Story Tema: Reži me!

0
Neki se plastičnih operacija zgražavaju, drugi su naprosto ovisni o njima, a pojedini tvrde da je potrebno imati meru. Pitanje koje se nameće jednostavno je, ali i komplikovano: kako pouzdano da se zna gde je granica prave mere i ukusa?
Jelena Karleuša Foto: Story press, Profimedia, Miloš Nadaždin, Miša Obravodić

Imam li male grudi, da li mi je nos velik ili kvrgav, a jagodice preizražene, samo su neka od pitanja koja svakodnevno postavlja dobar deo uglavnom dobrostojeće populacije. Iako je nekada, u samim počecima estetske hirurgije, trend ulepšavanja zarazio pripadnice lepšeg pola, danas mu se veoma često odaju i muškarci. Da je plastična hirurgija poprimila i groteskne razmere, potvrđuju primeri tek napupelih srednjoškolki koje za osamnaesti rođendan umesto uobičajenih poklona dobijaju vaučere za uvećavanje grudi ili smanjivanje zadnjice. Iako smo ove zahvate donedavno gledali samo u američkim make over televizijskim programima i serijama poput Nip/Tuck,  oni su definitivno postali deo domaće, srpske svakodnevice. Umesto toga da li je neka od glumica ili pevačica ostvarila zapaženu ulogu ili snimila dobar album važnija vest je postala to da li je povećala ili smanjila grudi, uvećala usne botoksom, zategla lice...

NAKAZE OPSEDNUTE LEPOTOM

Nekadašnji kralj popa Majkl Džekson odrekao se te titule kako bi postao kralj plastičnih operacija. U svojih pedeset godina prebrodio je mnoge kontroverze, od zloupotrebe droga do seksualnog zlostavljanja maloletnika, ali ništa mu nije škodilo koliko hirurški nož. Promenio je bradu, smanjio vilicu, povećao obraze, izbeleo kožu na celom telu, a ne zna se ni broj operacija na nosu kojima se podvrgao.

Pri poslednjoj intervenciji komad hrskavice iz uha premešten mu je u nos, a sve zato da bi što više podsećao na svoju prijateljicu i muzu, glumicu Elizabet Tejlor. Nakon Majklove iznenadne smrti 25. juna 2009. godine, njegova majka Ketrin pojavila se u tok-šou programu Opre Vinfri i tom prilikom istakla kako je njenog sina nedostatak samopoštovanja vodio do stalnog ponavljanja plastičnih operacija.

- Govorio je: Toliko sam ružan, ne želim da izađem napolje. Rekla bih mu da nije jer su za majku sva njena deca predivna. Ipak, jednog dana odlučio je i jednostavno rekao: Idem da sredim nos. Isuviše je veliki. Drugog dana predomislio bi se i odlučio da ništa ne menja. Posle brojnih ponavljanja intervencija, morala sam da mu kažem kako je dosta i pitam ga zašto to radi – objasnila je Ketrin. Drugi primer koji se iz lepotana pretvorio u zver jeste glumac Miki Rurk. On je osamdesetih godina prošlog veka bio san većine žena, a danas se toga malo ko seća. Pre nego što je postao glumac, bavio se boksom, a s promenom karijere započeo je da menja i lice. Prve operacije nosa okarakterisao je kao korektivne zahvate zbog ozleda u ringu, ali ubrzo je postalo jasno da se radi o zavisnosti, zbog koje je promenio bradu, povećao donju usnu, obraze i nekoliko puta zatezao lice ekstremnim fejsliftingom. Poslednjih godina izgleda kao da je upravo okončao najteži meč u karijeri. Ni Silvester Stalone nije ostao imun na čudotvorne trikove plastičnih hirurga. Iako je slavu stekao glumeći supermačo tipove, nije se libio da primeni žensku taktiku kako bi zadržao mladalački izgled. Ubrizgavao je botoks, a zategnutost lica održava je hemijskim pilinzima. Ni pripadnice uslovno rečeno nežnijeg pola nisu uspele da odole čarima plastike.

