Kristijan Bejl : Sada znam kako je trudnicama

0
Film nominovan u sedam kategorija za Zlatni globus od kojih je osvojio tri, deset za britansku nagradu BAFTA, a isto toliko i za nagradu Američke akademije za film – Oskar, donosi priču o dvojici prevaranata i sitnih kriminalaca, uz pomoć kojih FBI uspeva da r
Kristijan Bejl, foto: Promo, Tuck
Kristijan Bejl, foto: Promo, Tuck

Krimi drama slavnog reditelja Dejvida O. Rasela, koji je sa Erikom Vorenom Singerom i autor scenarija, inspirisana je skandalom iz 70-ih godina 20. veka. Irving Rosenfeld, kog u filmu tumači Kristijan Bejl, zajedno sa lukavim partnerom Britancem i ljubavnicom, prisiljen je da radi za bivšeg FBI agenta, koji ih uvodi u svet bogatih brokera i mafijaša, svet strašan i surov, koliko i očaravajući. U zamršenim odnosima Irvinova nepredvidiva žena mogla bi da bude osoba koja će povući konce i sve srušiti.

S: Sada govorite o filmu Američka prevara, ali odmah nakon razgovora odlazite na snimanje drugog filma. Koliko je za vas lako da se u kratkom vremenskom periodu prilagodite novim ulogama?

- Postoji određeni proces kroz koji morate da prođete da biste ušli u određenu ulogu. Povratak u ulogu Irvinga Rozenfelda ne bi bio moguć bez određene frizure, kilaže i još nekih detalja. Takođe, da biste se u potpunosti posvetili ulozi, konstantno imate taj osećaj u sebi i akcenat je sve vreme na liku koji  tumačite, i tek onda ste spremni za rad. Zbog toga - ne, sada ne bih nikako mogao da se vratim u ulogu Irva.

S: Reditelj Dejvid O Rasel je dao najbolju sliku o vašim pripremama za posao. Rekao je da je siguran da imate tajnu radionicu u koju odlazite da kreirate sve što vam je potrebno za vaše uloge. Ali, kada je u pitanju neko kao što je Irv, na koji način ste uspeli da kreirate kompletnu tranformaciju?

- To podrazumeva dosta šetnje. Dosta obilazaka, dosta vožnje kolima. Dosta razmišljanja. I tako dobijate inspiraciju, na raznim mestima. Nekada to može da bude i knjiga koju ste pročitali odavno, ali ono što ste naučili iz nje sada možete primeniti na ulogu. Kada sam video fotografiju Mela Vejnberga, na kom je površno zasnovan lik Irvinga Rozenfelda pomislio sam da je mnogo bolji nego što sam zamišljao. Dobili smo slobodu improvizacije, pa sam odlučio da istrajem u onome što sam zamislio.  Tada sam počeo da radim na povećanju kilaže, što je iznenadilo Dejvida, ali sam mu objasnio da je to neophodno za ovu ulogu i da jednostavno moram da budem okrugao. Rekao sam da želim da budem kotrljajuća lopta energije, da budem ćelav i sa čudnom frizurom i začudo - Dejvid me nije zaustavljao u tome. Rekao je: U redu, ovo je nešto što je Kristijan zamislio, odlično, hajde da vidimo kako će se završiti.


S: Budući da ste za ulogu dobili preko 20 kilograma, kako su ljudi reagovali na vaš novi izgled i da li mislite da vas sa takvim izgledom smatraju pristupačnijim?

- Zapravo, ja sam primetio da postoje razlike u ponašanju prema ljudima različitih građa. Izuzetno mršavi ljudi deluju veoma oprezno, pa samim tim deluju odbojno. Primetio sam i da sa promenom izgleda, ljudi imaju drugačiji stav prema meni. Kada je uloga u ovom filmu u pitanju, takođe bilo primetnih razlika, budući da sam na setu izgledao potpuno drugačije nego van njega.

Kada nisam na snimanju, imao sam veoma čudnu frizuru - neobičnu ćelavu glavu sa dugom kosom sa jedne strane, a kraćom sa druge. Osim toga, često sam nosio neku vrstu elastičnih šortseva, jer sa novom kilažom nisam mogao da obučem nijedne pantalone. Sa takvim izgledom privlačio sam dosta pažnje, ali i pogleda koji govore Šta nije u redu sa ovim čovekom? U svakom slučaju, ljudima sam delovao mnogo pristupačnije kao Irv. Ljudi su prilazili i igrali se sa mojim velikim stomakom, a nakon toga odlazili sa rečima Nadam se da će mi ovo doneti sreću, a ja bih odgovarao Ma, šta se događa ovde? (smeh). Odjednom shvatate da se ljudi osećaju izuzetno prijatno u vašoj blizini. Možda bih sada pomalo mogao da razumem kako se osećaju trudne žene kada im ljudi prilaze i pipaju im stomak iako ih ne poznaju. Znam da se pitaju Zašto mi dodirujete stomak? Nikada nisam rekla da možete to da radite! Ali meni je to bilo jako zabavno, zbog čega je ljudima bilo prijatno i na neki način smo stvorili neku vrstu bliskosti.

S: Početna scena u filmu, koja prikazuje Irva kako se pred ogledalom priprema za izlazak i namešta svoju periku, dala je određeni ton koji se oseća tokom celog filma. Da li je snimanje ove scene i za vas bilo interesantno koliko i gledaocima?

- Zapravo, to je nešto što sam morao da radim svakog jutra pre snimanja. Sve to sa veštačkom kosom, lepnjenjem  umetka i pravljenje frizure bila je ideja frizerke Ketrin i to smo morali da radimo tokom celog snimanja. Svakog jutra bih na posao dolazio sa ćelavom glavom i kosom koja pada sa strana, a ona bi onda uradila ostatak posla, zalepila umetak i oblikovala frizuru.  Ali ono što mi nismo odmah primetili jeste da bi se ljudi okupljali i posmatrali ceo taj proces, jer su smatrali to vrlo zabavnim. Za mene je to bila rutina - svako jutro bih oblačio košulju i ostatak garderobe, stavljao sav nakit, prstenje i satove, i potrošio pola boce spreja za kosu (smeh), a osim tih fizičkih priprema, iz moje u kožu Irva ulazio bih i tako što bih rekao sebi U redu, sada se osećam kao on i spreman sam za posao. Početna scena je savršena, baš kao i natpis na samom početku filma koji govori da su se neke od ovih stvari zaista dogodile, zbog čega su gledaoci u prilici da sagledaju  Irva u pravom svetlu, budući da su od samog početka bili svesni da su se njegove prevare zaista odigrale.

makonda-tracker