BITEF teatar i Centar za kulturu Tivat
Po motivima istoimenog dela Vilijama Šekspira Koreografija: Isidora Stanišić
Igrači/ce: BITEF dens kompanije: Ana Ignjatović-Zagorac, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Miona Petrović, Jakša Filipovac, Andrea Dobrić, Nikola Živković i Nađa Lukić.
Kostim i koncept scene: Slavna Martinović
Dizajn svetla i video: Goran Balaban
Muzički saradnik: Darja Janošević
Vizuelni identitet predstave: Mačej Kuzminski / Maciej Kuźmiński
Foto i dizajn promotivnog materijala: Nenad Šugić
Izvršna produkcija: Jovana Janjić
Odnosi s javnošću i protokol: Slavica Hinić
Urednica sajta i fejsbuka Bitef teatra: Vesna Bogunović
Šef tehnike: Ljubomir Radivojević
Inspicijentkinja: Maja Jovanović
Svetlo: Dragan Đurković, Igor Milenković
Ton: Miroljub Vladić, Jugoslav Hadžić
Garderoberka: Marta Narančić
Dekorateri: Goran Gavrančić, Aleksandar Marinković, Vladan Milošević
Premijera: XIII Festival mediteranskog teatra Purgatorije 2018: Festival plesnog teatra Tivat, scena Atrijum
Buća, Tivat , Crna Gora: 23.07.2018. u 21:30.
Predstava je realizovana uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije. Plesna predstava ,,San letnje noći” nastavak je repertoarske politike BITEF dens kompanije da publici predstavi različite stilove savremenog plesnog teatra, kroz koreografska “čitanja“ velikih dela svetske
književnosti. Posle „Otela“, „Magbeta“ i „Soneta“, ovo je četvrti plesni komad koji za svoje idejno polazište koristi dela Vilijama Šekspira, istražujući kroz jezik pokreta, univerzalnost i bogatstvo njihovih ideja.
"Savremena plesna predstava San letnje noći polazi od Šekspirove konstatacije „Čovek je tek magarac, ako bi hteo da razlaže san“, smeštajući tog čoveka u budući vek transhumanizma. Programiranje snova,
reorganizacija zvezda i pobrojavanje latica na „krevetu od ruža“ karakteristike su kiborga, koje za posledicu imaju insomniju i trajno ukidanje sna. Predstava počinje od prediktovane budućnosti u kojoj Interfejs mozak-
računar više ne prepoznaje imaginaciju ili emociju kao vrednost. Kroz iznenadne bleskove sećanja, predstava se kreće vremenski unazad razotkrivajući put evolucije koji, kada ga je čovek preuzeo - postaje dekadentan.
Ljudska opsednutost artificijelnom inteligencijom „AI“ neodoljivo podseća na magareće „IA“ koje nam Šekspir duhovito predviđa. Šala na sopstveni račun, možda je najbolji način da se čovek prene iz večite jave.”
BITEF DENS KOMPANIJA
Bitef dens kompanija osnovana je 2009. godine kao prva trupa savremene igre u Srbiji koja je vezana za jednu instituciju kulture, i koja je omogućila da publika tokom cele pozorišne sezone može da prati kvalitetan
plesni teatar. Tokom osam godina postojanja Bitef dens kompanija je realizovala čak dvadeset šest plesnih produkcija i preko sto gostovanja u zemlji i svetu (Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Poljska, Švedska,
Mađarska, Japan, Bosna i Hercegovina, Makedonija...). Kompanija je ostvarila saradnju sa nekim od najeminentnijih domaćih, regionalnih i evropskih koreografa, poput Gaja Vajcmana, Roni Haver, Jasmin
Vardimon, Isidore Stanišić, Edvarda Kluga, Matjaža Fariča, Dalije Aćin Thelander, Zorana Markovića, Maše Kolar, Branka Potočana, Lea Mujića itd.
Predstave Mirisi cimeta, Otelo, Božanstvena komedija, Karmen u IV runde, Alfa bojsi, Yesterday, Don Žuan, Ptice..., doprinele su da se formira nova publika koja redovno prati plesni repertoar, a otvorena je i plesna
scena za decu koja ima za cilj da najmlađoj publici približi umetnost igre.
Bilans rada Bitef dens kompanije nakon osam godina čini veliki broj nagrada - čak dvadeset tri. Od toga - tri nagrade „Dimitrije Parlić“, koreografima Edvardu Klugu, Jasmin Vardimon i Milošu Isailoviću, devet nagrada
igračima kompanije za plesne interpretacije, nagrade na festivalima za predstave u celini, kao i dve Specijalne nagrade za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru koreografkinjama Isidori Stanišić i
Daliji Aćin Thelander.