icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

lako je

Nekoliko namirnica vam može pomoći: Zahvaljujući ovim trikovima nokti će vam biti DUŽI, ČVRŠĆI i ZDRAVIJI

Podeli:

Ne, za savršeno negovane i jake nokte ne treba vam ni previše novca ni previše truda ― dovoljno je da svom jelovniku dodate ove namirnice

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Deo nege o lepoti svakako su i zdravi, negovani i uredni nokti, a mnogi ne veruju da to mogu da postignu bez trošenja ogromnih svota novca.

 

Međutim, u osnovi brige o lepoti je briga o zdravlju ― kao što nema lepog i čistog lica bez adekvatne ishrane, tako nema ni jakih i lepih noktiju ako se hranite nezdravo! Potrebna vam je redovna i pravilna ishrana, vera u prirodu i nekoliko homemade preparata koji se lako prave.

 

U tome će vam pomoći sledeći vitamini i minerali.

 

  • Vitamin A. Odličan je za suve i lomljive nokte, a možete ga naći u džigerici, brokoliju, žumancetu i mlečnim proizvodima.
  • Vitamin B12. Ukoliko su vam nokti žućkasti, sigurno ste u deficitu s ovim nutrijentom. I njega ćete pronaći u mesu, pogotovu u iznutricama, školjkama, mleku i jajima.
  • Vitamin C. Vrlo bitan vitamin za čvrstinu nokta. Nalazi se u većini voća i povrća, najviše u kiviju, jagodama, narandžama, limunu, brokoliju, karfiolu, spanaću i špargli).
  • Vitamin D. Idealan za sprečavanje raslojavanja i lomljenja noktiju. Ima ga u ribi (lososu, sardinama, tunjevini), jajima i puteru.
  • Vitamin E. Pomoći će vam da zaboravite na žute mrlje po noktima. Njega ćete naći u u orašastom voću, soji, šargarepi, kukuruzu i spanaću.
  • Vitamin H. Ovaj vitamin igra bitnu ulogu u rastu i jačanju noktiju. Možete ga naći u namirnicama poput: džigerice, karfiola, kikirikija, pivskog kvasca, žumanceta, pečurkama, narandžama, grejpfrutu i lubenicama.
  • Cink. Ubrzava rast ćelija. Ima ga u crvenom mesu, jajima i školjkama.
  • Folna kiselina. Ako vam ona nedostaje nokti će vam rasti “nadole“, a nalazi se u zelenišu.
  • Kalcijum. Već vam je poznato da je on odgovoran za rast i čvrstinu noktiju, kostiju i zuba. Može se naći u mleku i mlečnim proizvodima, zelenom lisnatom povrću, smokvama, brokoliju i blitvi.

 

nokti
foto: Instagram

Nega spolja

 

  • Ekstrakt čajevca

Čajno drvo se u tropskim predelima koristi već vekovima kao tretman za gljivične infekcije. Jednostavno stavite nekoliko kapi ulja čajevca u toplu vodu i potopite vrhove prstiju u ovu kupku na nekoliko minuta dva puta dnevno.

 

  • Bademovo ulje

Svakodnevna masaža bademovim uljem će vam ojačati nokte i osnažiti njihovu osnovu. Oni neće biti više krti, a koža oko noktiju će biti mekana i glatka. Ako baš nemate bademovo ulje, možete da ga zamenite toplim maslinovim uljem. Na primer, dodajte mu nekoliko kapi limunovog soka i tretirajte njime ruke neposredno pre kupanja.

 

  • Krema od nevena

Ima brojne funkcije u obnavljanju i negovanju kože i nokatne ploče, a blagotvorna je za umorne i krte nokte.

 

 

Inicijalizacija u toku...