iznenađujući trend

Ovo su parfemi kojima su žene opsednute u poslednje vreme: Za to ima mnogo razloga, a prvi uopšte nije dobra vest

Svi noviji parfemi koji su popularni ove godine imaju nešto zajedničko, za šta stručnjaci imaju više objašnjenja. Ipak, prvo je da smo verovatno – gladne.

Gurmanski parfemfoto: New Africa/Shutterstock

Ranih dvehiljaditih nije moglo da se živi od krop topova, farmerki niskog struka, hita "Dilemma" Nelija i Keli Rouland i gurmanskih parfema.


Devojke od stila su nosile Britney Spears Fantasy, Angel by Thierry Mugler i Sui Dreams Ane Sui, a dve decenije kasnije slatkasti mirisi nam se vraćaju kao najveći trend među ljubiteljkama parfema.


Najnoviji koji je privukao mnogo pažnje je Kurky by Maison Francis Kurkdjian, koji miriše na spoj zrele breskve i maline, s kremastom vanilom za efektnu tuti-fruti mešavinu, a tu je i Legato Milera Harisa, koji nudi moderan pristup gurmanskim parfemima, spajajući vanilu s notama trešnje, sandalovine i mošusa.

 


Zašto su gurmanski parfemi ponovo u modi?


Jasno je da su trendovi ciklični i da već nekoliko godina svedočimo velikom povratku mode devedesetih i dvehiljaditih, u pogledu odeće, obuće, muzike, pa čak i frizura (samo da se ne vrate obrve!).

 

Međutim, ova konkretna moda mogla bi da ima i pomalo mračnu pozadinu jer stručnjaci povezuju pomamu za parfemima koji mirišu na hranu s porastom popularnosti lekova koji se zloupotrebljavaju za mršavljenje, poput ozempika.


Procenjuje se da se "jestivi mirisi" nude u vreme kada opsednutost mršavošću i nametnutnim i nerealnim standardima lepote raste, pa danas kada svaka dva dana čitamo da se neko pozant prepolovio ne možemo da se ne setimo da su parfemi s mirisom karamele, bundeve i vanile prošli put bili ultrapopularni kad su glavne zvezde bile Nikol Riči, Miša Barton, Ešli i Meri-Kejt Olsen...

 

Nikol Riči na reviji brenda Marc Jacobs 2009.foto: EPA/PETER FOLEY

Drugim rečima, u vreme kad je uživanje u hrani strogo kontrolisano i maltene zabranjeno, mirisi inspirisani dezertima nude "rupu u zakonu" kako bi se uživalo makar u parfemu, bez osećaja krivice.


Ako neko konzumira manje šećera, njegov mozak bi mogao da traži druge načine da zadovolji tu želju. To bi moglo da objasni prelazak na slatkaste parfeme – kaže dermatološkinja i stručnjakinja za estetiku dr Prija Verma za Hello. – U mnogim slučajevima je njihov miris zamena za dezert.


Kreativni direktor brenda Fragrance Du Bois objašnjava da njihovi kupci sve češće biraju miris praline, sleza, pistaća i čokolade jer "žele toplinu, udobnost i možda malo uživanja".

 


Gurmanski parfemi za bolje raspoloženje


Uzrok ove promene mogla bi da bude i mala doza dopamina koju pružaju slatkasti mirisi. Maison Francis Kurkdjian naziva svoj hit parfem Kurky "nevidljivim dodatkom koji budi sreću i povećava samopouzdanje".


I Rare Eau de Parfum, prvi ulazak Selene Gomez u svet parfema, podstiče prijatne, umirujuće vibracije kroz mešavinu karamela, pistaća, vanile i sandalovine.


Tražimo trenutke radosti i kontinuirani uspon "kulture poslastica" – objašnjava Mari Ana Ferdinand izvršna potpredsednica odeljenja za parfeme brenda Le Monde Gourmand.

 

 

To je odgovor na stresore u svakodnevnom životu. Jedan od načina da se počastite svaki dan jeste kroz miris i beauty rutinu, dok se oslanjate na nostalgiju i srećnija vremena, poput detinjstva. Mnogi gurmanski mirisi rade baš to.
 

BONUS VIDEO

Tajna zanata parfemdžije