nešto sasvim drugačije

KAFTAN o kom se priča: Kraljica transformacija i narandžaste boje Tilda Svinton u komadu koji će slavni kopirati

0

Novi film Vesa Andersona "Francuska depeša" predstavila nam je njegovu uobičajenu glumačku postavu: Bila Mareja, Ovena Vilsona, Edrijena Brodija, kao i možda najvoljeniju od svih — Tildu Svinton u sasvim novim ulogama, a britanska glumica ponovo je sve ostavila bez reči svojom transformacijom

foto: imageSPACE / ddp USA / Profimedia
foto: imageSPACE / ddp USA / Profimedia

Glumica Tilda Svinton (61), pored toga što je među najboljima u svojoj generaciji, spada u retke kraljice transformacije koje su nam na prvi pogled neprepoznatljive u filmovima. Tako je u romantičnoj komediji "Haos u najavi" 2015. izgledala kao tipična plavokosa američka lepotica, dok je za potrebe ostvarenja "Grand Hotel Budapest" iz 2014. godine provodila sate u šminkernici da bi izgledala kao elegantna baka.


U novom filmu Vesa Andersona, koji režiser opisuje kao svoje "ljubavno pismo novinarima", Tilda Svinton igra novinarku i istoričarku Dž. K. L. Berensen, koja s ekipom umetnika uz pomoć mita dolazi u zatvor da se suoči sa slikarom Mozesos Rozentalerom, a za potrebu ove uloge ona se nije maskirala koliko ume, ali je još jednom pokazala jednu crtu kakvu ranije nismo videli kod nje.

 

Ne znaš gde će te priča dalje odvesti, ali gde god da se krene, kada Ves pita jesi li sa nama, odgovor je – naravno! — istakla je Svintonova nedavno.


Kao i svaki put kada je vidimo u nekom Andersonovom filmu, glumica predstavlja retro stil, a ovog puta je on inspirisan stilom šezdesetih i možda čak delom sedamdesetih godina prošlog veka. Nakon što su se u javnosti pojavili promotivni plakati, veliku pažnju modne javnosti privukle su upravo Tildine fotografije, pre svega zahvaljujući neobičnom kaftanu u kom je pozirala, a u kom se pojavljuje u jednoj od ključnih scena.

 

1 / 2 Foto: Searchlight Pictures / Everett / Profimedia

 

U pitanju je široka haljina ravnog kroja u nijansi mandarine, koji je nenalik bilo kom sličnom kaftanu koji smo do sad videli. Dizajniran je da izgleda kao da je sastavljen od gomile perja, dok je zapravo samo ukrašen vezom u obliku pera. Duž modela se ponavljaju talasaste linije u nešto tamnijoj nijansi narandžaste, koje pružaju energiju zalaska sunca. Rukavi su, najblaže rečeno, predimenzionirani, što glumici daje na teatralnosti pri pokretu.

 

Kaftani su statement komadi koje se malo koja trendseterka usudi da ponese, s obzirom na to da mogu vizuelno da rašire i skrate figuru, ali ako se biraju pažljivo i mudro kombinuju s nakitom, ostavljaju snažan utisak. Među najpoznatijim ljubiteljkama ovog modela haljine je Anđelina Džoli, koja obično nosi jednobojne kaftane uz otvorene sandale. Kako pišu modni znalci, komad koji je Tilda ponela mogao bi da pokrene pravu malu modnu revoluciju i da poznate ličnosti počnu da kopiraju ovaj stil čak i na crvenom tepihu.


Za kostime je, inače, u "Francuskoj depeši" bila zadužena italijanska kostimografkinja Milena Kanonero (75), koja je za Tildu u još nekoliko scena pripremila upravo narandžastu odeću i zlatan nakit, koji su se savršeno uklopilli s njenom riđom kosom. 

 

makonda-tracker