Karijera dirigenta Darka Butorca počela je u Americi, gde je otišao kao desetogodišnjak i počeo da svira violončelo. Međutim, sa sedamnaest godina dobio je priliku da uzme dirigentsku palicu, koja će postati njegovo životno opredeljenje. Profesionalnu karijeru započeo je kada je osvojio zlatnu medalju i Gran pri na međunarodnom takmičenju u Ukrajini, a ovaj uspeh doneo mu je angažmane tokom sezona od 2006. do 2008. godine. Dirigovao je orkestrima kao što su Art orkestar iz Otave, Čarlston simfonija, Kanton simfonija, a bio je i glavni dirigent Malerovog festivala u Sijetlu. Nastupao je s Trondhajm simfonijom u Norveškoj, Mendoza simfonijom u Argentini, Krakovskom filharmonijom u Ukrajini, kao i Đuzepe Verdi orkestrom u Parmi, a domaća publika imala je prilike da ga nedavno vidi na koncertu Beogradske filharmonije u Smederevskoj tvrđavi.
Story: Kakve su vaše impresije nakon gostovanja u Smederevu?
- Fantastičan ambijent! Publika puna energije i predivna lokacija za letnji koncert.
Story: Raduje li vas saradnja sa Beogradskom filharmonijom?
- Apsolutno. Meni je velika je čast i zadovoljstvo raditi sa najboljim orkestrom u mom rodnom gradu.
Story: S obzirom na to da živite u Americi, koliko vam znače nastupi u Srbiji?
- Živim po belom svetu više od dvadeset godina, ali koreni potiču samo iz jednog mesta i samim tim mi svaki nastup u Srbiji puno znači.
Story: Smatrate li da ste propustili deo detinjstva, imajući u vidu da ste muzikom počeli da se bavite od malih nogu?
- Iz moje perspektive nisam. Moja priča je jedina koju imam, ne bih je menjao, tako da ne žalim. Na kraju krajeva, imamo 24 sata u danu i puno toga možemo postići ako smo dobro organizovani.
Story: Kakav je bio vaš muzički put u SAD?
- Svirao sam violončelo od malih nogu i završio sam studije violončela u Torontu, a nakon toga postdiplomske studije dirigovanja na Indiana Univerzitetu. Što se tiče karijere, važna prekretnica bilo je učešće na Aspen Festivalu po pozivu maestra Davida Zinmana. Taj letnji festival traje devet nedelja i daje šanse mladim dirigentima da uče zajedno u orkestru pod vođstvom poznatih maestra iz celog sveta.
Story: U kom trenutku ste odlučili da violončelo zamenite dirigentskom palicom?
- Imao sam 17 godina kad sam prvi put imao šansu da dirigujem - to je bilo kao ljubav na prvi pogled!
Story: Kako je došlo do toga da u Italiji budete glavni dirigent operskog festivala Fidenca?
- Festival u Fidenci je ideja mog dobrog prijatelja Nando Šelena, bivšeg direktora Holandske Opere. Sarađujemo više godina a sledećeg leta postoje planovi da gostujemo sa produkcijom Figarove ženidbe u Sijeni.
Story: Sada ste umetnički direktor Mizula simfonije u Montani. Kakva je zapravo vaša uloga?
- Vodim umetničku stranu organizacije: naravno dirigujem, programiram celu sezonu, promovišem orkestar u medijima, itd. Naravno, u Americi kulturne ustanove nažalost nemaju finansijsku podršku od države, tako da se često radi sa donatorima i fondacijama.
Story: Šta smatrate najvećim uspehom u dosadašnjoj karijeri?
- Teško je izdvojiti jedan koncert, ali moram da kažem da mi je koncert u Smederevu prošle nedelje ostao u srcu.
Story: Kakvi su vaši planovi u narednom periodu?
- Imam letnji koncert u Montani početkom avgusta, a onda se vraćam u Beograd da otvorim sezonu Filharmonije sa violinistkinjom Larom St.John u septembru.
Jelena Kulović