Iako nikada nije pretendovao da bude politički korektan, po mnogima jedan od najboljih režisera današnjice, ekscentrični Danac Lars fon Trir, uspeo je da ostavi bez teksta novinare Kanskog festivala koji su mu nakon premijere ostvarenja Melanholija postavili pitanje o njegovim nemačkim korenima.
- Dugo vremena sam verovao da sam Jevrejin i bio sam sasvim srećan što je tako. Onda sam upoznao dansku rediteljku jevrejskog porekla Suzan Bir, što me nije nimalo učinilo srećnim. Međutim, kasnije sam saznao da sam ja zapravo nacista. Moji preci su Nemci. I to me je unekoliko učinilo zadovoljnim. Šta drugo da vam kažem, razumem Hitlera i pomalo čak saosećam sa njim. Ne mislim time da opravdavam Drugi svetski rat i nisam protiv Jevreja, čak ni protiv Suzan Bir. U stvari, ja prilično favorizujem Jevreje. Sve Jevreje. Doduše, Izrael na neki način jeste kamenčić u cipeli... Uh, kako da se sada izvučem iz ove rečenice? OK, ja sam nacista! Što se umetnosti tiče, ja sam za Špera. Dopada mi se taj glavni arhitekta nacističke Nemačke. On je imao talenat koji... U redu, dosta – pomalo zbunjeno prekinuo je svoj govor pedesetpetogodišnji Lars videvši sablažnjena lica zvezda svog najnovijeg filma Kirsten Danst i Šarlot Gejnzburg.
Iako je uspeo da šokira sve ljude prisutne u prostoriji, koji su zagrcnutim osmesima pokušavali da iskažu nadu da se fon Trir samo šali, kultni reditelj zadržao je svoj zagonetni poluokamenjeni osmeh i nastavio da odgovara na pitanja u vezi sa svojim radom.
- Sasvim je moguće da Melanoholija ništa ne valja i velika je šansa da ovo ostvarenje uopšte ne vredi pogledati. Ako budem nastavio saradnju sa Kirsten i Šarlot, to će zasigurno biti trosatni-četvorosatni porno film sa mnoštvo neprijatnih scena seksa – najzad je mu je uspelo da svojim prepoznatljivim i pomalo bizarnim humorom iskreno nasmeje prisutne.
Međutim, na sledeće pitanje o tome da li bi konačno voleo da na velikom platnu prikaže neki ozbiljniji i veći projekat, Danac je opet uzbunio publiku.
- Da. Mi nacisti volimo megalomanske stvari. Mogao bih da pokušam da snimim Konačno rešenje – rekao je reditelj koji je tokom Kanskog festivala najavio saradnju sa čuvenim američkim kolegom Martinom Skorsezeom na dokumentarcu koji bi se bavio dekonstrukcijom procesa filmskog stvaralaštva pod radnim nazivom The Five Obstructions.
Tokom današnjeg dana, organizatori filmskog festivala u Kanu izdali su saopštenje u kojem se kaže da su oni bili veoma uznemireni zbog fon Trirovih izjava na konferenciji za medije, ali i da je reditelj objasnio da mu je žao što je dozvolio sebi da bude isprovociran provokacijama i zamolio ih da prihvate njegovo izvinjenje, što su oni i učinili.
Pogledajte trejler za film Melanholija: