Srpska glumica, spisateljica, balerina i voditeljka Jelena Tinska dobro je poznata domaćoj javnosti. Međutim, o životima njenih ćerki Zelde i Ljubice malo se zna.
Ljubica je slikar macevalac, pisac, prevodilac i majka tri sina. Najstariji Fedor je zavrsio Institut za film, kameru i reziju i ide istim putevima.
Zelda gradi veoma uspešnu glumačku i producentsku karijeru u Londonu.
Iako su ostvarenja u kojima je ostavila svoj pečat popularna i zapažena širom sveta, domaća javnost sve do sada nije bila upoznata sa činjenicom da je Zelda uključena u brojne holivudske projekte na kojima je sarađivala sa nekim od najvećih imena ove filmske industrije.
Činjenica da je Zelda radila na produkciji filma "ExMachina" koji je nagrađen Oskarom, i da je igrala rame uz rame sa slavnim Leonardom di Kapriom govore u prilog njenog uspeha.
U razgovoru za Glossy.rs, Zelda otkriva kako je odlučila da uđe u svet vizuelnih efekata (VFX), kako izgleda njen život u inostranstvu, ali i rad na velikim filmskim ostvarenjima poput Avengersa i trenutno jedne od najpopularnijih serija - Black Mirror.
Otkud vi u svetu VFX-a?
To je sve počelo pre petnaestak godina, kad sam prestala da se bavim baletom i krenula da radim kao glumica. Pošto glumici u Engleskoj uglavnom rade honorarno, ja sam želela da naučim nešto drugo čime bih se zanimala između glumačkih poslova i sto bi mi istovremeno donelo finansijsku stabilnost i omogućilo mi da mogu da biram uloge, a ne da prihvatam sve poslove zbog para. Krenula sam da radim kao asistent montaže na filmu i reklamama i pošto je to prilično solitarni posao, htela sam da probam nešto gde je komunikacija s ljudima aktuelnija. Počela sam da radim kao asistent produkcije i dopalo mi se. Onda sam polako napredovala i stigla do uloge producenta. Ideja je bila da postanem producent tako da mogu da imam dobar balans između dve profesije, dok istovremeno ostajem u filmskom i televizijskom svetu.
Glumica ili producent?
Radim kao Producent za vizuelne efekte na filmu i televiziji, a takođe i kao glumica.
Deo ste već popularne Netflixove serije “Black Mirror”. U čemu se ogledao Vaš kreativni rad u toj seriji?
Posao producenta, sam po sebi, baš i nije kreativan ali ste okruženi kreativnim ljudima i srećete i radite sa puno zanimljivog i pametnog sveta. Moja firma je radila na dve od tri epizode najnovijeg Black Mirrora, moja epizoda je sa Majli Sajrus u glavnoj ulozi. Ako ste videli trailer ili je pogledali, u epizodi postoji robot. Naš posao je bio da ga “oživimo” tako da smo uglavmom radili na animaciji tog robota.
Deo ste VXF tima poslednja dva “Avengersa”? Šta ste radili u tim vrlo popularnim i isplativim filmovovima? Kako funkcioniše ta produkcija, rad na tim filmovima A holivudske produkcije?
Marvel je jedna velika mašinerija i volim da radim sa njima jer znaju tačno šta žele. Imali smo isti tim i klijente za oba filma pa smo svi postali prijatelji.
Sigurno ćemo u budućnosti opet raditi zajedno.
Ima li mesta za ličnu kreativnost?
Zavisi. Za produkcije kao Ex Machina, reditelj Aleks Garland je radio u timu sa našim VFX Supervajzorom Endrjuom Vajthurstom kroz ceo proces pre i post produkcije. Njih dvojica su predvodili kreativne ideje koje je naš tim ostvarivao. Dokaz da takav radi funkcioniše je našem timu doneo i Oskara za najbolje vizuelene efekte.
Na većim filmovima kao Avengers ima manje mesta za kreativnost jer je to velika mašinerija , ali ipak i tu ima prostora za nove ideje ako su dobre i originalne. Svi do neke mere uvek doprinosimo jer ceo proces filmova je jako kolaborativan posao i timski rad je nephodan.
Radili ste na filmovima reditelja Kristofera Nolana, Ridlija Skota, Rolanda Emeriha... Kako je raditi u timu takvih reditelja koje kreasi izrazita vizuelnost? Jeste li ih upoznali, šta su Vam tražili, savetovali Vas?
