icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

UČIMO OD MAJSTORA

Trening vaterpolista za telo od čelika: Evo kako izvajati figuru za kojom baš sve devojke lude (FOTO)

Podeli:

  • 6
Jedan od najtežih sportova na svetu zahteva izuzetnu fizičku kondiciju i sportski talenat. Telo savršenih proporcija ne gradi se preko noći.
foto: Profimedia
foto: Profimedia

Da biste bili uspešni u vaterpolu, morate biti majstor multitaskinga, piše Men's Health Srbija.


S jedne strane, morate da se nosite sa protivnikom, a s druge sve vreme se morate održavati iznad vode i menjate pravac plivanja. Izvođenje svih ovih elemenata zahteva ne samo koordinaciju pokreta, već i ozbiljnu snagu tela.

 

TRENING SNAGE

 

Iako treninzi snage u vaterpolu ne zahtevaju dodatan otpor, same vežbe su vrlo zahtevne. I dok se čista snaga najbolje stiče dizanjem većih težina, u slučaju vaterpola akcenat se stavlja na mišićnu izdržljivost i kombinaciju vežbi sa opterećenjem. Sam program se zasniva na bazičnim vežbama, poput čučnjeva, povlačenja i potisaka. Profesionalni vaterpolisti treninge snage po pravilu rade kroz piramidalni princip rada. Prvo rade pet ponavljanja čučnjeva i povlačenja, a nakon toga deset pa sve do broja 25.

 

TRENING ZA NOGE

 

Snažne noge su osnova za uspešno igranje vaterpola. Treninzi snage u umerenom intenzitetu sa velikim brojem ponavljanja najbolje grade mišićnu izdržljivost. U pripremnom periodu vaterpolistima se savetuje vožnja bicikla i

trčanje uz stepenice kao dodatak vaterpolo treninzima.

 

PLIVAČKI TRENING

 

Vaterpolo zahteva brze plivačke sprinteve pa se upravo zato prepručuju treninzi intervala. Stručnjaci preporučuju kratke sprinteve od 12,5 metara u slobodno stilu, kao i nezaobilaznu vaterpolo tehniku eggbeater kick, koja podrazumeva rotacione pokrete nogu u vodi.

Program otprilike izgleda ovako: 50 metara plivanja slobodnim stilom, 12,5 metara brzog sprinta i 20 sekundi eggbeater kick pokreta. Tu su i neizostavni šuterski treninzi sa svake pozicije perimetra.

Da bi se stekla veća snaga šuta, praktikuju se treninzi medicinkom koja služi kao vaterpolo lopta.

 

foto: Profimedia

 

Sa sajta Men's Health preporučujemo vam još:

 

O, DA, I TO JE MOGUĆE: 10 fenomenalnih trikova za povećanje penisa

 

BUDIMO ISKRENI - SVI RADIMO NEKE ČUDNE STVARI: 7 stvari koje nijedan muškarac nikada neće priznati

 

DIJETA ZA LENjE: Kako smršati bez muke i odricanja?

 

OPREZ! U OPASNOSTI STE DA JE IZGUBITE: 24 stvari zbog kojih će devojke pomisliti da si slabić

 

VATERPOLO IZ DRUGOG UGLA: Čašica razgovora Nikole Rađena i Danila Ikodinovića (VIDEO)

Inicijalizacija u toku...