Da bi čuvena glumica ušla u lik jedne od najcenjenijih umetnica 20. veka, napravljeno je mnogo veličanstvenih kostima, dostojnih dive kakva je bila Marija Kalas, a ovih pet se posebno izdvojilo.

Anđelina Džoli nije nominovana za Oskara za ulogu u filmu "Marija" Pabla Laraina, a jednako je iznenađenje što je i rad na kostimima za ovo ostvarenje ostao neprimećen.
Glumica je sedam meseci išla na časove pevanja kako bi što bolje oživela lik Marije Kalas, jedne od najvećih operskih diva 20. veka, a u tome da bude još više nalik slavnoj Grkinji, pomogao joj je Masimo Kantini Parini, glavni dizajner kostima.
– Donosio sam kofere i kofere pune odeće i tkanina, radili bismo zajedno celo jutro i popodne da bih razumeo šta je to što ona mora da obuče – kaže Parini za Refinery29.
"Marija", treći Larainov film o legendarnim ženama 20. veka, posle onih o Džeki Kenedi i princezi Dajani, vodi nas u vreme kada je Marija Kalas bila na vrhuncu popularnosti, u pedesete i šezdesete, pa sve do njenih poslednjih dana u Parizu, 1977. godine.
Posebna haljina za prvi susret sa čovekom Marijinog života
Parini je zaronio u obimnu foto i video-dokumentaciju i uspeo da rekonstruiše luksuzne i elegantne komade koji su obeležili prekretnice u životu dive, kao što je momenat kada je 1957. u Veneciji Marija upoznala Aristotela Onazisa. Tada je obukao Anđelinu Džoli u crno-belu haljinu od svilenog satena, model kratkih rukava sa biserima u predelu struka.

Mrak za mračne dane Marije Kalas
Posle svog poslednjeg izvođenja "Toske" Franka Zefirelija u londonskoj Kraljevskoj operi 1965, Marija se povukla iz javnog života i od tada je bilo sve manje njenih fotografija. Pošto je materijal bio tako oskudan, Parini je sam dizajnirao njen garderober za deo filma koji oslikava kraj njenog života.
Inspirisan stilom iz sredine veka, vodio je računa o raspoloženju Marije Kalas tih dana i zaključio da bi ona izrazila svoje emocije kroz mračne, neutralne i monohromatske kombinacije.
– Razgovarao sam o tome s Anđelinom i Pablom – kaže Kantini Parini. – Ovi crni tonovi nas podsećaju da smo vođeni do njene sahrane.

U tim poslednjim godinama je dizajner ulepšao mračnu odeću malim eksplozijama boja, poput crveno-zlatne marame ili zelene Gucci torbe s drškom od bambusa, što je sve imalo za cilj da ožini uspomene za srećnu, živahnu prošlost.
– Nisam hteo da izgleda kao udovica – kaže kreator, koji je za snimanje pozajmio Džolijevoj Hermès i Gucci marame njegove pokojne bake.
Haljina + pantalone
Iako lošeg zdravlja i emotivno razorena, Marija Kalas u filmu i dalje posećuje operu pokušavajući da vrati svoj glas. Odevena u haljinu sa cvetnim dezenom i puf-rukavima, ona hipnotiše pijanistu pevajući Qui la voce sua soave, s njenog nastupa u Veneciji 1949.

Da bi izgradio nešto slobodniji stil koji je, ipak, pod kontrolom, Kantini Parini je rešio da oda počast Ivu Sen Loranu, jednom od omiljenih dizajnera Marije Kalas i njenom prijatelju. Tako je ispod ove haljine Anđelina nosila crne pantalone u kakvima je Marija Kalas često viđana 70-ih.
Ogrtač kao druga koža
Većinu vremena pred smrt od srčanog udara u 54. godini operska diva je provodila u svom stanu u pariskom 16. arondismanu. Danima i noćima sedela bi razmišljajući o svojoj slavnoj prošlosti i slušajući svoja izvođenja arija, umotana u ogrtač do poda. Kantini Parini je u svojim beleškama prilikom pripreme za film zapisao da je taj ogrtač bio "njena druga koža, stvar koja je štiti i obavija u domaćoj sferi".
Odlučio se za taktilni, reljefni, beli ogrtač koji kao da oživljava prilikom kretanja Anđeline Džoli, a njegova izrada bila je vrlo komplikovana jer je u pitanju 3D proces za koji su korišćena specijalna prediva od vune i kašmira, i to vrstama korišćenim sedamdesetih.
– Anđelina se zaljubila u njega kad ga je videla, nosila ga je i na prvoj probi – otkrio je on i objasnio da je odabrana boja alabastera u čast staroj Grčkoj, domovini Marije Kalas, dok lepršava silueta podseća na visoke sveštenice.

Ispod ogrtača Džolijeva je nosila spavaćicu od prozirnih, svilenih slojeva s mašnom i čipkastim vezom na dekolteu, što je jedna od mnogih koje je dizajner ponudio glumici. Kako je otkrio, ovaj konkretan model je vintidž noćna haljina koju je pronašao u Rimu.
Kaput Marije Kalas
Kada se suočava s neminovnim krajem, Marija u filmu šalje svog batlera Feručija i spremačicu Brunu, svoje jedine preostale prijatelje, da joj spreme lepu odeću jer izlaze da proslave njen život. Preko svoje sablasne spavaćice ona oblači sjajan, crveno-zlatni brokatni kaput s krznom, a on je jedan od najvažnijih kostima Anđeline Džoli jer je zapravo pripadao Mariji Kalas.
Pronašao ju je u arhivi jednog od svojih omiljenih brendova, a u porubu je pronašao mali komad tkanine s kataloškim brojem na kojem je pisalo "Dizajnirano za gospođu Mariju Kalas".
BONUS VIDEO
Dom Anđeline Džoli u Los Anđelesu