S obzirom na to da je u svetu proglašena pandemija, neke od kompanija odlučile su da zaštite svoje radnike, a poslovni zadaci se rade online
Zbog virusa korona mnogo je onih širom sveta koji rade od kuće, a ova promena može i te kako da utiče na njihovu koncentraciju, pa samim tim i produktivnost. Stručnjaci u novonastaloj situaciji nude nekoliko praktičnih saveta za sve kojima je rad od kuće potpuna nepoznanica.
"Praviti listu zadataka je imperativ za produktivnost rada od kuće. Distrakcije mogu da se dese, naročito ako niste u uobičajenom radnom okruženju, i zato vam treba "mapa" kako da ostanete fokusirani. Osigurajte da napravite listu zadataka za koje imate vremena i resursa za taj dan." - kaže Paula Rizo, tv producent nagrađen Emi nagradom i medijski trener.
Ona dalje navodi da je bitno da odredite sebi u koje vreme dana ste najproduktivniji, a praktičan savet je i da koristite slušalice koje bi umanjile buku iz "okoline vašeg doma".
Rizo savetuje i da se koristi tehnika po kojoj 25 minuta radite, a onda pravite pauzu da sumirate šta je urađeno, a da kada vas nešto ometa tokom rada, prosto "zaustavite sat".
Što se onlajn sastanaka i razgovora tiče, savetuje da napravite teze koje su vam bitne pre samog starta, i da se držite ključnih tačaka. Bitno je ostati koncentrisan, uključen i zainteresovan i tokom virtuelnih sastanaka, i da se "povežete" sa kamerom i kompjuterom kao da preko puta vas zaista sedi osoba s kojom komunicirate.
Važno je da sebi sredite radni prostor, kao da ste u kancelariji, a neki stručnjaci savetuju da se i obučete kao da ste na poslu.