Nakon što se pun utisaka vratio sa gostovanja na prestižnom kineskom festivalu Umetnički susreti u Pekingu sa baletom Orfej u podzemlju, koji je premijerno obnovljen na sceni Madlenianuma, prvak baleta Kosnstantin Kostjukov (44) uveliko se posvetio probama za baletski spektakl Mikisa Teodorakisa Grk Zorba koji će biti izveden u Sava Centru 27. maja. U intervjuu za Story ovaj markantni umetnik otkriva zbog čega je posle šest godina, podneo ostavku na mesto direktora baleta Nacionalnog teatra pre dva meseca, ali i koliko uživa u tome što je pre skoro tri godine dobio sina Andreja sa dugogodišnjom partnerkom u životu i na sceni, balerinom Duškom Dragićević.
Story: Kakve su vaše impresije sa gostovanja u Kini?
- Utisci su stvarno divni, a mi smo pre svega bili srećni što je predstava Orfej u podzemlju obnovljena na sceni Madlenianuma, jer je njome i otvorena scena baleta u toj kući. Oduševljeni smo organizacijom festivala u Kini i zaista smo bili srećni kada se podigla zavesa a ispred nas je bilo oko dve hiljade ljudi tokom oba dana izvođenja. A najsrećniji smo bili što se sve lepo završilo, jer smo tamo ipak bili predstavnici naše zemlje i kulture.
Story: Uprkos godinama još uvek nastupate sa istim žarom u predstavama?
- Verovatno zato što se nadam da će Vlada Srbije shvatiti jednog dana da treba da vrati beneficirani radni staž baletskim igračima i da pomere granicu starosti. Igram zato što to osećam i lepo radim. To je moj zanat i zašto ne bih radio nešto što još mogu da radim. Sigurno neću da budem Romeo i uzimam te uloge, već igram one koje osećam i znam da su za moje vreme. Dok ispred sebe vidim publiku i znam da je ona željna još tih predstava, igraću i dalje, i naravno dok me služi zdravlje. Ako mi se nešto desi, polisu osiguranja ispostaviću Vladi Srbije. (Smeh)
Story: Koji je pravi razlog što ste se pre dva meseca povukli sa mesta direktora baleta u Narodnom pozorištu?
- Nažalost, sarađivao sam sa čovekom sa kojim nisam imao razumevanje i koji mi je potpuno vezao ruke i noge. On sad lažno govori da sam otišao zbog ekonomskih razloga, ali nije to u pitanju, iako ne vidim zašto bih besplatno igrao. Ne razumem kakav je to stav i zašto drugi ćute. Ne vidim razlog zašto bih bio na mestu direktora i primao za to platu, još onako mizernu i smešnu jer znamo svi da živimo u Srbiji, i pored toga još igrao besplatno u predstavama. Ali moji razlozi za otkaz su bili drugi, pre svega nepoštovanje i neadekvatan odnos prema baletu u odnosu na druge sektore. Ne znam zašto bi opera u Narodnom pozorištu imala prednost u odnosu na balet, kada su u pitanju premijere, novac i sve ostalo. Osećaj da ne mogu da zaštitim svoje igrače koji su premašili radnu normu i treba bar da dobiju nagradu na račun onih koji nisu ništa radili, a primaju platu zbog zakona koji je pogrešan. Kada sam uvideo sve to i da u pravljenju repertoara služim samo kao kurir, a da se uzimaju moje ideje da bi se ostvarile u drugim rukama, shvatio sam da je nepotrebno da budem tamo i zato sam otišao.
Story: Kako uspevate da uskladite brojne poslovne obaveze sa porodičnim?
- Pa, jedva! Pokušavam da zamislim da 24 časa mogu da se pretvore u 36 sati i sve što treba da radim sat vremena radim duplo manje. (Smeh) Duška i je smo pre dve godine i osam meseci opet postali roditelji, kada je na svet došao naš sin Andrej. To je zaista divno i prelepo, ali istovremeno i velika obaveza. Međutim, zahvaljujući tome što imamo puno sreće ne vidimo teškoće. Andrej je mnogo nemiran, jer je dete baletskih igrača koji su i sami jako brzi, hitri, emotivni i zahtevni. Ne preostaje nam ništa drugo nego da ćutimo i pratimo. (Smeh)
Story: Da li ćemo Dušku i vas uskoro videti u nekom novom baletu?
- Za sade se ništa ne zna, videćemo kakva će biti naredna sezona. Ja se u glavi nisam oprostio od baleta i scene, bez obzira na to koliko je to hteo upravnik Narodnog pozorišta, i za sada nemam nameru da to učinim.
Jelena Kulović