Nestvarna kreacija koju je za Grejs Keli dizajnirala osmostruka oskarovka imala je mnogo funkcija u čuvenom filmu Alfreda Hičkoka
Holivudska diva i oskarovka Grejs Keli, koju smo kasnije znali i kao princezu Grejs od Monaka, jedna je od žena koje su svojom lepotom, talentom i stilom obeležile pedesete godine prošlog veka.
Jedna od najvećih ikona filma i mode svih vremena igrala je u mnogim bioskopskim hitovima, uključujući "Mogambo", "Pozovi M radi ubistva", "Provincijalka", "Tačno u podne", "Drž'te lopova"... ali verovatno nigde nije bila tako hipnotišuće lepa kao u "Prozoru u dvorište" (1954) slavnog britanskog režisera Alfreda Hičkoka.
U ovom ostvarenju, u kom Grejs Keli Lizu Frimont, devojku Džefa (Džejms Stjuart), čoveka koji je zbog povrede primoran da provodi dan u gipsu, sedeći pored prozora i posmatrajući komšiluk. Povremeno ga posećuje i biva upletena u njegovu bizarnu istragu iz fotelje, jer je Džef uveren da je njegov sused ubio suprugu.
U svakom kadru, Grejs Keli je božanstvena, ali je verovatno najjači utisak ostavila kada je pred kameru stupila u crno-beloj haljini balskog kroja.
Za kostime u filmu "Prozor u dvorište" bila je zadužena Edit Hed, čuvena američka kostimografkinja koja je između 1949. i 1973. godine osvojila rekordih osam Oskara za najbolji filmski kostim.
Edit i Grejs su i ranije sarađivale i postale bliske prijateljice, a njihov odnos je nastavio da cveta nakon što su obe uključene u Hičkokov novi projekat.
U jednom od najpoznatijih krupnih planova u istoriji filma vidimo Grejs Keli kao Lizu u sceni u kojoj ona ljubi pospanog Stjuarta. Hičkok je želeo da, kada se kamera povuče, gledaocima bude jasno da je Liza bogata žena.
Haljina "sveže iz pariskog aviona", kako ju je opisala, ima crni korset, dubok V-izrez, poluotkrivena ramena i više nego raskošnu belu suknju u obliku zvona, napravljenu od kvalitetnog šifona. Crni lakovani kaiš, bele svilene rukavice do laktova, niz bisera, crne sandale upotpunjuju izled slavne Grejs Keli na savršen način – ničega nije ni previše ni premalo.
– Liza, savršeno je, uvek je savršeno – kaže Džef kada ga ona pita šta misli o njenoj haljini.
Ovaj kostim iskorišćen je da se pokaže savršenstvo figure glavne glumice, sva njena ženstvenost, stil i pripadnost višoj klasi, kao i da istakne odnos između protagonista: mlade, bogate i elegantne Lize i starijeg, povređenog i nemoćnog Džefa i pidžami.
Neobično, i jednostavno i složeno u isto vreme, uz moćan kontrast, beskrajno otmeno, a ipak u senci lepote Grejs Keli... ne čudi što je ova haljina ušla u istoriju.
BONUS VIDEO
Smart casual izdanje Ane Ivanović