Neobičan odevni predmet, suknja – top, koji će svojom originalnošću obeležiti treću nedelju Dizajnerskog meseca u Storyju, kreacija je našeg uspešnog modnog stručnjaka Zvonka Markovića. Iako je tokom svoje karijere dizajnirao ekskluzivne toalete za brojne poznate dame, ovaj kreativni tridesetpetogodišnjak letnju suknjicu namenio je pevačici Anabeli Đogani s kojom je prvi put sarađivao. Otkako je pre devet godina završio Fakultet primenjenih umetnosti i dizajna na odseku za kostim i savremeno odevanje, Zvonko je radio kao dizajner za neke od čuvenih domaćih modnih kuća. Saradnja sa folk divom Cecom Ražnatović označila je prekretnicu u njegovom stvaralaštvu jer su haljine koje je za nju krojio privukle pažnju i mnogih drugih slavnih žena.
Koliko vam u karijeri znači ova modna akcija?
- Pored svih modnih manifestacija kod nas, Dizajnerski mesec ipak pomera neke granice u Srbiji. Reč je o fenomenalnoj i afirmativnoj akciji zahvaljujući kojoj svaki prosečan čovek može da se bliže upozna s radom poznatog kreatora, a meni je drago što sam u ovoj priči deo selekcije najpoznatijih domaćih dizajnera. Jer, biti dobar dizajner ne znači samo osmisliti glamuroznu haljinu s neograničenim budžetom, već treba uraditi nešto što ima dobar dizajn, a istovremeno je zanimljivo, atraktivno i pristupačno. Kroz istoriju mode, uvek su bili najzanimljiviji komadi garderobe koji su uspeli da se nametnu svojom jednostavnošću, lakoćom izrade i primenjivošću. Lepo je kada na trenutak zaboravimo tu diktiranu modu, glamuroznu i luksuznu, i posvetimo se izradi upotrebnog komada koji je adaptibilan širokom krugu potrošača.
I ovoga puta za kratko vreme osmislili ste nacrt za suknju. Stiče se utisak da sve što radite, činite s velikom lakoćom?
- Suknja je jedan davno zaboravljeni komad garderobe u srpskoj modnoj industriji, ali i u ormarima naših devojčica, a reč je o odevnom predmetu koji i te kako može da ulepša damu i toliko toga nudi. Mada sam zamišljao da napravim suknju koja bi imala i produženi deo poput majice, pa bi mogla da se zove i haljinom, odjednom mi se pojavila ideja za ovakav nacrt jer može da se nosi i kao bluza. Reč je o višenamenskom odevnom predmetu.
Kako sve ona može da se nosi?
- Kao top može da se nosi na četiri načina. U prvom slučaju drapirani deo stavi se preko grudi i veže na leđa koja ostaju poluotvorena. Ako se veže oko vrata, ističu se grudi. Top potom može da se rotira za 90 stepeni i čak postigne efekat majice koja se nosi preko jednog ramena. Na isti način može da se primeni i kao suknja. Ako je ne ponesete ovako kako je Anabela obukla na slikanju, možete traku da vežete oko struka, čime ćete postići efekat spuštenog modela. Kako budete rotirali suknju oko svoje ose, nabori će se pomerati i svaki put će izgledati drugačije. Suknja je krojena od dva meterijala, od fine viskoze i elastičnog materijala u nekoliko boja. Pogodni su za dobro nošenje i još bolje održavanje. Ja toplo preporučujem da devojčice uzmu viskoznu suknju i elastični top i da sklope divnu kombinaciju kao što smo je predložili na promociji Dizajnerskog meseca u Fashion Autletu Italian Mall. Uostalom, moja suknja može da se nosi i s majicom Ivane Rabrenović, a uz taj autfit lepo bi išla i Darkova torba. Ako odlučite da sve to odbacite, tu je Veričina haljina.
Za koje sve prilike dame mogu da biraju suknju – top?
- Dok sam krojio ovaj predmet, nisam zamišljao glamurozan komad, već sam video devojku koja nosi ovu suknjicu na plaži u kombinaciji sa predimenzioniranim topom koji je spušten na jedno rame. Kada šeta gradom, bluzicu može da ponese uz farmerke, a za ludi provod u diskoteci, gde neće morati da razmišlja da li će joj dosadni momak prosuti piće po nekom ekskluzivnom D&G ili Cavalli komadu, već će od suknje i topa Zvonka Markovića moći da napravi svoju idealnu haljinu. Kreativnost nošenja ovog komada jeste onolika kolika je i kreativnost same osobe koja ga nosi. Želim da sugerišem damama kojima je suknjica možda mala, da zadnji šav uvek može da se raspara i pomeri od pet do deset centimetara. Etiketu sačuvajte jer je vredna i čini je logotip Storyja i Zvonka Markovića.
