Festival italijanskog filma u Beogradu

0
Od drugog do šestog decembra u bioskopu Tuckwood Cineplex biće prikazano devet kvalitetnih filmova koji predstavljaju ono najbolje iz recentne italijanske produkcije, a ulaz na sve projekcije je besplatan
foto: promo
foto: promo

Festival italijanskog filma u Beogradu održava se osmu godinu zaredom, zahvaljujući upornosti Italijanske federacije kino klubova i Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu.

I ove godine podršku su dali Regija Fruli Venecija Đulija, kino klub Limijer iz Trsta i Univerzitet za strance (Università per Stranieri) iz Ređo Kalabrije, u saradnji sa bioskopom Tuckwood Cineplex u Beogradu, koji će u svojim salama ugostiti ovaj festival.

Srpska publika, kao i do sada, ima priliku da uživa u programu sastavljenom od devet kvalitetnih filmova koji predstavljaju ono najbolje iz recentne italijanske produkcije.

Najistaknutiji film na programu je svakako Kosmonaut, koji je u septembru dobio nagradu Controcampo italiano na Festivalu u Veneciji. Film predstavlja za Italiju redak primer povratka klasičnoj sentimentalnoj komediji. Prava filmska poslastica je animirani kratki film Sputnik 5 koji se po želji debitantkinje Suzane Nikjareli prikazuje uz njen dugometražni film.

Između ostalih, tu je i film važne istorijske i društvene tematike: Buntovnica sa Sicilije, istinita priča u režiji debitanta Marka Amenta o Riti Atriji, devojci sa Sicilije, koja je odlučila da stavi vlastiti život na kocku i da se odupre nametnutom životu po mafijaškim zakonima.

Na programu su takođe tri filma koji se bave pozorišnom režijom, a ujedno govore i o važnim trenucima novije i manje nove istorije italijanske pozorišne scene: S druge strane mora, Žana Sarta, Poslednji Pulčinela, Mauricija Skapara (čuvenog italijanskog pozorišnog reditelja) i Za sve je kriv Juda, Davidea Ferarija.

Tu je i debitantski film Umberta Kartenija, jednostavna i lagana komedija Drugačiji od koga?, o moralnim dilemama u italijanskoj politici. Dve sentimentale komedije bave se nežnom, ali i bolnom stranom emocija, kompleksnim aspektima zajedničkog života kroz neobične i gotovo marginalne, ali jako duboke priče koje zadiru u intimu glavnih likova: Đulija ne izlazi noću, Đuzepea Pičonija i U tvojim rukama, Pitera Del Montea.

I za kraj važno je pomenuti nećaka Lukina Viskontija, Uberta Pazolinija, producenta uspešnog filma Do gole kože (The Full Monty), koji je debitovao kao režiser komedije snimljene po istintoj priči o grupi Singaleza i drugih etničkih grupa koji po svaku cenu pokušavaju da dobiju vizu za Evropu. Film je velikim delom sniman na Šri Lanci, a dijalozi su na singaleskom jeziku.

Mladi debitanti zajedno sa starijim i priznatim rediteljima deo su programa koji će i ove godine privući i dirnuti publiku, ali i prikazati društvene, javne i političke promene u italijanskom životu. U iščekivanju početka ovogodišnjih filmskih projekcija ovaj katalog približiće publici priče i junake koje će se cele nedelje prikazivati na velikom platnu.

makonda-tracker