Ako kojim slučajem niste uživali u nekom od ovih ostvarenja, promenite to već danas — ona će vam pružiti priliku da se divite talentu jednog od najboljih glumaca koji se na svetskoj sceni pojavio u protekle tri decenije.
Kada je Leonardo Dikaprio početkom 2016. godine dobio nagradu Američke akademije filmskih umetnosti, mnogi su komentarisali da je ispravljena velika nepravda. Međutim, to nije bila poslednja nepravda u Holivudu - on nije jedini majstor glume kojem je već nekoliko puta izmaklo ovo priznanje. Na dugačkom spisku umetnika koji su i te kako zaslužili Oskara nalaze se imena Džonija Depa, Semjuela L. Džeksona, Edvarda Nortona, Harisona Forda... i Rejfa Fajnsa, u šta mnogi poveruju tek nakon temeljnog guglanja. Dva puta je nominovan za prestižnu nagradu, jednom za glavnu i jednom za sporednu ulogu, ali Holivud nam na njegovom primeru iznova pokazuje da Oskar nije merilo kvaliteta.
10 stvari zbog kojih je Leonardo Dikaprio odavno trebalo da osvoji Oskara
Ipak, britanski glumac — od 2017. godine sa srpskim državljanstvom — bez sumnje spada u red najtalentovanijih u protekle tri decenije i zabeležio je veliki broj legendarnih rola. Ukoliko neki od ovih filmova još niste gledali, promenite to što pre. Nećete se pokajati.
Šindlerova lista
Amon Get, nacistički oficir i komandant koncentracionog logora u Plašovu, proglašen je krivim za smrt više desetina hiljada ljudi. Istorija ga pamti kao surovog, nemilosrdnog čoveka, kao monstruma koji je čak jednom od Jevreja tražio da mu plate municiju koju će njegova vojska potrošiti ubijajući ih. Rejf Fajns uspeo je da prikaže sve to i još nešto: ljudsku stranu njegove ličnosti, o kojoj je malo ko pre njega razmišljao. Njegov Get je simpatičan dok se smeje uživajući u piću s prijateljima onoliko koliko izaziva gnušanje kad hoda iza reda zatvorenika i puca im u potiljak. On je harizmatičan dok vodi duge iskrene razgovore sa Šindlerom isto koliko je zastrašujući dok s balkona nasumično puca na logoraše.
Privatno mogu da ga procenjujem kao strašnog, zlog, užasnog čoveka. Ali moj posao je da prikažem čoveka, ljudsko biće. Tu je jedna vrsta banalnosti, svakodnevica za koju mislim da je važna", objasnio je svojevremeno Fajns.
U Brižu
Bajkoviti belgijski grad. Dvojica plaćenih ubica u bekstvu kriju se nakon traljavo obavljenog posla. Obilaze muzeje. Razgovaraju. Šetaju pod sivim nebom. Čekaju. Negde na pola filma, jedan od njih razgovara s njihovim šefom Harijem i deli s njim loše vesti. Hariju se ne dopada to što čuje i tad ga vidimo prvi put. Pojavljuje se Rejf Fajns, i to uz prasak — u svojoj prvoj sceni, on najpre potiskuje bes, a zatim urla, besno udara telefonskom slušalicom, psuje... i kreće u Briž. Dobar, ali prilično monoton film postaje fenomenalno ostvarenje zbog kojeg ćete se i smejati i plakati i preporučiti ga svakome.
U pitanju je Fajnsova uloga kakvu ranije nismo videli u njegovom opusu, ali se svakako nadamo da ćemo ga ponovo gledati u sličnoj: on je iskusan kriminalac koji nije ni nalik klišetiranim holivudskim ubicama, opasan, možda čak psihotičan, ali čovek koji se drži svojih principa i poštovaće ih po svaku cenu.
Pauk
Iako je kritika bila naklonjena filmu Dejvida Kronenberga, on nije privukao mnogo pažnje publike. Ipak, Rejf Fajns u ulozi Denisa Klega pružio je jedan od najuverljivijih holivudskih uvida u shizofreniju.
Britanac igra lik čoveka koji je tek izašao iz duševne bolnice i ponovo proživljava trenutke iz svog teškog detinjstva. On pokušava da pronađe deliće slagalice koji su iščezli iz njegovog sećanja i koji otkrivaju da su upravo ti dani odredili njegovu sudbinu. Progone ga sećanja na roditelje i porodični život koji su prekinuli seks i smrt i na emotivan način otkriva zbog čega je uopšte hospitalizovan.
Kviz
Neke od svojih najboljih uloga Fajns je zabeležio igrajući u pričama zasnovanim na istinitim događajima. Takva je i priča o Čarlsu van Dorenu, univerzitetskom profesoru koji je stekao slavu zahvaljujući znanju koje je pokazao u kvizu Twenty One, da bi potom priznao da su mu producenti unapred davali tačne odgovore.
Unutrašnja borba, rvanje sa savešću, stid, glad za uspehom — jedan od najboljih svetskih glumaca svoje generacije sve to izneo je nepogrešivo.
Grand Budapest hotel
To što od Rejfa Fajnsa nema boljeg negativca ne znači da on ne može da bude zvezda komedije - i to, ni manje ni više, nego komedije koju potpisuje Ves Anderson.
Uglađeni konsijerž Gustav H. čovek je koji sve drži pod kontrolom. On sve stiže i sve ume, uvek ima odgovor na svako pitanje, ništa ne može da prođe ispod njegovog radara, gosti ga (a posebno gošće starije od 80 godina) jednostavno obožavaju! Međutim, nakon što jedna starija gospođa koja je pala na njegov šarm premine i u testamentu mu ostavi vrednu sliku, Gustav gubi kontrolu. Urnebesno od prve do poslednje scene i pravi dokaz Fajnsovog nenadmašnog talenta!