problemi na poslovnom planu

AKO I VI OVO RADITE, DOBRO SE ZAPITAJTE: Loše navike na poslu koje nas KOŠTAJU napretka u karijeri

0

Ipak, važno je raditi na sebi, pa će tako i uspeh biti lakše dostižan.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

1. Previše ste sigurni u sebe.

 

Ako mislite da sve znate, ljudi vas neće podržavati niti doživljavati, pa čak niti dati informaciju koju ste tražili. Svaki posao ima i loših i dobrih strana. Ako vas šef zamoli da skuvate kavu za njega i stranke koje dolaze na sastanak, nemojte to doživeti kao uvredu. Vaša spremnost da pomognete biće negde zabeležena i činiće razliku kada se bude odlučivalo kome će se ponuditi novo, bolje radno mesto.

 

2. Ne cenite se dovoljno i ne znate reći ne

 

S druge strane, morate biti u stanju reći ne na nerazumne zahteve, ali naravno, na pristojan način. Objasnite smireno, ali odlučno svoje razloge.

 

3. Trudite se biti maksimalno bliski sa šefom.

 

Velika je greška biti preblizak sa šefom, gotovo prijatelj, a onda se suočiti s novim kadrovskim promenama. Isti je slučaj ako ste prijatelji s kolegama pa nakon toga budete unapređeni. Mladi se žele svima sviđati, ali to nije moguće. Briga o tome ko o vama što misli je čisti gubitak energije.

 

4. Želite sve, odmah!

 

U dvadesetima su ljudi nestrpljivi i žele što brže postići što više. Bolja je opcija biti potpuno spreman za izazove koje nosi bolja pozicija. Skupljanje iskustva i znanja zlata vredi. Prebrzo uspinjanje može dovesti do gadnog pada.

 

 

 

5. Bežite dalje čim se ukaže prva prilika

 

Odradili ste probni rok, naučili sve o poslu i odmah potrčali na novu poziciju u novu radnu sredinu. Verovatno ste tako nešto planirali i pre nego što ste počeli raditi taj posao. Takvo će vas ponašanje kad-tad dostići. Nije u redu očekivati da neko u vas uloži trud i vreme, te ga potom ostaviti na cedilu.

 

6. Uprkos poslovnim obavezama, i dalje redovno izlazite

 

Mladi imaju neverovatnu snagu i mogu celu noć bančiti i bez problema ujutro stići na posao. No, u nekom trenutku se počinju događati greške ili postanu razdražljivi i umorni, a to utiče na celi tim. Oprezno s izlascima.

 

7. Koristite poslovni telefon i mejl u privatne svrhe

 

Zivkanje prijateljica samo da biste im se žalili uvek iznova koliko ste zaposleni ne izgleda dobro u očima poslodavca. To ne čine samo mladi zaposleni, ali oni su manje diskretni. Ogovaranje šefa u mejlu prijateljici može postati razlog otkaza.

 

 

8. Nije vas preterano briga s kim radite

 

 Jako bitna stavka, a nije teško pohvatati informacije. Zamolite nekoga da vas upozna s ljudima koji rade u firmi i nemojte pritom provesti više od deset minuta sa svakim. Uspostavite kontakte koji će vam biti potrebni u daljem radu.

 

9. Nemate dugoročan cilj šta biste voleli postići

 

 Većina 20-godišnjaka ima kratkoročne ciljeve poput dobiti posao, biti unapređen ili dobiti službeni auto. To je u redu ako su ti ciljevi deo većeg plana jer samo dugoročni planovi vode uspehu. Kreirajte vlastitu viziju o tome gde želite biti za godinu dana i tako svake godine, a usput merite napredak.

 

Nastavak na sledećoj strani.

 

foto: Profimedia

 

10. Dolazite na posao nepripremljeni

 

Mladi često budu pred izazovom da ne naprave "domaći zadatak. No, od vitalne je važnosti biti u stanju postaviti prava pitanja i dati dobru povratnu informaciju ili komentar na sastancima ili prezentacijama. Ako ne znate odgovor na neko pitanje, ne muljajte nego zatražite malo vremena i recite: "Mogu li vam se kasnije javiti vezano za tu temu?"

 

11. Ne znate prihvatiti kritiku

 

 Lako se možete pokolebati kada ste na početku karijere. Morate naučiti prihvatiti konstruktivnu kritiku i naučiti nešto iz nje. Pa čak i kad kritika nema pravih osnova, ostanite mirni. Zatražite pojašnjenje. Upitajte, npr. "Možete li mi dati primer kada sam radila na taj način?"

 

 

12. Ne priznajete vlastite greške

 

 Odbrana signalizira nedoraslost i nesigurnost. Netražite izgovore i ne okrivljujte druge. Niko ne voli one koji prodaju priče. Od vas se traži da budete timski igrač. Preuzmite odgovornost i iskreno se izvinite bez mnogo objašnjavanja. Naučite nešto iz situacije koja vam se dogodila.

 

13. Previše ste brbljivi

 

U želji da budete šarmantni, ponekad vam izleti previše informacija pred ljudima koji ne bi trebalo da ih čuju. Privatnim stvarima nije mesto u firmi i nikako nemojte moguću dekoncentraciju kolega zbog nečeg što im se događa privatno opravdavati pravim razlozima, makar vam bili poznati. Poslovni partneri, na primer, ne treba da znaju da se neto razvodi pa je zbog toga manje posvećen poslu.

 

14. Ogovarate svoje kolege

 

Ostavite takve aktivnosti za vreme koje provodite s prijateljima. Klonite se  tračeva. Ne treba ih ni čuti, a svakako ih nije uputno prenositi. Podela pozicija u firmi se vrlo lako menja, a ponekad su razlozi za to toliko prizemni poput običnog trača.

 

 

15. Prebrzo menjate poslove

 

 Mladi ljudi imaju tendenciju promeniti posao samo zato što im se nudi neznatno veća plaća. Na početku karijere iskustvo bi im trebalo biti važnije od novca, a česta promena posla ne čini vas najboljim odabirom u očima budućih potencijalnih poslodavaca.

 

16. Predugo zadržavanje na određenoj poziciji

 

 Ostati na poslu gde ste postigli sve što možete na toj poziciji jer se bojite da će to izgledati loše u vašem cv-ju  je jedna od najvećih grešaka. Vreme je za pokret čim shvatite da za vas u firmi nema budućnosti.

 

17. Posao ne napuštate 'u miru'

 

Zlatno je pravilo u poslovnom svetu da se ne smeju rušiti mostovi. Vrlo je verovatno da vaš budući poslodavac poznaje prošlog s kim se niste razišli na prijateljski način. Bivši kolege i šefovi s kojima ostanete u dobrim odnosima mogu postati vaši saradnici u budućnosti.

makonda-tracker