Upoznala sam neke, ne sve. Dok ne postanete producent ili supervizor uglavnom nemate direktan kontakt s rediteljima. Direktno sam radila sa Aleksom Garlandom ( Ex Machina), Pjerom Morelom ( Gunman), Ridlijem Skotom( Vatican) , Čarlijem Brukerom ( Black Mirror). Veliki deo mog posla je komunikacija s njima i zajedno radimo da pronađemo najbolji pristup ostvarenju posla vizuelnih efekata, zajedno sa vfx supervizorom.
Sa kojim filmskim glumica Holivuda ste imali priliku da se upoznate, potpričate, naravno i da radite?
Iskreno, upoznala sam mnogo njih, ali ja nisam nikad bila fascinirana svetom poznatih. Što se mene tiče oni su uglavnom fini i normalni ljudi samo za razliku od normalnog sveta, oni su jako bogati i uspešni u svom poslu i dobri glumački i profesionalni partneri. Lepo je uvek biti okružen ljudima koji vole ono sto rade i inspirisani su time.
Najpoznatiji glumci s kojima sam radila su Leonardo di Kaprio, Danijel Krejg, Ričard Mejden, Tilda Svinton i mnogi drugi poznati engleski glumci. Što se prijateljstava tiče, ja uglavnom slučajno sklapam prijateljstva s ljudima koji rade iza kamere.
Vi ste i glumica? Šta je trenutno sa tim Vašim zanimanjem. Ima li ponuda?
Jesam. Trenutno radim na jednoj seriji, i uživam u tome. Gluma je posao koji volim najviše od svih, ali ne volim ceo proces audicija i “networking”. Kad sam počela da radim u VFX industriji odlučila sam da na glumu gledam kao na omiljeni hobi. Nikad ne odbijem glumački posao ako me inspiriše ali ne volim proces dobijanja uloga i bezbroj audicija i takmičenja između glumaca koje uvek postoji. Glumci mogu da budu neobični i da zbog svoje ambicije ili uloge pregaze sve, uključujući i prijateljstva i to baš ne volim i ne razumem jer nikad nisam bila takva.
Ja iskreno verujem uvek dobijemo posao koji nam je suđen i da moramo da budemo ispunjeni i bez toga. Za mene je pravo prijateljstvo mnogo bitnije od uloge.
Ima li ponuda i poziva za domaći film? Kakvu biste ulogu voleli da dobijete?
Nemam nikakve ponude za domaće filmove. Volela bih da možda jednom zaigram u nekom našem filmu, ali iskreno ne svakom. Volim jako Kusturicu i volela bih da radim s njim, kao i pola planete pretpostavljam, a i jako mi se dopala serija Vratiće se Rode, kao i film Žena sa slomljenim nosem.
Nedostaje li Vam Srbija? Koliko često ste u Beogradu?
Provodim oko mesec i po godišnje u Beogradu i volim da dođem. Beograd, onaj koji je nekad bio, mi nedostaje, kao i moja porodica i prijatelji, ali život u Srbiji kakva je sada, ne. Mislim da nam je zemlja u katastrofalnom stanju i da, osim izuzetaka koji žive dobro, većina ljudi gladuje i živi teško i nema nadu. Samo treba pogledati bolnice po Srbiji i jadne ljude koji sede po podovima u čekaonicama jer nema ni dovoljno stolica, da vam bude jasno u kojem je Srbija stanju. Skandalozno je da imamo VIP čekaonicu sa mermernim podovima na aerodromu umesto da ulažemo u zdravstvo i divne doktore i medicinsko osoblje. Žao mi je zbog toga jer volim svoju zemlju i pomažem koliko mogu onima koje volim al ne bih se vratila u Srbiju kao što je sada.
Kolika Vam je podrška mama Jelena?
Mama je oduvek bila podrška i meni i mojoj sestri. Sada smo i nas dve njoj isto kao i ona nama. Sve tri smo odrasle žene i lepo je biti u situaciji u kojoj imate divan odnos sa mamom i uvek je tu za vas i vi za nju. Mama je inače uvek podržavala i mene i moju sestru Ljubicu u svemu što smo želele da radimo ali je uvek i bila realna i iskrena.
Imate li trenutno ljubav, jeste li zaljubljeni? Šta Vam je u ljubavi najvažnije?
Odrastanje u medijima je od mene napravilo užasno privatnu osobu pa ne bih o ličnim stvarima, izvinite.
Imate li planove?
Trudim se da živim u trenutku i ne planiram život previše tako da ne zamišljam sebe u budućnosti. Život je sad i nikad ne znamo jos koliko dugo i treba ga živeti sad.