Kako biste izgradili otvoren odnos pun poverenja i pomogli mališanu da polazak u školu posmatra kao nešto pozitivno, pristupite ovoj temi otvoreno i ne krijte znatiželju
Početak školske godine je, i za roditelje i za decu, obično gorko-sladak. S jedne strane, dete se obrazuje, provodi vreme s drugom decom, stiče radne navike i znanja, a s druge strane prošlaze dani bezbrižnosti.
Uloga roditelja na samom početku jeste da pomogne mališanu da, što je više moguće, doživi nove obaveze i oddgovornosti kao pozitivno iskustvo, a to će postići tako što će biti otvoren i zainteresovan, uvek ističući ono najbolje što školski dan nosi sa sobom.
Zato nakon povratka mališana sa časova prvog školskog dana možete da ga pitate:
- Šta ti se najviše dopalo?
- Šta ti je najteže palo?
- Je li neko od drugara rekao ili uradio nešto duhovito?
- Jesi li se igrao s nekim? S kim? Čega?
- Šta misliš ― je li matematika (ilii neki drugi predmet) teška ili ne?
- S kim si proveo veliki odmor?
- Jeste li čitali nešto zanimljivo?
- Možeš li da mi ispričaš šta si novo naučio?
- Šta si danas uradio baš dobro?
- Šta ćeš sutra drugačije da uradiš?
Ako dete nije prvak, pitajte ga i:
U čemu je najveća razlika u odnosu na prošlu godinu?
Najvažnije je da dete stekne naviku da s roditeljima otvoreno razgovara o tome kako protiču školski dani kako bi mogao da se požali u slučaju eventualnih problema, ali i da izgradite i ojačate odnos pun poverenja. Imajte u vidu da razgovor o školi ne treba bude ograničen samo na ćaskanje tokom šetnje do kuće, već o tome treba da pričate i tokom večere i prilikom igre. Budite realni i ne bežite o negativnih stvari koje sa sobom nosi polazak u školu, ali svemu pristupite optimistično i ističući ono najbolje.