icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

LEK ZA SLOMLJENO SRCE

NE DOZVOLITE DA VAM KRAH LJUBAVI POKVARI PRAZNIČNO RASPOLOŽENJE: Psiholozi savetuju kako najlakše preboleti RASKID

Podeli:

Nikada nije lako da se iznenada dogodi ljubavni krah

foto: Profimedia
foto: Profimedia

duh Božića obično se vežu najlepše emocije, radost, veselje, ljubav i provođenje vremena s najdražima. Međutim, takva idealizovana slika nije svačija realnost, a naročito ju je teško postići ili misliti da je moramo postići, ako pre praznika prekinemo ljubavnu vezu za koju nismo hteli da dođe kraju.


Zato psiholog savetuje kako si pomoći u takvoj situaciji.

 

1. Odmaknite se od "sidra" koja vas vuku

 

Određena mesta, pesme ili mirisi mogu brzo i nesvesno podstaći misli i emocije na bivšeg partnera. Upravo su to "sidra" koja nas povuku u razmišljanje ili emocionalnu reakciju koju možda u tom trenutku ne želimo. Ako je moguće, za početak se odmaknite od od onoga što podseća na vezu koja se završila (npr. fotografije, parfeme i slično).

 

Time umanjujete mogućnost stvaranja nesvesne reakcije. Ako niste u mogućnosti ukloniti iz okoline ono što vas podseća ili veže uz bivšeg partnera, onda se pokušajte setiti još neke osobe ili iskustva koje je s time povezano.

 

zaljubljeni par, par, raskid, parovi
foto: Profimedia

2. Zapitajte se da li situacija koja se dogodila zapravo dobra za vas

 

Nakon inicijalne reakcije, zapitajte se nekoliko pitanja koja će vas odmaknuti od trenutnog razmišljanja i emocije koja je s time povezana. Pitanja mogu biti:

 

Zašto je dobro da je baš tako?, Šta to još može značiti? Kako to još mogu gledati. Kao što postoje sidra koja vas vežu uz promišljanje o prošloj vezi, osviestite koja su to pozitivna sidra koja kod vas potiču pozitivna razmišljanja i emocije koje vam u ovom trenutku trebaju te se njima okružite.

 

Setite se trenutka kada ste se osetili voljeno, sigurno ili sretno i što vas na to najviše podseća, odnosno šta s time povezujete. To može biti pesma koja vas "podiže", šoljica tople čokolade koja smiruje ili nešto treće. Shvatite to kao namerno pokretanje onog dobrog filma u glavi, za razliku od negativnog filma koji se trenutno vrti.

 

3. Pronađite novu rutinu i nove običaje

 

Razmislite o tome kako možete popuniti dnevnu rutinu koja je sada promenena jer nedostaju one zajedničke aktivnosti, nečim novim i korisnim za sebe, kao što je fizička aktivnost koja će vam podstaći pozitivne hormone i energiju. Okružite se ljudima koji vas vole i žele vam dobro.

 

Takođe je dobro, ako ste s partnerom proveli mnoge Božiće, osmisliti vlastite nove običaje, koji će vas učiniti srećnim.


 

 

Inicijalizacija u toku...