icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

lekovita je i ukusna

12 ŠLJIVA dnevno i kažite zbogom HOLESTEROLU: Evo ko OBAVEZNO treba da ih uvrsti u svoj jelovnik

Šljiva je voćka koja ima mnoge blagodeti po ljudski organizam.

 

 

foto: Shutterstock / Africa Studio
foto: Shutterstock / Africa Studio

Ova ukusna i mirisna voćka jača kosti, smanjuje rizik od oboljevanja od raka debelog creva.

 

Ako svakog dana pojedete 12 šljiva prosečne veličine i to radite dva meseca to vam može pomoći da se izborite da viskim holesterolom u krvi.

 

Antioksidansi iz šljiva uništavaju slobodne radikale koji mogu da dovedu do oksidacije holesterola, koja znatno povećava rizik od moždanog udara ili visokog holesterola.

 

 

Osim u svežem stanju šljive se koriste i za pripremu ukusnih marmelada i kolača. Ona sadrži veliku količinu vitamina C, vitamin B6, bakar, vitamin B2, vitamin B3, vitamin K, magnezijum, gvožđe, kalcijum i čak 240 mg na 100 g kalijuma.

 

Kalijum u šljivama ima dobar uticaj na krvni pritisak, kao i na zdravlje srca. Ovaj element pobrinuće se da ne dođe do koagulacije trombocita koja je zaslužna za aterosklerozu i druge bolesti srca.

 

Sok od šljiva, Šljive, Voćni sok
foto: Shutterstock

 

Šljive se preporučuju i osobama koje pate od osteoporoze, jer su istraživanj pokazala da će se konzumacijom oko 100 grama suvih šljiva na dan u periodu od tri meseca znatno povećati markeri u krvi koji pokazuju povećanje gustine kostiju.

 

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete nivo šećera u krvi i smanjite rizik od dijabetesa tipa 2. One mogu smanjiti nivo triglicerida i glukoze u krvi, za šta je zaslužan lutein.

 

Takođe, flavonoidi u šljivama smanjuju rizik od otpornosti na insulin, a pozitivno utiču i na insulinsku osetljivost.