SVE JE SPREMNO

Bliži se: Evo šta Emir Kusturica ima da PODELI pred KUSTENDORF, a ove kritike nisu nimalo NAIVNE!

0

Njegove reči se pamte!

Dvanaesti Međunarodni filmski i muzički festival Kustendorf biće održan od 11. do 16. januara u Drvengradu, na Mokroj Gori. Mladi filmski stvaraoci autorskog filma biće u fokusu kao i svake godine, a tradicionalno biće u društvu i na radionicama uz svetske velikane. Na Drvengrad će sleteti na rodost svih, a posebno pripadanica ženskog pola - čuveni glumac Met Dilon.

On će održati radionicu nakon projekcije filma "Dragstor kauboj" Gasa van Santa iz 1989. godine u kojem je tumačio glavnu ulogu.

Na radost žena stiže Met Dilon. Ali moram da napomenem da dovodi i devojku", našalio se osnivač festivala Emir Kusturica. On je kazao da svetske zvezde vole da dođu na Mećavnik i da se uvek dobro provedu.

Kada ih pozovem prvo pitaju gde. Znate, u ovom svetu sve je u kreditima, duhovnim, prijateljskim, a činjenica da dođu takve zvezde je jedna vrsta kredita i uzajamnog poštovanja. Na kraju su svi srećni i svi nas preporučuju, zato što je Mećavnik izlet iz jednog sveta, kulturološki azil koji sakuplja ljude po slobodnom izboru", kaže Kusturica i dodaje:

Problem je u tome što veliki festivali postaju tržišni centri koji će jednog dana biti šoping molovi jer će se prodavati živo i mrtvo meso, što oni sad i rade. Na Mećavnikuje zadržan jedan donkihotovski idealizam kada je u pitanju film, gde se ljudi jednostavno raduju. Kada pogleda dobar film čovek je radostan, a izabrati dobar od 713 prijavljenih nije lako", kazao je profesor.

On je istakao da su festivali sigurna kuća filmovima.

Naša scena je opterećena prigodnim filmskim događajima koji nemaju svoju autorsku disciplinu jer takva nije podstaknuta da bi autori obrađivali socijalne i egzistencijane aspekte koje su nekad filmovi imali. Mi biramo takve filmove i oni postoje, ali je pitanje opstanka. Šta će sa filmom biti to niko ne zna. Zato negujemo mlade autore koji veruju u to da neće morati sve da snimaju samo kao reklame i ono što nameće mejnstrim, već da imaju slobodno uverenje".

Na otvaranju festivala biće prikazan film Emira Kusturice "Pepe, jedan uzvišeni život", dokumentarac posvećan Hozeu Muhiki, koji zbog godina verovatno neće moći da prisustvuje.

Kusturica ističe da je današnji film je bazično vezan za današnju problematiku i da studenti i treba na tome da rade.

makonda-tracker