rezultati istraživanja pokazuju

Britanski naučnici otkrili TAJNU VITKOSTI: Mršavost je zapisana u vašoj DNK!

0

Britanski naučnici tvrde da su otkrili tajnu vitkosti, odnosno sklonosti gojenju

foto: Profimedia

Ona je, kako kažu, povezana sa novootkrivenim genetskim delovima zbog kojih su neki ljudi jednostavno nasledili "srećan" skup gena, a drugi nisu pa lako gomilaju kilograme.

Međunarodni tim naučnika tvrdi da je mršavost zapisana u DNK i da je manje povezana sa savršenom ishranom ili nečijim načinom života.

Istraživači su sproveli eksperiment na oko 14.000 ispitanika različite kilaže, detaljno analizirajući njihov DNK. Ustanovili su da postoje geni koji ubrzavaju metabolizam i brže sagorevaju masti, a neki ljudi zahvaljujući njima povremeno osećaju otpor prema konzumiranju hrane.

Takve gene su otkrili kod više od 1600 vitkih i zdravih ispitanika istraživanja sa indeksom telesne mase nižim od 18. Njihove DNK uzorke uporedili su sa uzorcima DNK 2000 gojaznih ljudi i 10.400 osoba normalne telesne težine.

Ispitanici su morali da ispune i upitnik u kom su odgovarali na pitanja o načinu ishrane. Pokazalo se da su kod većine vitkih osoba upravo geni zaslužni za to što ih hrana previše ne zanima.

- Istraživanje nam je prvi put pokazalo da su zdrave mršave osobe u većini slučajeva vitke, jer imaju manje gena odgovornih za višak kilograma, a ne zato što su moralno superiornije ili zato što su “jači karakteri“, kako mnogi vole da dokazuju - ističe kordinator istraživanja sa univerziteta Cambridge, prof. Sadaf Faruki.

- Ljudi su skloni da kritikuju druge, gojazne osobe zbog njihove prekomerne težine, ali učenje upućuje i dokazuje da su stvari puno složenije, i da imamo mnogo manje kontrole nad sopstvenom težinom nego što smo ranije mislili - rekao je Faruki.

Izneo je i podatak po kom je oko 40 posto vitkih modela odgovorilo da voli da jede sve što poželi u količinama koje im odgovaraju. Naučnike zanima šta se u organizmu takvih osoba događa kad se prejedu, ali bi za to trebalo da se sprovedu nova istraživanja.

- Rezultati našeg istraživanja bi mogli da vode prema pronalasku lekova koji oponašaju učešće “gena mršavosti“, pa bi osobama koje se bore sa kilogramima mogli da pomognu da održe težinu u granicama normale - kaže Faruki.

Rezultate istraživanja kolege i on su objavili u časopisu PLOS Genetics.

makonda-tracker