svoja i nezavisna

"DOBRE DEVOJKE IDU U RAJ, A LOŠE SVUDA": Slavna glumica bila je dve decenije u vezi sa OŽENJENIM muškarcem!

0

Ovu romansu smatrala je svojom slobodom

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Slavna glumica Ketrin Hepbern je bila drugo od šestoro dece hirurga i angažovane sufražetkinje, koji su podsticali razvoj svoje dece u svakom smislu. Već je u detinjstvu buduća zvezda počela da igra golf koji je strastveno volela i odlično igrala ceo život.

 

"Dobre devojke idu u raj, loše idu svuda." (1932.)

 

Kasnije je često opisivana kao suviše gruba i muškobanjasta, Hepbern se oduvek opirala konvencijama. Kao dete, hjela je da bude dečak jer joj se činilo da se oni bolje zabavljaju, nosila je pantalone i tražila da je porodica zove Džimi.

 

Ako uvek radiš ono što te zanima, makar je jedna osoba zadovoljna."(1990.)

 

Glumom je počela da se bavi kao srednjoškolka i možda bi joj nakon diplome karijera brže napredovala da Ketrin, u svom stilu, nije bila sklona razmiricama s rediteljima i producentima, zbog kojih je neko vreme na Brodveju igrala samo manje uloge.

 

"Nikad nisam primetila da bi žene trebalo da budu inferiorne" (1937.)

 

Mlada se udala za osam godina starijeg brokera Ladova Ogdena Smita, kojeg je nagovorila da promeni ime u S. Ogden Ludlou jer nije htela da ima bezlično prezime kao što je Smit. Brak je trajao svega par godina, a Hepbern se kasnije o braku kao takvom nije baš pozitivno izražavala.

 

foto: Profimedia

"Ako želite da žrtvujete divljenje mnogih muškaraca, a da dobijete kritike jednog, onda se udajte." (1936.)

 

Igrala je Džo u jednoj od prvih ekranizacija Little Women (1932.) koju je režirao Džordž Cukor, reditelj s kojim je ostvarila neverovatno bogatu i srećnu saradnju, dok su je tadašnji moguli filmske industrije nazivali «box office poisonom» kada je nekoliko njenih filmova i predstava tokom tridesetih propalo, iako ih je više smetala njena besramnost i ponos, intelektualnost koja je graničila sa snobizmom i inteligencija s kojom nisu mogli da se mere.

 

"Nikad se ne žali, nikad se ne objašnjavaj." (1934.)

 

Ketrin se uvek tuširala hladnom vodom jer je tvrdila da to jača karakter i da je sama izvodila sve scene, smatrajući da je kaskaderke ne mogu menjati jer nemaju njeno držanje.

 

"Bez discipline, nema života."(1987.)

 

Aferu koja je trajala punih 25 godina imala je s oženjenim Spenserom Trejsijem, što je smatrala idealnom kombinacijom jer je tako zadržala nezavisnost do koje je puno držala. Često su zajedno snimali filmove, a kada je nakon njihove poslednje saradnje Guess Who’s Coming to Dinner Trejsi umro, Hepbern nikada nije htela da pogleda film.

 

"Lubav nema ništa s tim što očekujete od nje - očekujte samo ono što možete da date - što je sve!"

 

Volela je da nosi pantalone pre nego što je to bilo trendi, ili uopšte prihvatljivo za ženu, težila je minimalističkoj estetici, nosila malo ili nimalo šminke, bila ateistkinja i odbijala intervjue i snimanja koliko je god bilo moguće.

 

"Sređivanje je dosadno. Kada dođete u određene godine, dekorišete sebe da privučete suprotni pol, što sam radila. Sada sam prevazišla to." (1968.)

 

Ketrin Hepbern dobila je rekordna četiri Oskara za najbolju glumicu (uz dvanaest nominacija i niz drugih nagrada)…. ali, naravno, nije nimalo držala do nagrada i priznanja.

 

" Za mene, nagrade su ništa. Nagrada je moj rad."(1938.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

makonda-tracker