Verica Rakočević: Opčinila me je Aničina energija

Modna kreatorka Verica Rakočević otkriva zašto joj je glumica Anica Dobra poslužila kao inspiracija da kreira haljinu i govori o tome kako ovaj odevni predmet može da se nosi i u kojim prilikama
0
1 / 9 Foto: Luka Šarac

Jedna od najuspešnijih srpskih kreatorki, Verica Rakočević, tek sa trideset i pet godina uplovila je u svet mode, ali je ipak izgradila zavidnu karijeru koja traje već dve i po decenije. Život vlasnice kompanije VR jednako je uzbudljiv i zanimljiv kao i revije koje su je proslavile širom naše zemlje, ali i u inostranstvu. Glamuroznu notu odeći koju dizajnira daju i detalji na koje obraća posebnu pažnju. Verica je vlasnik i direktor VR Company, a pored originalnih odevnih kreacija, javnosti je 1998. godine predstavila i svoj parfem. Najveće uspehe ostvarila je baveći se visokom modom, što ju je odvelo do Nedelja visoke mode u Rimu, Milanu, Los Anđelesu, Moskvi, Atini, Beču i Nikoziji. Ova šezdesetdvogodišnja dizajnerka rado je prihvatila poziv da učestvuje u Dizajnerskom mesecu magazina Story, pa dok je prošle godine brojne dame oduševila helankama koje je kreirala za voditeljku Jovanu Janković, ovog leta inspiraciju za haljinu pronašla je u slavnoj glumici Anici Dobri.

Kakve ste kritike dobili za prošlogodišnji odevni predmet?

- Bilo je onih koji su helanke naručivali od mene i nakon akcije, ali ja sam im objašnjavala kako one mogu da se nabave samo preko magazina Story. Čini mi se da bi se sve prodalo čak i da je količina bila mnogo veća.

Planirate li da napravite celu sportsku kolekciju sa svojim potpisom?

- Imam ideju da kreiram šorts, ali u vreme recesije svi planovi moraju da budu racionalni jer iz ove krize izlaze oni koji naprave pametne ideje. Imam vrlo ozbiljne projekte od jeseni i oni se odnose na celu firmu. Želim da neke svoje zamisli predstavim na drugačiji način. Pre pet godina, dok je Planteks fabrika radila za modnu kuću La Perla, imala sam fantastičnu sportsku liniju za žene. Veoma je teško naći fabriku koja će kvalitetno uraditi ono iza čega stoji kreator.

Zbog čega ste ove godine odlučili da dizajnirate haljinu?

- Dopala mi se ideja magazina Story s kojim od prvog broja odlično sarađujem. Mnogo veći motiv za rad imate ako vam neko zada domaći zadatak, a moj izazov je bio da napravim dobru haljinu u okviru malog budžeta. Želela sam pre svega interesantan predmet i od pristojnog materijala. Kada sam krojila haljinu, nisam mislila samo na ciljnu grupu magazina Story, već sam želela da probijem njene granice.

Čini se da ste do sada više eksponirali elegante modele?

- Možda su ljudi manje informisani o mojim sportskim linijama zbog toga što sam odeću predstavljala na brojnim Nedeljama mode u Rimu. U svojoj radnji imam i sportske haljine, baš kao i one elegantne.

Kako je reagovala Anica Dobra kada ste joj saopštili da ste za nju kreirali haljinu?

- Ona je samo pristala. Otkako sam počela da razmišljam o toj haljini, Anica mi je bila na pameti. Baš ovakva kakva jeste, ne samo sportska već i sa dozom elegancije u zavisnosti od kompletnog stajlinga, ova haljina savršeno pristaje Anici. Nekako nosi njen karakter i mladalačku energiju, a posle svega čini mi se da se i Anici dopalo.

S Anicom ste i ranije sarađivali kada je nosila vašu garderobu za VR katalog. Koliko je vaše prijateljstvo uticalo na model haljine?

- Iako bi mi bila čast da je zovem svojim prijateljem i da se družim sa ženom koja je kompletna ličnost, ne mogu da kažem da smo nas dve prijateljice. Mi smo poznanice i očigledno je da se razumemo i poštujemo, pa je iz takvog odnosa i nastala saradnja.

Jeste li se konsultovale tokom procesa kreiranja haljine?

- Nismo, što samo potvrđuje Aničinu profesionalnost. Nažalost, ljudi kod nas i ne znaju kolika je ona zvezda u Evropi. Anica je na fotografisanje donela pet pari cipela kako bi bila sigurna koje će se najbolje uklopiti uz haljinu.

Kako ste odlučili da se haljina šije baš u crnoj i ljubičastoj boji?

- Ne preferiram crnu boju jer smatram da je introvertna i nema jaku energiju. Ovoga puta birala sam je u želji da budem praktična, a vodila sam se time da će mnoge žene poželeti da nose ovakvu haljinu jer ona vizuelno sužava figuru. Da ne bi bila samo crna, izabrala sam i ljubičastu jer je ta boja u trendu. Često je prisutna u mojim kolekcijama. Volela bih da sam napravila haljinu u beloj i žutoj nijansi, ali znam da bih tako smanjila krug potrošača.

