Deset dana nakon svetske premijere i domaća publika imaće priliku da sazna sve o unutrašnjim borbama, liku i delu slavnog Leonarda da Vinčija. Da li je bio lično đavo, samo čovek koji je zarad nauke žrtvovao ljudskost, strasni ljubavnik žena i muškaraca ili običan istraživač ljudskog tela i onog što ga okružuje, od 22. aprila, svakog ponedeljka u 21 sat na televiziji FOX, raskrinkaće serija Da Vinčijevi demoni rađena u produkciji Dejvida Gojera (Mračni vitez). U intervju za magazin Story, glavni glumac Tom Rajli (32) objašnjava koliko mu je važna, da li je bila teška i na koji način ga je promenila uloga ovog slavnog umetnika i naučnika.
Story: Želeli bismo da saznamo nešto o vama lično. Igrate najseksepilnijeg Leonarda da Vinčija do sada snimljenog. Mnogi predviđaju da ćete postati seks simbol širom sveta, mada to u rodnoj Engleskoj već jeste. Priželjkujete li da vam se to i dogodi?
- Ne bih rekao da sam seks simbol u Britaniji, ali dosta sam radio tokom poslednjih pet godina. Počeo sam kasno, iako sam hteo da bude drugačije. Međutim, bio sam mlad, nikoga nisam poznavao niti je iko iz moje porodice bio u kontaktu sa bilo kim iz glumačkog sveta. Dakle, jedini način na koji sam mogao da uđem u te vode bila je škola drame pre koje sam završio fakultet. U svakom slučaju, imao sam 24, 25 godina i od tada sam snimio televizijski film u Britaniji, kao i nekoliko stvari u Americi. Pre nekoliko godina igrao sam i na Brodveju, ništa značajno što bi ljude širom sveta interesovalo, ali bilo je uzbudljivo.
Story: Da li vam je seksepil važan u privatnom životu? Vaša partnerka iz serije istakla je kako joj je bilo neprijatno dok je bila razgolićena pred kamerama?
- Ne postoji ništa prijatno u tim scenama jer one to i ne mogu da budu. Goli ste u sobi koja je obično veoma hladna. U našem slučaju, bili smo sa kamermanom koji je imao problem sa disanjem. Zamislite njega oko naših nogu kako teško diše, škripi... Verujte da to nisu najseksepilnija osećanja na svetu, samo čekate da se sve završi. U Laurinom i mom slučaju, često smo bili primorani da se zakikoćemo. Znali smo da moramo biti fizički prisni i delovati opušteno. Pre nego što smo počeli da snimamo, provodili smo dosta vremena zajedno, ispijali kafe, postajalo nam je udobno i kada smo morali da se skinemo, nismo bili previše šokirani jedno drugim. Bila su to samo tela...
Story: Da li postoji heroj kojeg biste voleli da odigrate ili da mu se divite?
- Volim da kažem kako ne postoji neko više inspirativan, zanimljiviji, raznovrsniji i kompleksniji nego što je to Leonardo ili ga je bar teško pronaći.
Story: Volite li da igrate negativce?
- Obožavam da pravim loše momke dopadljivim i obrnuto. Mislim da postoji nešto više u dvosmislenosti i ništa nije crno ili belo. Ako je neko čisto zlo, to se prepozna posle jedne epizode. Da. Video sam to. Ti si loš momak. Ali, Leonardo je bio čovek ogromne kontradiktornosti.
Story: Sa istorijske tačke gledišta, Da Vinčijeva seksualnost je veoma misteriozna. Kako će ona biti predstavljena u seriji?
- Izuzetno je važno da se to prepozna i bio sam uporan da obuhvatim svaki njegov aspekt. Zašto moramo da se oslobodimo nečega što potencijalno može da bude mnogo kompleksnije i zanimljivije, posebno u vreme kada je bilo opasno biti homoseksualac. To će kasnije u seriji definitivno doći do izražaja. Iako smo ga videli sa ženom u prvim epizodama, nikako ga ne možemo nazvati ženskarošem. Mislim da je Lukrecija bila zagonetka koju on nije mogao da razreši. Glavna sila koja ga je terala njoj bilo je pitanje: Šta se to dešava? Ovaj čovek je bio fasciniran svim, zašto onda ne bi bio fasciniran i aspektima svoje seksualnosti, kao i svim segmentima ljudskog oblika.
Story: Da li je moguće preneti Leonardovu priču u sadašnje vreme?
- Da živi u sadašnjosti, ne znam kako bismo se odnosili prema njemu. Da li bi bio moćnik ili podzemni revolucionar? U ovoj verziji on ne veruje u vlasti i religije, a kako bi danas mogao da reaguje, deluje kao zanimljiva ideja. On je predvideo polovinu stvari. Juče smo išli do muzeja Leonardo i otkrio sam da je izumeo automobil, bicikl… koji još imaju svoje mesto u svetu. Kada bi sve to sada posmatrao, sigurno bi prokomentarisao: Znao sam da će biti tako, rekao sam ti.
Story: Šta vas je impresioniralo kod njega?
- Ljudska strana njegovog karaktera, nemogućnost da miruje i obuzda misli, gotovo potpun deficit pažnje koji se graniči s autizmom, društveno izopštenje u određenoj meri, ali u isto vreme šarm i sposobnost da napravi čudesne stvari. To je bila prilika da se igram neverovatnim modelom, osobom čija je ličnost bila kontradiktorna i sve što sam pročitao o njemu bilo je drugačije. Izuzetni su izveštaji ko je on bio i šta je radio, takođe i argumenti koje je ostavio. Stalno sam sebi postavljao pitanje: Šta ako je sve to istina?
Story: Da li vas je nešto iznenadilo? Šta ste naučili o Leonardu da Vinčiju?
- Mislio sam da je bio blagonaklon, mudar starac, ali nisam očekivao da je bio toliki izazov za vlasti, pametnjaković velikih usta. Spektakularno je kako su ljudi reagovali na njega i nisam znao da je bio veliki anarhista. Kada neko postane legenda ili mu se divite ili ga poštujete. Kod njega verovatno treba da poštujemo to što je prelazio opasnu liniju da bi stigao do svega onog zbog čega je cenjen. Uprkos tome što je bio vanbračno dete, što nije mogao da se pridruži dobrim umetnicima i nije imao formalno obrazovanje, što je bio skot, nije dozvolio da ga išta od toga ograniči. Iz nekog razloga mislio sam da ako poželite da kreirate svet, morate doći sa privilegovane pozicije, ali ovde to nije bio slučaj. To bi bila prepreka.
Story: Da li je vodio unutrašnju borbu između genijalnosti i momka koji je radio neke stvari pre nego što bi dobro promislio?
- Mogu da dam svoje viđenje. Nije brinuo o osećanjima drugih ljudi, u potpunosti se bavio sobom i samo je gledao kako da dobro obavi neki posao. Gazio je preko ljudi, ali to u široj slici nije važno. Mislim da bi bio potpuno drugačija osoba da je bio prijatelj sa ljudima, možda se opekao zbog stalne težnje za znanjem, razumevanjem sveta i željom za kreativnošću. Toliko ideja i nedoumica... Leonardo jednostavno nije imao vremena za ljudsku interakciju.