istorija mode

Inspirisana lepotom Grejs Keli, čuva hiljadu priča i slojeva: Ovo je jedna od najlepših haljina koju smo videli na filmu

0

Nestvarna kreacija koju je za Grejs Keli dizajnirala osmostruka oskarovka imala je mnogo funkcija u čuvenom filmu Alfreda Hičkoka

Grejs Keli u filmu 'Prozor u dvorište' Alfreda Hičkoka
Grejs Keli u filmu "Prozor u dvorište" Alfreda Hičkokafoto: PARAMOUNT PICTURES - Album / Album / Profimedia

Holivudska diva i oskarovka Grejs Keli, koju smo kasnije znali i kao princezu Grejs od Monaka, jedna je od žena koje su svojom lepotom, talentom i stilom obeležile pedesete godine prošlog veka.


Jedna od najvećih ikona filma i mode svih vremena igrala je u mnogim bioskopskim hitovima, uključujući "Mogambo", "Pozovi M radi ubistva", "Provincijalka", "Tačno u podne", "Drž'te lopova"... ali verovatno nigde nije bila tako hipnotišuće lepa kao u "Prozoru u dvorište" (1954) slavnog britanskog režisera Alfreda Hičkoka.


U ovom ostvarenju, u kom Grejs Keli Lizu Frimont, devojku Džefa (Džejms Stjuart), čoveka koji je zbog povrede primoran da provodi dan u gipsu, sedeći pored prozora i posmatrajući komšiluk. Povremeno ga posećuje i biva upletena u njegovu bizarnu istragu iz fotelje, jer je Džef uveren da je njegov sused ubio suprugu.

 

U svakom kadru, Grejs Keli je božanstvena, ali je verovatno najjači utisak ostavila kada je pred kameru stupila u crno-beloj haljini balskog kroja.

 

Grejs Keli u filmu 'Prozor u dvorište' Alfreda Hičkoka
Grejs Keli u filmu "Prozor u dvorište" Alfreda Hičkokafoto: akg-images / akg-images / Profimedia

Za kostime u filmu "Prozor u dvorište" bila je zadužena Edit Hed, čuvena američka kostimografkinja koja je između 1949. i 1973. godine osvojila rekordih osam Oskara za najbolji filmski kostim.


Edit i Grejs su i ranije sarađivale i postale bliske prijateljice, a njihov odnos je nastavio da cveta nakon što su obe uključene u Hičkokov novi projekat.


U jednom od najpoznatijih krupnih planova u istoriji filma vidimo Grejs Keli kao Lizu u sceni u kojoj ona ljubi pospanog Stjuarta. Hičkok je želeo da, kada se kamera povuče, gledaocima bude jasno da je Liza bogata žena.

 

1 / 5 Foto: Courtesy Everett Collection / Everett / Profimedia

 

Haljina "sveže iz pariskog aviona", kako ju je opisala, ima crni korset, dubok V-izrez, poluotkrivena ramena i više nego raskošnu belu suknju u obliku zvona, napravljenu od kvalitetnog šifona. Crni lakovani kaiš, bele svilene rukavice do laktova, niz bisera, crne sandale upotpunjuju izled slavne Grejs Keli na savršen način – ničega nije ni previše ni premalo.


Liza, savršeno je, uvek je savršeno – kaže Džef kada ga ona pita šta misli o njenoj haljini.

 


Ovaj kostim iskorišćen je da se pokaže savršenstvo figure glavne glumice, sva njena ženstvenost, stil i pripadnost višoj klasi, kao i da istakne odnos između protagonista: mlade, bogate i elegantne Lize i starijeg, povređenog i nemoćnog Džefa i pidžami.

 

Neobično, i jednostavno i složeno u isto vreme, uz moćan kontrast, beskrajno otmeno, a ipak u senci lepote Grejs Keli... ne čudi što je ova haljina ušla u istoriju.

 

 

BONUS VIDEO

Smart casual izdanje Ane Ivanović

 

makonda-tracker