Ana Ivanović: Osvrt na proteklu sezonu

1
Teniserka Ana Ivanović razočarano je napustila poslednji turnir u Pekingu, a na svom zavaničnom sajtu objasnila je zbog čega u poslednje vreme igra loše

- Pretpostavljam da je otkazivanje turnira u Pekingu adekvatan završetak veoma razočaravajuće sezone. Put u Aziju je bio veliko razočaranje, a od samog dolaska sam imala problema sa zdravljem. Izvinjavam se svima koji su se nadali da će me videti kako nastupam u Pekingu. Za mene je takođe veoma razočaravajuće da budem tu, u ovako predivnom teniskom centru, a da nisam u stanju da stanem na teniski teren. Ostaje mi samo da se radujem povratku sledeće godine. Posebno mi je teško jer sam se nadala da ću konačno videti neke pomake pre nego što se ova sezona završi. Mnogo sam radila na fizičkom planu i primenila neke novine poslednjih nekoliko meseci, što do sada nisam pominjala. Moje telo je trenutno veoma lomljivo uglavnom zbog pretreniranosti tokom prvog dela godine. Mislim da je to i prouzrokovalo toliko povreda ove sezone. Umesto da budem strpljiva i prihvatim da je nemoguće dostići vrhunsku formu ako ste fizički limitirani, ja sam previše analizirala stvari i to je bilo pogrešno. Sezona se pretvorila u smenjivanje razočarenja jednog za drugim. Da sam se bolje nosila sa situacijom, imala bih mnogo više uspeha. Takođe, nisam uspevala da se isključim i opustim tokom poslednje godine, možda i duže, delimično i zbog konstantnih fizičkih problema. U stvari, ne sećam se kada sam poslednji put imala odmor u pravom smislu. Iako bih imala odmor, stalno sam morala da radim na nekoj vrsti oporavka od povreda ili da radim specifične vežbe, a to je značilo da praktično predaha od tenisa nije ni bilo. Pretpostavljam da ja jednostavno previše želim uspeh. Verovatno ste primetili da sam posle Vimbldona potpuno promenila servis. Razlog je bilo moje rame. Da sam nastavila da serviram kao do tada, verovatno bih izazvala ozbiljnu povredu. Trenutno smo moj tim i ja uvereni da ću biti u stanju da se vratim na stari servis kada ponovo počnem da treniram u novembru. Sa pozitivne strane, moj rang je još uvek 12. Nije mi jasno kako sam uspela da ostanem tako visoko rangirana i gledajući sa pozitivne strane, teško da mogu gore da igram nego ove godine, a ipak sam u najboljih 20 na svetu. Mnogo sam naučila ove godine. Sećam se pre par godina, kada sam tokom cele godine bila rangirana oko 14. mesta, svi su me pitali kada ćeš ući u 10 najboljih. Za godinu dana to se ostvarilo, a za dve sam bila broj jedan. Ponekad moraš da prođeš kroz ovakva iskustva da bi postao bolji igrač. Uprkos razočarenjima, ni malo ne sumnjam da ću se vratiti u vrh i osvajati Grand Slamove. Takođe je pozitivno i to što sam shvatila da imam sjajan tim oko sebe, ni u jednom trenutku nisu posumnjali u mene, podržavali su me u svemu i pomagali kada mi je pomoć bila potrebna. Zahvalna sam im na tome: mojoj porodici, trenerima i menadžmentu. Izabrala sam novog kondicionog trenera o kome ću vam reći više nekom drugom prilikom. Tokom narednog meseca napraviću pauzu. Imaću vremena da se odmorim, a potom da ponovo počnem naporno da radim za narednu sezonu. Ima puno stvari kojima se radujem. Odmoriću se, osvežiti i vratiti se još jača.

makonda-tracker