(FOTO)

To je jednostavno morala biti ― ONA! Ova glumica se osmelila za PRVI strastveni GEJ POLJUBAC u istoriji filma

0

Pomirisala je cvet, nasmešila se i promenila tok filmske istorije

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Nemačko-američka glumica i pevačica Marlen Ditrih po mnogo čemu bila je posebna i prva, a malo je poznato da je upravo ona prva umetnica koja se osmelila da u jednom filmu poljubi osobu istog pola.


U pitanju je scena iz filma "Maroko" iz 1930. godine, koji je režirao Džozef fon Šternberg.

 


Tokom perioda Velike depresije, američka bioskopska publika pomalo je gubila interesovanje za svet filma, zbog čega su filmadžije počele da rade na tome da temama i scenama izazovu šok i vrate Amerikance u bioskopske sale. To je zahtevao obradu kontroverznih i provokativnih tema, kao što su nasilje i prostitucija, ali se neko dosetio i jednog zapostavljenog aspekta života: LGBT teme.


Marlen Ditrih nije preterano skrivala činjenicu da je biseksualka i imala je nekoliko vatrenih veza u Holivudu, pa joj je Fon Šternerberg u filmovima "Maroko" i "Plava Venera" dodelio uloge kabaretskih igračica koje flertuju, kako se to pisalo, "s muškarcima, sa ženama i s nevoljama". Marlen, međutim, pred kamerama obično nije preterano razmenjivala nežnosti s pripadnicama svog pola, pa je sve šokiralo kada je u prvom pomenutom ostvarenju glumica u ulozi madmoazel Ejmi Džoli poljubila u usne damu u publici, i to odevena u muški smoking i sa cilindrom na glavi, nakon što je flertovala pogledom dok je mirisala cvet. Iako ovo nije pravi francuski poljubac u kontekstu gej ljubavne veze, definitivno nije prijateljski već ima romantičnu ili seksualnu konotaciju i definitivno je prvi istopolni poljubac na ekranu.

 

1 / 2 Foto: Youtube Printscreen


Pre Marlen, imali smo naznake lezbijskih veza, recimo u filmu "Pandorina kutija" iz 1929. godine, i poljubac dvojice vojnika u obraz u nemom filmu "krila" iz 1927, ali trenutak strasti viđen u "Maroku" istorija pamti kao gej poljubac od kog je počeo prikaz LGBT likova u holivudskoj kinematografiji.
 

 

makonda-tracker