Američki otac, Džesi, (Itan Hok) prati svog sina Henka na aerodromu u Grčkoj. Henk se vraća u Ameriku nakon što je proveo najlepše leto u životu sa Džesijem i njegovom porodicom. Ovom srednjoškolcu mnogo lakše pada rastanak nego njegovom 40-godišnjem ocu.
Ispred aerodroma, Džesi će se pridružiti svojoj porodici: Selin (Džuli Delpi), i njihovim ćerkama bliznakinjama, Eli i Nini. Dok se voze po predivnim predelima Mesinije, Džesi i Selin razgovaraju – o tome što toliko daleko žive od Henka, o njenoj karijeri i nadi da će naći novi posao, o preplitanju moderne i drevne Grčke oko njih. Džesi spominje da želi da se iz Pariza presele u Ameriku, ali Selin je, posle života u Njujorku, odlučila da se tamo više ne vraća.
Džesi je uspešan pisac i u Grčkoj borave u vikendici kolege pisca, živopisnoj vili na selu. Džesi ima nalete kreativnosti koja oduševljava okupljeno društvo, prijatne grčke parove, ali Selin – čija je prošlost poslužila kao inspiracija za Džesijeve romane – možda nije toliko oduševljena da bude privlačna francuska muza za Džesijevu karijeru.
Njihovi grčki prijatelji će im pokloniti noć u luksuznom hotelu na plaži i ponudiće se da im pričuvaju bliznakinje. Oni će krenuti peške do tamo i na tom putu će proći kroz spektakularnu prirodu, šetaće pored poljana i sela, uživaće u razgovoru, zadirkivanju, debati i flertovanju.
Šta će jedan par koji je u dugoj vezi raditi u divnom hotelu osim da odbaci sve brige, odgovornosti i odeću i baci se na vođenje ljubavi? Ali Džesija i Selin će realnost omesti u tome: problemi oko dece, posla, ambicija, razočaranja; usponi i padovi ljubavne veze; napori koje iziskuje odnos koji se produbljuje i razvija. Njihova idilična noć će ih testirati na neočekivan način.
Mi je trio koji je stvorio Džesija i Selin, savršeni kinematografski saradnici: scenarista i reditelj Linklejter i scenaristi i glumci Džuli Delpi i Itan Hok. Linklejter je napisao originalni, polu-autobiografski scenario, a Delpi i Hok su mu pomogli da revidira scenario, ubacili su sopstvene dijaloge i pomogli su davanjem njihovih viđenja ovih likova.
- Mi smo uigrani tim, poput nekog benda, gde Džuli i ja sviramo određene instrumente u bendu, a Rik je glavni vokal i poziva nas s vremena na vreme da se okupimo i sviramo - kaže Hok.
Na pitanja da li su očekivali da će priča nastaviti da prati ove likove kroz život, reditelj filma odgovorio je da se sve dogodilo spontano, pa i pisanje scenarija.
- Naravno da ne, takve stvari ne možete isplanirati. Nikad se ne zna šta će se, u kreativnom smislu, desiti ljudima koji rade na filmu. Desilo se da smo imali zaista specijalno iskustvo '94. Bili smo troje ljudi koji su osećali da imaju još nešto da izraze preko ovih likova.-
- Mislim da to niko nije mogao da pretpostavi. Ali sam znao, posle završetka prvog filma, da želim da radim s njima ponovo. To se nekako slučajno poklopilo tri put zaredom. Svaki put kad pomislim na to, ne mogu tačno da se prisetim kako se to dogodilo. Ne verujem da bismo se ponovo sastali da nismo osećali ogromnu ljubav prema ovom projektu – slaže se Hok, dok Delpi kaže da je o ideji ponovnog sastanka već dugo razmišljala.
- Svi se raziđemo, ali ono nam ostane negde u podsvesti mesecima i godinama. Razmišljamo o tome sve više i više, i u sledećem momentu, ponovo smo zajedno i pišemo scenario – kaže Džuli Delpi.
Džesi i Selin su se upoznali kad su imali dvadesetak godina u filmu Pre svitanja (1995.), ponovo su se sastali u filmu Pre sumraka (2004.), a sad, u filmu Pre ponoći, suočavaju se s prošlošću, sadašnjošću i budućnošću; porodicom, romansom i ljubavlju. Pre nego što sat otkuca ponoć, njihova priča će se rasplesti.
Pogledajte trejler: