Andrej Ilić: Kutak u ritmu muzike za ples

Mladi kantautor Andrej Ilić otkrio nam je prošle godine kako uredio je stan po svojoj meri, tako da najveći deo prostora zauzimaju muzički instrumenti, uz čije zvuke uživaju njegovi roditelji, glumica Zlata Petković i muzičar Sanja Ilić
Andrej Ilić

Svoj momački stan, smešten u samom centru Vračara nedaleko od Kalenićeve pijace, mladi muzičar Andrej Ilić birao je i opremio po svojim željama i potrebama. Budući da se celog života bavi muzikom, odlučio je da svaki od 70 kvadratnih metara svog doma praktično uredi, a enterijer obogati brojnim detaljima koji u njegovom srcu imaju posebno mesto. U ovom intimnom skloništu od gradske vreve, u kojem živi nešto više od godinu dana jer je njegov prethodni dom pretvoren u studio, najveći deo zauzimaju muzički instrumenti, tako da su vesele note neizostavni deo Andrejeve svakodnevice.

- Živeo sam u samom centru grada i rano sam se osamostalio. Međutim, okolnosti su bile takve da sam posle nekoliko godina napustio taj stan, jer je moj otac Sanja rešio da od njega napravi studio u kojem danas svakodnevno radim. Kada sam se uselio u ovde, zgrada još nije bila završena, nije bilo vode i struje, ali potrudio sam se da ga što pre pretvorim u svoj savršen kutak – započinje priču Andrej.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__1__927170823.jpg

Pošto je odrastao u Resavskoj ulici, na drugom kraju Vračara, nije mu palo teško da se preseli u centar jedne od najlepših beogradskih opština.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__3__521525844.jpg
- Ceo moj život vezan je za širi centar grada. Tu sam išao u osnovnu školu i kao sva ostala deca iz komšiluka rastao u Tašmajdanskom parku. Kada sam se preselio na Čuburu, jedini problem bio mi je taj što nikada u blizini stana nisam mogao da nađem slobodno parking mesto – kroz smeh dodaje ovaj veseli mladić.

Do detalja opremljen u minimalističkom stilu, topli dom talentovanog muzičara nalazi se na drugom spratu zgrade smeštene na malom vračarskom uzvišenju, tako da se s njegovih prozora pruža fenomenalni pogled na ceo Beograd.

- Kad sam se uselio u svoj novi stan, nisam imao predstavu kako ću da ga uredim. Počeo sam da prelistavam časopise i posećujem Internet stranice o uređenju enterijera. Malo-pomalo počeo sam da dobijam sliku kako će sve to izgledati. Tako sam i dobio ideju za gipsane police na zidu i ispod televizora u dnevnoj sobi koje sam lično osmislio – ponosan je Andrej.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__4__174499929.jpg

Gipsane police nisu jedina stvar koju je mladi umetnik osmislio, tu je i orman u spavaćoj sobi koji je napravljen unikatno po njegovoj želji.

- Birajući nameštaj za svoj dom, želeo sam da mu dam neki lični pečat, tako da sam sam osmislio nacrt za orman u mojoj sobi, za koji sam potom odabrao materijal i boju.

U dnevnoj sobi pažnju svakako privlači i zid na kojem se nalazi crno-beli foto-tapet, sa fotografijama soul muzičara koji su ovom mladom umetniku večita inspiracija.

- Celog života sam želeo da imam fotografiju preko celog zida, a raspitujući se o toj tehnici, saznao sam da na Banovom brdu postoji radnja koja se bavi prodajom foto-tapeta. Bez razmišljanja sam tamo otišao i naručio upravo ovaj na koji sam morao da čekam dva meseca da stigne iz Amerike – kaže mladić koji podjednako dobro i peva i svira klavir i gitaru.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__2__822345760.jpg

Nameštaj u dnevnoj sobi Andrej je kupovao u raznim prestoničkim salonima i sve je uređeno kako bi se on tu što bolje osećao. Ceo dom ovog mladog umetnika opremljen je sa mnogo ukusa, tako da se tepisi, bela garnitura i sto i stolice u nijansama slažu jedni s drugim. Pored raznih suvenira koji su doneti sa  putovanja i u njemu bude sećanja na divne trenutke, posebno mesto zauzima gitara sa jednom žicom.

- Omiljeni predmet u mom domu jeste gitara i ona zauzima počasno mesto u njemu. Na njoj sam naučio da sviram i sebično je čuvam, iako se malo raspala i poseduje samo jednu jedinu žicu. Naravno, tu su i table, perkusionistički instrument koji sam kupio u Indiji i za koji sam iz nekog meni nepoznatog razloga posebno vezan.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__9__875742754.jpg

Pošto u poslednje vreme manje izlazi, Andrej najviše vremena provodi u kući, i to ili za klavirom ili u kuhinji.

23_12_2008_Andrej_Ilic_rubrika_Dom_Story_dvobroj_171_172_foto_Luka_Sarac__8__459716005.jpg
- Kuhinju sam sređivao tako da se u njoj što lakše snađem i da mi sve bude nadohvat ruke. Osim kada sam za klavirom, koji mi je veoma drag jer sam ga dobio od bake za useljenje, to je mesto gde volim da provodim najviše vremena.

Pošto već četiri godine živi sam, dom mladog kantautora omiljeno je mesto za okupljanje njegovih drugova, pogotovo leti kada duboko u noć sede na terasi s koje se pruža prelep pogled. Ipak, Andrejevi najdraži gosti svakako su njegovi roditelji, glumica Zlata Petković i muzičar Sanja Ilić, koji su mu pomogli i oko uređenja. Mama Zlata dala je svoj mali doprinos odabirom jastučića i zavesa toplih boja koje su oplemenile životni prostor njihovog sina.