Verica Rakočević: Haljina savršena za sve prilike

1
Kreatorka Verica Rakočević otkriva šta ju je inspirisalo da za Story dizajnerski mesec kreira haljinu za voditeljku Mariju Kilibardu i zbog čega se kraj nje osećala kao dete, ali i koji su njenu modni predlozi za predstojeće leto
Verica Rakočević, Foto: Petar Đorđević
Verica Rakočević, Foto: Petar Đorđević

Uprkos tome što je modnim spektaklom, koji je mesecima pripremala, i kolekcijom Ramonda Serbica nedavno obeležila tri decenije uspešne karijere, kreatorka Verica Rakočević i ovaj put se sa zadovoljstvom odazvala Dizajnerskom mesecu koji organizuje magazin Story. Nakon što je prethodnih godina dizajnirala helanke za zgodnu voditeljku Jovanu Janković, potom haljine inspirisane energijom slavne glumice Anice Dobre i sopstvenom kolekcijom Coco forever, ova dama sada je osmislila praktičnu haljinu za sve prilike koju je ponela šarmantna voditeljka Marija Kilibarda.

Story: Od početka učestvujete u Story Dizajnerskom mesecu. Da li je teško svake godine osmisliti nešto drugačije, a da to bude praktično i pristupačno?

- Saradnja sa časopisom Story na Dizajnerskom mesecu počela je pre nekoliko godina i uvek sa velikim zadovoljstvom i nestrpljenjem očekujem da tog meseca plasiramo nešto sa mojim potpisom.  Uglavnom su to haljine koje volim da dizajniram. Nije teško, iako je budžet skučen, što me dodatno inspiriše da napravim haljinu koju posle mesecima viđam na ženama i devojkama.

Story: Da li ste time rukovodite i kada kreirate za svoje kolekcije?

- S obzirom na to da godinama radim tematske kolekcije koje traže duboko istraživanje i dodiruju umetnost, bitno se razlikuju od kreiranja haljine za Story gde je prvi postulat da ona bude komercijalna kako bi se prodala u što većem broju.

Story: Mislite li da je naša akcija uspela da približi domaće kreatore široj publici?

- Verujem da vaša akcija daje veliki doprinos tome da se domaći dizajneri predstave širem auditorijumu. Story ima veliki tiraž, rado je čitan i ovo je velika šansa da ono što mnogi ne bi mogli sebi da priušte, u okviru dizajnerskog meseca nabave sa potpisom domaćeg dizajnera.

Story: Kako ljudi reaguju na vaše učešće u Dizajnerskom mesecu?

- Raduje me da me već u martu zovu i pitaju hoće li i ove godine neka moja haljina biti u Dizajnerskom mesecu. Ne zovu me samo iz Srbije, već i iz regiona gde se Story prodaje. Velika je to prilika, kako za Story da obraduje svoje čitateljke, tako i za dizajnere da široj publici predstave svoj rad. Pravilo je da ste onoliko dobar dizajner koliko vaših odevnih predmeta šeta ulicama.

Story: Ove godine kreirali ste haljinu inspirisani voditeljkom Marijom Kilibardom. Čime ste se rukovodili?

- Marija je izuzetno harizmatična, lepa i pametna devojka. Inspirativna je u svojoj jednostavnosti. Kada kao predmet nadahnuća imate tako jaku ličnost, onda znate da nikada ne smete napraviti nešto što će ići ispred njenog karaktera. I da hoćete, ne možete. Zato je ova jednostavna pamučna tunika haljina, u dve boje, i namenjena ženama kojima nije potrebna ikebana da bi došle do izražaja. Erotika žene ovoga tipa leži u karakteru i snazi, a nikako u erotskim atributima, te je i haljina kreirana za ovaj dizajnerski mesec - svedena, jednostavna i praktična.

Story: Koji je vaš savet devojkama, kako najbolje da kombinuju ovu haljinu?

- Praktičnost ovog odevnog predmeta jeste u tome što može biti i haljina za plažu i tunika preko farmerica, preko svilenih pantalona ili duge suknje sa još jednom treger majicom koja je kraća. Može se nositi sa starkama, kao što je nosi Marija, sa letnjim čizmama, kako je u kampanji nosim ja, sa štiklama, uz puno nakita oko vrata... Znači, svaka devojka ili žena može je prilagoditi svom stilu i karakteru.

Story: Kako je proteklo fotografisanje za kampanju i da li vam se i inače dopada Marijin stil odevanja?

- Uvek volim taj dan kada fotografišemo kampanju za Dizajnerski mesec. Sviđa mi se Marijina energija koja je eruptivna, vesela i lepršava. Pored nje sam zaboravila na svoje godine i šarenim balonima igrale smo se kao mališani. Njeni skokovi dok smo se slikale terali su me da se i ja na trenutak osetim kao dete. Volim njen stil koji apsolutno prati njenu energiju i karakter.

Story: Dopadaju li vam se stvari koje su uradili drugi dizajneri za našu ovogodišnju akciju?

- Uvek napravite dobar odabir interesantnih detalja koje postavite kao zadatak dizajnerima. Zvonkova majica sigurno će se dobro prodati jer je interesantna, nosi njegov logo, a i odabrao je promotera koji najbolje predstavlja njegov pečat. Boško je, kao i uvek, drugačiji, maštovit i samo svoj, a Ivana vrlo dobro oseća puls vaših čitateljki tako da torba koja je praktična, interesantna i modna sigurno nalazi put do onih žena koje se spremaju za ovo leto.

Story: Šta je to što bi devojke trebalo da imaju u svom ormaru za predstojeće leto? Koje boje, asesoare i odevne kombinacije im predlažete?

- Volim ovo leto jarkih boja. Mislim da je kolorit  tu da nam osveži sumornu svakodnevicu i podigne raspoloženje. Zato su tu interesantne majice sa printom, šortsevi svih dužina, duge suknje i muslinske haljine u bojama sunca, trave i mora, rimljanke svih dužina i tako ljupke baletanke koje je i Boško predložio.

Story: Nedavno ste spektakularnom modnom revijom obeležili trideset godina svoje uspešne karijere. Šta je za vas sledeći izazov?

- Ako bih vam rekla da sam odlučila da više ne pravim velike revije, ne biste mi poverovali kao što ni ja sebi ne verujem. Trenutno razmišljam o tome da učim slikanje, tražim neki letnji kamp u kome bi boravila s tim ciljem. Mislim da bih ovaj sadržaj koji imam trenutno možda mogla, čak i bolje nego dizajnerski, da izrazim kičicom. Nekako mi zbog straha da više nemam želju za istraživanjem na ovom polju nagomilala tuga. A neko meni drag rekao mi je: Zabranjeno je očima da budu tužne.

Jelena Kulović

makonda-tracker