Kakav nakit i frizura treba da se biraju uz vašu kreaciju?
- Za dnevnu varijantu to mogu da budu perle od tirkiza, drveta ili slonovače, a za glamurozno veče možete se poigrati svetlucavim kristalčićima. Bogatstvo i zanimljivost ovog modela jeste u tome što sami možete da pronađete idealan način na koji ćete da ga nosite. Voleo bih da mi čitateljke na moj Facebook nalog pošalju svoje predloge kako bi ponele ovaj predmet.
Za koliko je nastala skica?
- Veoma brzo. Proveo sam noć razmišljajući o nacrtu i ujutro opet prazne glave došao na posao. Međutim, kada sam počeo da obavijam materijal oko lutke, rodila se ideja. Inače, velika inspiracija mi je žena, pa ja nikada nemam neku generalnu temu revije. Više se igram materijalima kako bih napravio nešto zanimljivo, seksi i provokativno. Uvek dopustim da materijal prenese moja osećanja.
Ovoga puta inspirisala vas je pevačica Anabela Đogani?
- Svi mi imamo osobu za koju radimo, a ovoga puta Anabela mi je bila izazov jer je lepa i zgodna žena s kojom do sada nisam sarađivao. Bilo mi je veliko zadovoljstvo da osmislim komad koji bi pristajao njoj kao osobi lepšeg pola koja nije samo glamur princeza, već istovremeno majka i lepotica. Pri tom, ona asocira na mladost i svežinu, stalno je u pokretu, a model je zanimljiv jer vrlo lepo ističe pokret i radovao sam se kada je rekla da joj se ovaj odevni predmet dopao.
Ni ovoga puta niste odstupili od ideje da seksepil bude prva asocijacija na vaše haljine?
- Počeo sam stvarajući komercijalne komade za brojne poznate firme pa mi se dešavalo da se nađem s nekom devojkom koja ne zna da nosi Moninu jaknu koja je moj dizajn. Ta komercijalna moda je moja prva ljubav. Nekada sam maštao kako ću praviti serije kaputa i blejzera koji će se prodavati u ogromnom broju, ali moja karijera bitno se promenila nakon što sam za koncert Cece Ražnatović na Marakani ovoj dami kreirao nekoliko haljina. Čini mi se da je posle te saradnje preko noći nestalo sve ono što sam do tada radio. Odjednom sam postao glamurozni kreator ekstravagantnih večernjih haljina. Daleko od toga da mi je žao, ali često se zapitam u kom bi pravcu išla moja karijera da se nije desio susret sa Cecom.
Iako je Ceca u neku ruku kuma vašeg estradnog rada, inspiraciju ste našli i u brojnim drugim javnim ličnostima?
- Drago mi je što sam, zahvaljujući njoj, na estradu ušao na velika vrata i u startu radio s najboljima. Ceca je fenomenalno ponela svaku moju haljinu, ona je veoma ozbiljan modni promoter i žena koja diktira stil u našoj zemlji. Kreativno je definisala moj dalji rad, a kreirao sam i za Lepu Brenu, Zdravka Čolića, Anu Nikolić, Romanu, mada je u poslednje vreme medijima bila zanimljiva moja saradnja sa Severinom. Ona je vrlo poletna i seksi osoba, pa slobodno mogu da kažem da je pokret njena prava definicija. Puna je energije, a Severinine koreografije na sceni bile su inspiracija za haljine koje sam joj šio.
Nakon Dizajnerskog meseca, opšti je utisak da među domaćim kreatorima nema sujete?
- Ovo je bila prilika jer nemam mnogo vremena da se družim sa kolegama i nijednog trenutka nisam osećao pritisak kako bi trebalo da se takmičim.
Promocija naše modne akcija bila je u neku ruku i promocija vašeg novog imidža?
- Može i tako da se kaže. Kada sam se nedavno spremao za jedan službeni put, shvatio sam koliko grešim što stalno biram crnu boju u odevanju. Nakon što sam poređao sve stvari koje sam planirao da ponesem, u moj stan je ušla komšinica i pitala me ko je umro?! Jer, pored crnih čarapa bile su crne gaće, crne majice, crne pantalone, patike i cipele u istoj boji. Sve sam to stavljao u crnu kožnu tašnu sa crnim kožnim neseserom. Jedina stvar koja je odskakala bila je šarena četkica za zube. Nakon što sam se našalio na svoj račun, otišao sam u Delta City i kupio prvu košulju šarenog desena koja mi se svidela i plave farmerke! Tako je Storyjeva akcija unela promenu i u moj život, a od jeseni upustiću se u izlet kada je reč o medijima, gde ću raditi kao voditelj emisije koja će se baviti estetikom i lepotom.
Jasmina Antonijević