Đorđe i Olivera Balašević: Trideset godina ljubavi

0
Leto je supružnicima Oliveri i Đorđu Balaševiću donelo obaveze oko postprodukcije njihovog prvog filma Kao rani mraz, ali ih je i vratilo u davnu 1979. godinu kada su se upoznali na novosadskom Štrandu
foto: Petar Đorđević
foto: Petar Đorđević

Za razliku od prošle godine, kada su po velikim vrućinama sa glumačkom ekipom provodili vreme na snimanju kadrova za prvo filmsko čedo producentske kuće Salayka pod nazivom Kao rani mraz, supružnici Olivera i Đorđe Balašević ovogodišnje vrele mesece iskoristili su kao pripremni period za uživanje u plodovima svojih uloženih napora. Ovo ostvarenje, koje je ujedno i prvi zajednički projekat svih članova porodice Balašević, bioskopsku premijeru imaće krajem septembra, a nedavno je završen i finalni miks zvuka za dugoočekivani film o Vasi Ladačkom.

- S obzirom na to da je Đoletovo ime muzički brend, velika pažnja posvećena je obradi zvuka u filmu ispod kog se on potpisuje i kao autor muzike - kaže čelnica producentske kuće Salayka, Olivera Balašević, koja je pored brojnih glumačkih velikana posebno zadovoljna učešćem prvaka beogradskog baleta Konstantina Kostjukova.

- Oduševljena sam kako je Kostjukov sinhronizovao deo uloge Zijaha Sokolovića nakon što nam je slavni umetnik Nikolaj Petrovič Burljajev ukazao na potrebu preciznog akcentovanja reči na ruskom jeziku - ističe Olivera čija ćerka Jovana, ali i sin Aleksa imaju zapažene role u prvom porodičnom filmskom projektu.

- Jovana s vremena na vreme prisustvuje kontrolnim gledanjima tokom kojih se odlično primećuju nedostaci napravljeni tokom snimanja. Zadovoljna je svojom ulogom iako misli da je u nekim segmentima mogla da bude i bolja. Svi su dobro reagovali na njene glumačke i fonetske sposobnosti, ali i na perfektan izgovor rumunskog. Gospodin Vlada, inače moler u našoj kući, koji je takođe bio pozvan u kontrolnu grupu, nakon što je video film rekao je: Dok sam gledao Kao rani mraz željno iščekujući scenu serenade koja me je prethodno zadivila još u scenariju, shvatio sam da posle ovog filma više ne znam da maštam - prenosi Olivera utiske o velikom profesionalnom uspehu.

Uprkos napornom radnom tempu Balaševići, koji su inače izuzetno vezani jedni za druge, nisu zaboravili na slatke porodične običaje koji podrazumevaju obavezno letovanje na moru.

- Malo smo se odmarali u Ljubljani u Sloveniji, pošto smo tamo radili deo obrade zvuka, a nakon toga vikend proveli u Umagu. U vreme kada smo se odmarali upitala sam ćerke Jelenu i Jovanu sećaju li se gde smo u to vreme bili prošle godine, na šta mi je Jovana uzvratila da joj nije bilo teško da ustaje rano zbog snimanja i da joj je prošlo leto bilo najlepše. Ipak, Đole je već prilično umoran jer smo sada u fazi finalne realizacije projekta, ali svesni smo da ćemo čitavog života patiti ako sada nešto propustimo ili prepustimo slučaju - objašnjava producentkinja i ističe da su se ona i njen suprug savršeno uklapali tokom zajedničkog rada.

- Đole kao scenarista, autor muzike i reditelj s jedne, i ja kao producent, s druge strane, uspeli smo odlično da funkcionišemo iako su se pojedini članovi ekipe, iz predubeđenja da moj muž vodi glavnu reč na projektu, povremeno obraćali njemu i nakon što od mene dobiju konačan odgovor na neko pitanje. Stoga sam imala potrebu da ga zaštitim, a nas dvoje međusobno nismo imali nikakvih trzavica jer znam kako da svaku situaciju u našem odnosu učinim boljom za njega - smeje se Olivera kojoj je ovo leto značajno i po tome što je pre tačno trideset godina upoznala svog životnog saputnika.

- Prvog juna 1979. godine Đole i ja smo se upoznali na novosadskoj plaži Štrand, zbog čega sam ove godine deo scenografije iz filma poklonila tom kupalištu, a arhaične suncobrane i još neke rekvizite inženjeri iz JKP Gradsko zelenilo Novi Sad postavili su na mesto gde smo se prvi put sreli. Nakon toga nas dvoje smo zajedno otišli na to mesto i u intimnoj atmosferi napravili malu retrospektivu naše tridesetogodišnje ljubavi. Nije bilo nikakve euforije, ali mi je izuzetno drago što taj naš poklon gradu stoji baš na nama bitnom mestu - zaključuje lepa plavokosa producentkinja.

Piše: Nikola Rumenić

makonda-tracker