Među njima prvo mesto pripada Donatela Versaće. Sestra modnog dizajnera Đanija Versaćea sve je više platinasta umesto preplanula. Međutim, to joj je najmanji problem. Za razliku od ostalih celebrityja koji svoje noseve smanjuju, njen je sve veći. U lice joj je ubrizgano toliko botoksa da se bore ne pojavljuju ni kad se smeje. Da stvar bude gora, plastičnim operacijama pridodala je i poremećaj u ishrani zbog kojeg joj se na koščatom telu ističu samo umeci u grudima. Na visokom drugom mestu danas je najpoznatija po svojim plastičnim operacijama Dženis Dikinson koja je slavu stekla kao prvi svetski supermodel. Dok je gospodarila modnim pistama sedamdesetih, zaljubila se u Stivena Tajlera, frontmena benda Aerosmith, koji ju je ubrzo ostavio. Čini se da je posle toga većinu vremena provela trošeći basnoslovne svote novca na plastične operacije kako bi izgledala upravo kao on.

Za Melani Grifit ne može se reći da je ikada bila superzvezda, ali slavu je održavala titulom holivudske kraljice plastičnih operacija. Operisala je grudi, kapke i nos, podvrgla se liposukciji, a botoks joj očigledno služe uz doručak. Interesantno je da je već šesnaest godina u braku s Antoniom Banderasom koji je žestoki protivnik plastičnih operacija. Prilikom jednog intervjua, izjavio je da je zabranio svojoj supruzi odlaske plastičnom hirurgu jer je njezina zavisnost počela da utiče na njihov brak. Melanie je osim o plastičnim operacijama, godinama bila zavisna o alkoholu i drogi, ali sudeći po fotografijama, sva je prilika da se vraća na pravi put. Mnogi mi govore da izgledam užasno - rekla je glumica i istakla kako je komentari na društvenoj mreži Twitter uznemiravaju.

VAN KONKURENCIJE

Poznatija kao Žena mačka, Džoselin Vildenštajn je pravi primer  podivljale zavisnosti o plastičnim operacijama, zbog koje je i stekla svetsku slavu ili, bolje reći, ozloglašenost. Njena priča o transformaciji počela je sedamdesetih godina kad je zatekla muža u krevetu sa ruskom manekenkom. Odlučila je da hirurškim putem ulepša lice kako bi ga pridobila natrag, a s obzirom na to da on voli mačke, želela je svom izgledu da doda nekoliko mačjih karakteristika. Mnogo godina kasnije i četiri miliona dolara potrošenih na operacije, Žena mačka više ne liči na čoveka, muža je zauvek oterala, a ostaje dilema ko su ljudi koji su pristali da je transformišu u čudovište. Devedesetogodišnja Džeki Stalone, majka glumca Silvestera Stalonea nedavno se pojavila na premijeri sinovljevog novog filma Plaćenici i šokirala prisutne svojim izgledom. Ona je uprkos godinama pokazala zavidnu liniju, ali sudeći po ogromnim silikonskim usnama, ima veliku slabost prema botoksu i estetskoj hirurgiji. Ona i njen naslednik idu kod istog plastičnog hirurga i trude se da iskoriste sve prednosti koje nudi antiejdžing program.

ONI NIKAD NISU IŠLI POD NOŽ

Američki mediji objavili su da je glumica Demi Mur potrošila blizu 200.000 dolara na popravke i doradu svojih plastičnih intervencija, ali ona demantuje te navoda i kaže da nikada nije imala nijednu estetsku operaciju. Na početku šeste decenije i dalje izgleda mladoliko, a njeno lice i telo ne odaju prave godine. Ne sviđa mi se ideja da se operišem kako bih zaustavila proces starenja. Skalpel vas neće usrećiti. Onog dana kada zaplačem zbog svog odraza u ogledalu, možda ću žaliti što to nisam učinila. Do tada, draže mi je da izgledam kao žena moje dobi, a ne da očajnički pokušavam da izgledam kao da mi je trideset godina. I njena koleginica Bruk Šilds izjavila je da su joj samo jednom ubrizgali botoks u čelo i da je tada osetila klaustrofobiju. Ipak, plastični hirurzi koji su komentarisali izgled zvezda, kažu da je ona odavno operisala nos, jagodice, podizala obrve i da u bradi ima implantate, kao i da je najverovatnije uradila fejslifting. Bruk skromno kaže: Hoću da se podvrgnem tretmanima laserom jer baš i nisam obožavalac svojih bora. Moram da nađem nekoga s lakom rukom. Plašim se da ne počnem da ličim na Jokera. Iskrenost nije jača strana još jednoj glumici, a reč je o Deril Hana.

