Galijano je 2000. napravio "bum" jednostavnom logo majicom snažne poruke, a Marija Gracija Kjuri je četvrt veka kasnije rešila da je predstavi na svoj način.
Ako Marija Gracija Кjuri, kreativna direktorka Diora, nešto zna – to je kako napraviti komercijalni hit. Bilo da je u pitanju torba Dior Book Tote ili čuvene majice "Svi bi trebalo da budemo feministe", ona je žena koja je pronašla formulu za odeću koja postaje popularna na društvenim mrežama i brzo se rasproda.
U najnovijoj kolekciji, koju smo videli na Nedelji mode u Parizu, ona je to uspela na način koji joj inače nije omiljen – kopajući po vrhu arhive.
Kada se služi starim Diorovim dizajnima, ona se obično vraća nasleđu Kristijana Diora i Marka Boana, ali sada nije lutala daleko u prošlost i poslužila se komadom koji je Džon Galijano prvi put poslao na pistu 2000. godine. U pitanju je kultna majica J’Adore Dior, odnosno njeno novo "čitanje".
– Opsednuta sam slavljenjem istorije brenda i, u okviru toga, Galijana. Mislim da je to bila legendarna majica – istakla je dizajnerka u Parizu. – Dodala sam malo čipke na majicu.
"Malo čipke" zapravo je raskošan beli rad na porubu i ramenima, koji daje nešto sofisticiranosti jednostavnoj majici za svaki dan.
Uz crnu čipku stil je suptilniji i izgleda vrlo efektno kao deo tamne kombinacije, tako da logo stvara jedini kontrast i deluje još upečatljivije.
Bila je tu i jedna klasična majica ispranog izgleda koju je manekenka nosila uz beli bolero sa crnim tufnama i dugačkim, kožnim rukavicama.
J’Adore Dior poznata je i kao omiljena majica Keri Bredšo u "Seksu i gradu", koji je svakako doprineo njenoj popularnosti, a ovaj modni trenutak pokrenuo je trend luksuznih majica početkom dvehiljaditih.
Transformacija u novoj Dior kolekciji
To nije bio jedini način na koji je Kjurijeva gledala u prošlost. U bekstejdžu je rekla i da ju je inspirisao roman Virdžinije Vulf "Orlando".
Baš kao što istoimeni lik Orlando koristi modu da se poigrava rodnim konstruktima, tako je Marija Gracija Kjuri želela da njena kolekcija za jesen i zimu 2025. bude transformativna.
To je podrazumevalo klasične bele košulje sa odvojivim rajfovima i sakoe sa dodatnim korsetima, tako da je moguće poigravati se različitim izgledima u zavisnosti od raspoloženja.
– Za mene je izazov bio da napravim belu košulju koju možete transformisati vrlo lako. Dakle, možete staviti muževnu kragnu i ogrlicu i to je drugačiji izgled – objasnila je.
– Mislim da je to danas vrlo pragmatično i veoma funkcionalno za život koji živimo. S plišanim korsetom i jaknom, korset može da ide ispod jakne, ali ujutro ga možete nositi uz teksas pantalone. Mislim da je ovaj aspekt veoma privlačan. Želim da napravim nešto što je modno, ali i funkcionalno.
BONUS VIDEO
Dior napravio haljinu po skici Angeline Aćimović





