protiv svih tabua

Ida Prester: Devojke, družite se sa gejevima, sa strejt muškarcima rađajte decu!

0
Pevačica benda Ida Prester se požalila u spotu kampanje #bićebolje da ima problema zato što je fegheguša, tj. zato što se skoro isključivo druži sa gejevima.
foto: Vladimir Šporčić
foto: Vladimir Šporčić

Nije bilo lako s tim izaći u javnost, podeliti to s mojim prijateljima", kaže ova regionalna muzička zvezda koja živi na relaciji Beograd-Zagreb i dodaje da je zbog toga imala problema u porodici, pošto su joj govorili da se nikada neće udati.

 

Ni meni nije jasno kako sam se udala", kaže Zagrepčanka udata za Beograđanina i majka dvoje dece.

 

Ona kroz smeh tvrdi da je probala da se druži sa strejt muškarcima, ali je nešto nedostajalo, pošto oni ništa ne znaju.

Poručila bih svim feghegušama širom regije, širom lijepe naše i lepe naše, da vjeruju u sebe, da se ne daju, da će ih društvo prepoznati", ohrabrila je svoje "koleginice" Ida u spotu kampanje.

 

Samo u poslednjih nedelju dana kampanju #bićebolje Inicijative za demokratsku tranziciju i Loud & Queer videlo je samo na Facebooku preko 250.000 ljudi, što imamo da zahvalimo svim LGBT osobama, njihovim strejt saveznicima i javnim ličnostima koji su na ovaj način podržali LGBT zajednicu.

 

Inicijativa za demokratsku tranziciju (DTI) i Loud & Queer (LnQ) pokrenuli su kampanju #bićebolje čiji je cilj da serijom spotova sa LGBT osobama, njihovim strejt prijateljima i javnim ličnostima podrži mlade LGBT osobe da prihvate sebe.

 

Mladi ljudi su ranjiva populacija, a to je posebno izraženo kod njihovih LGBT vršnjaka. Zbog nasilja, diskriminacije i odbacivanja od strane roditelja i okoline koje doživljavaju, mlade LGBT osobe su značajno sklonije simptomima iz domena depresije, a čak 30% ima tendenciju da pokuša samoubistvo, naspram šest odsto njihovih vršnjaka iz heteroseksualne populacije. Umesto da tinejdžersko doba, kada je kreativni potencijal u punom naboju (prelazak mlade osobe u odraslu jedinku) posvete osvajanju sveta, mnogi članovi LGBT zajednice žive u strahu, depresiji, osećaju isključenosti i teskobe.

 

Zato su DTI i LnQ uradili seriju spotova sa LGBT osobama koje su prošle kroz tu životnu fazu, kako bi sa mladima podelile svoja iskustva i načine na koje su rešavale probleme koje su imale zbog svoje seksualnosti u mladosti. Rešavanjem svojih problema one su prošle kroz uspešan proces prihvatanja od strane najbliže okoline, a osnovna poruka mladim LGBT osobama je da će vremenom život postajati lakši i bolji.

 

Do sada objavljene spotove možete naći na Facebook stranici Loud & Queer ili na YouTube kanalu kampanje #bićebolje.

makonda-tracker