Koji asesoar se najbolje slaže uz vašu haljinu?

- Kada sam videla kako je vaša modna urednica Ivana Rabrenović na promociji Dizajnerskog meseca transformisala moju haljinu sa detaljima, potpuno sam se oduševila. S mašnom, rajfom i velikim minđušama, devojke ovu haljinu mogu da ponesu i u diskoteku. Uz nju savršeno idu drvene perle u boji, kao i ljubičasti detalji. Takođe, može da se nosi uz baletanke koje je Anica nosila na snimanju ili uz sandale s visokim potpeticama, kao i letnjim čizmama.

Da li uz vašu kreaciju pristaju veliki ili mali kaiševi?

- Nedavno sam razgovarala sa Zvonkom Markovićem o tome koliko se razlikuje moje i njegovo viđene erotike. Mom senzibilitetu ne odgovara erotika na prvi pogled, pa zbog toga haljinu nikada ne bih nosila s kaišem. Ona je ležerna, seksi i interesantnija bez njega, a ukoliko neka devojka poželi da stavi kaiš, neka bira što uži.

Pristaju li uz ovu haljinu veliki letnji šeširi?

- Da, ako se nosi na plaži, ali smatram da nijedan šešir ne ide uz haljinu ako se nosi po gradu. Bolje pristaje vezana marama, čak i kačket.

U poslednje vreme često nosite starke. Jesu li one neizostavan detalj za ovo leto?

- Vraćaju se u modu, mada po meni nikada nisu ni izlazile iz nje. Iako ima onih koji odeću klasifikuju po godinama, ja smatram da garderoba određuje stav prema životu i energiji. Starke sam nosila kao mlada, nosim ih i sada, a tako će biti i kada mi bude osamdeset godina.

Koje prilike su najprikladnije za nošenje vaše haljine?

- Ako pričamo o prilikama, onda razgovaramo i o pravilima. Ja sam protiv svih pravila koja ne isključuju nepristojnost. Ako imate neke oficijelne događaje, na primer nedavno sam bila na prijemu gde je protokol podrazumevao čarape, a domaćica je bila bosa i imala je haljinu od žerseja ispod koje su se providele tange. Mesto je bilo takvo da su i gosti morali da budu drugačije obučeni, a kamoli domaćica. Ova haljina može da se ponese i na plaži, ali i da se izabere za šetnju gradom. S nekim detaljem u kosi i skupom tašnom može da se nosi i uveče.

Koliko frizura može da utiče na utisak koji ostavlja vaša haljina?

- Frizura je sastavni deo kompletnog stajlinga. Ako želite da furate sportski fazon, ne možete da imate punđu jer frizura zavisi od osobe. Na primer, kada sam prošli put išla na Storyjev party, frizer mi je predložio lokne, ali one uz moj karakter idu koliko i uska seksi haljina sa štiklama.

Na snimanju promotivnih fotografija, Anica je imala veliki cvet u kosi. Da li je to detalj koji najviše volite?

- Apsolutno mi se tada sve dopalo na njoj. Opčinjena sam Aničinom  energijom koja sve ostalo baca u drugi plan. Njeni fantastični pokreti proističu iz te unutrašnje sile, a kada ste pored nje, vidite svetlost, lepotu i dobrotu, pa ništa ne može da vam smeta.

Prošle godine mnogi su vam zamerali da je znak na helankama preveliki. Kako ste ove godine rešili postavljanje loga VR?

- Ove godine poslužila sam se logom moje nove kolekcije Main. Toliko je snažan i jak, a s druge strane nenametljiv. Naši ljudi izuzetno vole strane reči pa makar ih i ne razumeli. Malo sam se marketinški poigrala.

Da li vam se dopada Storyjeva akcija Dizajnerski mesec i koliki trag ona ostavlja na vaš rad?

- Vrlo je značajna jer sam naučena da pravim odeću koja je nosiva. Beograd ima dva Fashion Weeka, isto kao i Njujork, iako je znatno manji grad. Mi nemamo ozbiljnu modu, koliko imamo ozbiljne kreatore u inostranstvu poput Roksande Ilinčić. Kod nas velike modne kuće prikažu na modnim revijama odeću koja ne liči na onu iz radnji, dok u svetu modne revije služe da bi pokazale ono što će se prodavati sledeće sezone. Zbog toga sam kolegama objašnjavala koliko je važno učestvovati u Dizajnerskom mesecu. Baš kao što je reklama potrebna velikim brendovima, potrebna je i kreatorima. Kada trideset hiljada žena, a sigurna sam da će se svi odevni predmeti prodati, obuče nešto što nosi vaš potpis, to apsolutno povećava i valorizuje vaš brend.

Ksenija Konić

makonda-tracker