radost

DOŠLO JE VREME ZA PROLEĆNU ORGANIZACIJU DOMA: Ova četiri trika će uneti harmoniju i pozitivnu energiju!

Određivanje mesta za knjige, igračke i odeću je ključno. Kroset preporučuje platnene korpe.

foto: Shutterstock

Došlo je vreme za prolećno čišćenje, a ova četiri trika za organizaciju priskaču u pomoć i prizvaće svežu i novu energiju u dom. Više reda u kući može učiniti mnogo toga za poboljšanje kvaliteta života i raspoloženja

 

"Ako u vašoj ostavi ima više stvari koje su nagomilane i idu do vrha ili vam garderober više liči na mesto zločina, to se odnosi upravo na vas. Sređivanje nereda može učiniti čuda za psihu, iako se ponekad čini zastrašujuće početi zbog ideje o gomili posla.", kaže Ese Kroset, koji vodi firmu za organizaciju i dizajn enterijera.

 

Kroset je mir u organizovanim prostorima otkrila kao tinejdžerka, dok je sređivala knjige u knjižari svoje majke u Nigeriji. Kao odrasla svoj je poziv pretvorila u stalnu karijeru. Živeći prema mantri: "Uredan prostor, prijatan dan", ona deli svoje najbolje savete o tome kako neuredne sobe pretvoriti u spokojna utočišta.

 

1. Sređivanje dečijih soba

 

Određivanje mesta za knjige, igračke i odeću je ključno. Kroset preporučuje platnene korpe.

 

"Velike su, ali mekane, tako da ne morate brinuti hoće li ih dete pokidati ili će moći samo da vadi ili vraća stvari u njih." kaže Ese.

 

Ormari za odlaganje sa poklopcima koji se sklanjaju po potrebi mogu pomoći da se udvostruči prostor za stavljanje stvari, budući da mogu da se slažu stvari jedna na drugu. Osim toga, izgledaju lepo i dolaze sa raznim motivima, a jeftiniji su od ormara i prenosni su.

 

"Kad se igra završila, prosto sve stvari idu u korpe i tako čekaju jutro. Oslobađajuće je kretati se po sobi stajanja na razbacane stvari. ", ističe Ese koja za knjige preporučuje plutajuće police na zidovima.

 

2. Rad od kuće u miru

 

Gde god da radite, bez obzira radi li se o namenskoj kućnoj kancelariji, ćošku spavaće sobe ili stolu u kuhinji, Kroset ima jedan glavni savet - što manje papira, to bolje.

 

"Mi smo u 2021. godini, ljudi moraju početi da razvijaju naviku da ne drže papire u blizini.", insistira ona.

 

Nastavak na sledećoj strani!

foto: Shutterstock

Razmislite o aplikacijama, poput KemSkenera koji omogućuju fotografisanje papira i prenos u PDF format. Na taj način su svi vaši ključni dokumenti dostupni i lako ih je pronaći.

 

Osim toga, ako se lepo uredi radni prostor, biće lakše odvojiti ga od ostatka kuće i na taj način će biti dobro za sređivanje na brzinu.

 

"Nemojte raditi za kuhinjskim stolom, čak i malo je dovoljno da odvojite mesto za rad, posebno ako je to za vas dugoročno poslovno rešenje. Možete zatvoriti balkon ili njegov deo, knaufom odvojiti deo boravka ili sobe, nužno je da napravite ugodan i lep prostor .", savetuje ona.

 

3. Preuzmite moć nad ormarom

 

Treba ukrotiti haos u ormaru pomoću jednobojnih vešalica - homogenost iznenađujuće umiruje oči.

 

"Izvadite svu odeću i pregledajte je. Moje je pravilo da, ako nešto niste nosili 12 meseci, to vam ne treba. Vešanje odeće po kategorijama čini i odevanje ujutro bez muke. Prvo na jednu stranu složite sve gornje delove, zatim pantalone, a nakon njih haljine.", priča Kroset.

 

Predlaže da je uvek bolje imati stvari na vešalicama nego na policama, jer je tako preglednije i odeća se neće gužvati. Na policama je idealno odlagati odeću za po kući, trenerke, helanke, obične majice i slično.

 

foto: Profimedia

"U proleće svakako spremite zimsku garderobu u vrećice za vakuumiranje. Zašto ne biste imali više mesta u ormaru, a usput i sortirali šta vam je od toga potrebno, a šta ne?", kaže.

 

4. Red u frižideru

 

"Ako je frižider uredan i sve složeno u njemu, ne samo da će biti pregledniji pa ćemo lakše birati zdravije opcije ishrane i kombinovati jela, već ćemo se osećati kao da nam je i celi dom uredniji.", tvrdi Kroset.

 

Prema njenom mišljenju, neka su mesta ključna i upravo su ona ta koja daju pojam urednosti ili neurednosti. Zato, treba početi od frižidera u koji svi svako malo vire, treba izvaditi sve, obrisati police, baciti nepotrebno i nekorišteno i napraviti funkcionalan sistem po kom će u njega ići namirnice po kategorijama.