Iako demantuje da se podvrgla bilo kakvim zahvatima, jedan pogled na njenu figuru dovoljan je da se shvati kako je to nemoguće. Sudeći po glumičinim novim fotografijama, uštedela je novac od potencijalne tužbe i investirala ga u filere i botoks. Stručnjaci koji se bave plastičnom hirurgijom smatraju da se glumac Al Paćino od 1990. godine podvrgao nizu suptilnih kozmetičkih operacija uključujući lasersko zatezanje lica i kože, čela, kao i očnih kapaka u pokušaju da vrati mladost. Iako su prošle godine od njenog zavodničkog prekrštanja nogu u filmu Niske strasti, Šeron Stoun i dalje važi za jednu od najseksepilnijih žena u Holivudu.

Mnogi tvrde da je imala korekciju grudi dodajući implantate manjeg prečnika. Podvrgla se zatezanju lica i injekcijama botoksa. Izgleda mnogo mlađe nego ranije, iako tvrdi da nije ništa radila na sebi. Jedna od najglamuroznijih glumica, Nikol Kidman, podvrgla se operaciji nosa da bi ga smanjila i preoblikovala, povećala je usne i ubrizgavala botoks kako bi zadržala porcelansko lice bez bora. Mada insistira na tome da ima prirodno lice, dokazi govore suprotno. Slavni Terminator, Arnold Švarceneger, imao je navodno intervencije na vilici kako bi smanjio i ublažio konture lica, kao i operacije očnih kapaka. Njegova koleginica Mišel Fajfer ima implantate u obrazima, povećanu gornju usnu, botoks u čelu, korekciju očnih kapaka, a i kožu je tretirala laserima. Ona tvrdi da još nije spremna za plastične operacije. Glumac Džon Travolta trudi se da prikrije proćelavost. Na zumiranim fotografijama može se videti mrežica u kosi koja otkriva da glumac koristi kombinaciju tupea, perike i umetnutih delova.

SVETSKI, A NAŠI...

Ni predstavnici domaćeg šou-biznisa nisu imuni na plastične operacije. Neki od njih su korekcije tela javno priznali, drugi pak demantuju i očigledne izmene. Najveća zvezda na ovim prostorima Svetlana-Ceca Ražnatović nedavno je u intervjuu za magazin Story rekla da se iz zdravstvenih razloga podvrgla intervenciji smanjenja grudi. Sa sličnim problemom suočila se i pevačica Nataša Bekvalac koja je zbog zdravlja proteklog meseca zamenila implantate u grudima koje je ugradila pre dvanaest godina.

Svoje poprsje estetski su ulepšale Jelena Karleuša i Ana Nikolić. Ana Kokić je 2004. Stavila silikone u usne, a taj podatak nikada nije krila. Iako se često pisalo da je čest posetilac estetskih klinika, Lepa Brena ističe da nikada nije imala hirurške intervencije ovog tipa.

Najčešće navođena za svetli primer plastičnih operacija jeste pevačica Ksenija Mijatović koja je na ovaj način poboljšala svoj izgled. Nakon što se tri puta podvrgla operaciji nosa, pevačicu Eminu Jahović prozvali su balkanska Penelope Kruz. Da se ne stide svojih estetskih dorađivanja, dokazale su pevačica Vesna Zmijanac koja je fejslifting radila pred objektivima fotoaparata, kao i glumica Iva Štrljić koja je na ovaj način povećala grudi. Voditeljka Suzana Mančić je među prvima s ovih prostora priznala da je ugradila silikone u grudi i često ističe da svež izgled duguje botoksu.

POSLE SECKANJA, NEMA KAJANJA

Francuska glumica Emanuel Bert ima 49 godina i više puta je išla pod nož, ali danas žali zbog svega i protivnica je estetske hirurgije.
Sada mi više ne pada na pamet da idem na operacije jer sam svesna svih posledica. Užasavam se pomisli na injekciju i znam da mi starenje neće lako pasti. Poznate osobe više su izloženije kritici i moraju da budu mladolike pa zato češće odlaze na operacije. Teško je biti žena u šou-biznisu jer lepota nije večna - istakla je Emmanuelle. Glumica Pamela Anderson prepoznatljiva je po Playboy fotografijama u toplesu i velikim grudima.

Na zaprepašćenje svih, izvadila je implantate 1999. godine da bi 2004. stavila još veće. Uprkos tome, ona je nedavno izjavila kako više neće pokušavati da zaustaviti starenje i, po sopstvenom priznanju, svesna je da nikada nije bila klasična lepotica. Nisam protiv plastičnih operacija i ono što sam već napravila na sebi, zauvek će ostati, ali ne želim više ništa dodatno da radim. Ne opterećujem se izgledom kao što je to bilo nekad kada sam bila mlađa.

Moni Marković

makonda-tracker