svaka opera ju je želela za deo ekipe. Tako je upoznala i Đovanija Batistu, biznismena koji ju je oženio kada je imala samo 24, a on 55 godina.
Poštovao ju je i idealizovao, "izbrusio" na taj način da je mogla da dosegne svoj puni potencijal i prevaziđe vreme. Sa njim je pokušala da osvoji La Skalu – poznatu milansku opersku kuću, ali je odbijena. Ipak, nastavila je da usavršava svoju tehniku dok nije stvorila svoj prepoznatljivi stil koji do danas pamtimo.
Drugi put u La Skali je konačno svetu dokazala šta sve može i zašto će baš ona postati jedna od najznačajnijih operskih pevačica u istoriji. Postala je muza mnogih režisera među kojima su Pazolini, Viskonti i Bernštajn. Međutim, u to doba će upoznati i osobu koja će uništiti njen život – Aristotela Onazisa.
Prvi susret sa Onazisom se dogodio 1959. godine. Iako je bila udata, očajnički se zaljubila u grčkog milionera. Uprkos njegovoj grubosti i aroganciji, Kalas je napustila Batistu dok Onazis, sa druge strane, nije planirao da napusti svoju ženu i porodicu. Mariju Kalas je video kao nešto prolazno, kao nekoga ko bi zvao kad god je imao slobodno vreme.
Nastavak pročitajte na idućoj strani...