Jedan od najznačajnijih savremenih srpskih književnika, sa već sada antologijski priznatim dramaturškim opusom, u svom novom komadu na autentičan, duhovit, ironičan, oštro kritički intoniran i, u najboljem smislu te reči, angažovan način, bez banalne dnevno-političke aktuelizacije, donosi apsurdno-istinitu priču žanrovsko-stilske usmerenosti ka grotesknom i paradoksalnom humoru. Sa glumačkim dvojcem Predrag Ejdus - Branislav Trifunović, Svetislav Basara po prvi put svoju tragikomičnu duodramu, na tragu Balkanskog špijuna i/ili Profesionalca, postavlja na scenu, što ovu predstavu već čini nesvakidašnjim pozorišnim događajem ove sezone.
- Hipertenzija se, kako dolikuje pozorištu, bavi (crno)humornom i (tragi)komičnim aspektima te borbe sa vetrenjačama. Pri tom se ne zadržava isključivo na savremenim srpsko-srpskim bitkama već se kroz prisećanja ražalovanog udbaša Mitra Kurdulije vraća u prošlost, u sedamdeste i osamdesete godine prošlog veka i ulazi u dijalog sa, sada već klasičnim delom Duška Kovačevića Profesionalac. Budući da je naša realnost još uvek mešavina mitologije tajnih službi,velikih političkih priča i uličnih viceva i sprdačina, to su u komadu kao ravnopravni segmenti scenske realnosti postavljeni vicevi, aforizmi, i opšta mesta patriotskog novinarstva. Možda gledaocu neće biti lako da se snađe u fantazmagoričnom svetu Mitra Kurdulije i njegovog oponenta Igora Furtule; možda se učini da je autor preterao. Pravo govoreći: bila mi je namera da preteram – piše u svojoj rediteljskoj belešci Svetislav Basara.