Tačno u ponoć i jedan minut 1. avgusta davne 1981. godine, uz snimak lansiranja tada tek pokrenutog Space Shuttle programa i sletanja Apolo 11 misije na Mesec, i uz čuvenu rečenicu koju je izgovorio Džon Lak - Ladies and gentlemen, rock and roll! - iz svog, tada malog studija u Nju Džersiju MTV je započeo je osvajanje medijskog tržišta.
Prvi video spot koji je emitovan bila je pesma grupe The Buggles ironičnog naziva Video Killed A Radio Star, a tog istorijskog dana program je završen sa pesmom Carouselambra legendarnih Led Zeppelin.
Setimo se nekih od istorijskih prizora emitovanih na MTV kanalu, kao što je premijerno emitovanje 15-minutnog video klipa Thriler Majkla Džeskona 1983. (događaj koji se smatra za prvo zvanično spajanje žanra muzičkog spota i filma), zatim Madoninog legendarnog (i u to vreme veoma kontroverznog) live-nastupa sa pesmom Like A Virgin na prvoj dodeli MTV nagrada, koje su lansirane 1984.
Ne zaboravimo seriju promotivnih spotova iz 1982. godine, gde su tadašnje pop i rock zvezde sa obe strane Atlantika, uzvikujući slogan I Want My MTV!, ubeđivali mlade Amerikance da nateraju lokalne kablovske operatere da uvrste novi muzički kanal u svoju programsku ponudu, kao i legendarni MTV promo Moonlanding u kojem astronaut na Mesecu uz, sada već kultni gitarski rif Džonatana Elijasa i Džona Pitersena, postavlja zastavu na kojoj se vijori MTV logo koji je dizajnirao Frenk Olinski.
Ovi događaji su obeležili i zauvek promenili savremenu pop kulturu.
Danas je MTV Networks International, deo Viacom korporacije, vodeća televizijska mreža na svetu i vodeća robna marka za mlade, sa preko 150 TV kanala i 400 digitalnih servisa širom sveta.
MTV sada nudi svoje servise muzičkih i zabavnih programa na svim kontinentima, a svaki regionalni kanal globalni sadržaj uspešno kombinuje sa lokalnom kulturom, domaćim izvođačima i specifičnim ukusima. MTV je pokrenuo i tematske TV kanale kao što su MTV2 (alternativna muzika), VH-1 (za starije generacije koje su odrasle uz ranu fazu MTV-ja), MTV Base (soul, r’n’b, hip-hop), MTV Hits (aktuelni hitovi za tinejdžere), MTV Dance (clubbing i plesna muzika), VH-1 Classics (hitovi iz 60-ih, 70-ih I 80-ih), MTV Music (interaktivni kanal, 24h video-rotacija bez reklama), Nickelodeon (dečiji kanal), kao i Comedy Central (komedije, serije i filmovi), a osim toga, tu su i druge izdavačke, muzičke, licencne i filmske delatnosti.
Evropska verzija MTV-ja počela je uspešno da emituje svoj program takođe 1. avgusta ali 1987. godine iz studija u Amsterdamu (kasnije je produkcija preseljena u London), a prvi video spot koji je bio emitovan sa ove strane Atlantika je bio Money For Nothing britanske grupe Dire Straits. Danas MTV Networks Europe svoje programe emituje u digitalnom formatu i predstavlja najuspešnijuTV mrežu sa najprodornijom i najinventivnijom produkcijom koja posluje u okviru MTV sistema izvan SAD.
A od juna 2009, počeo je sa radom novi regionalni MTV. Poznat kao kanal koji i dalje nudi više muzičkog sadržaja u poređenju sa ostalim MTV kanalima u Evropi. Regionalni MTV je zadržao fokus na lokalnoj sceni, i predstavlja lokalno proizvedene programe kao što su MTV TakeOver, MTV Express, Hitorama, Ukus poznatih i MTV Premijera. Regionalni MTV sajtovi, lansirani 15. septembra 2009, zahvaljujući vernoj publici neprestano i nezadrživo rastu; sa skoro 17 000 objavljenih članaka, preko 150 regionalnih premijera muzičkih spotova i nedavno pokrenutom veoma popularnom download sekcijom, MTV se bliži broju od 40 000 registrovanih korisnica i korisnika - ne računajući desetine hiljada fanova na MTV stranicama na popularnim društvenim mrežama. Od danas, 1. avgusta MTV predstavlja MTV Player, jedinstvenu bazu od 1,800 spotova regionalnih izvođača.
Ove godine, MTV vršnjak, Space Shuttle, napravio je svoj poslednji let, a MTV je tek uzleteo – i obećava još najmanje 30 godina najbolje muzike, najzabavnijeg progama i svih ludosti koje mogu i ne mogu zamisliti - iako MTV ima već 30 godina, MTV nije zaboravio prvu rečenicu: Ladies and gentlemen, rock and roll!