Ne propusite

Moderan, graciozan, poseban i inspirativan: Ovo je irski ples!

0
Džin Batler, čuvena irska plesačica i osnivač poznate trupe Riverdens (Riverdance) nastupiće 9. i 10. marta u Bitef teatru u okviru petog Beogradskog Irskog Festivala (BIF).
foto: Promo
foto: Promo

Džin će na prvom gostovanju u Srbiji predstaviti svoje najnovije delo, plesni peformans „Ovo je irski ples” (this is an Irish dance), duet koji je nastao i koji izvodi u saradnji sa čelistom i kompozitorom Nilom Martinom. „Ovo je irski ples” prati dosadašnji rad Batlerove kada je savremeni ples u pitanju, uključujući njenu slavnu prošlost u Irskom stepovanju (Irish Stepdance), produbljujući njene korene i osvrćući se na odnos između muzike uživo i pokreta.

 

Nil i ja, i kompletan tim komada „Ovo je irski ples”, oduševljeni smo što ćemo nastupiti u Beogradu. Zaista se radujemo što dolazimo u vaš grad po prvi put, kako bismo izveli „Ovo je irski ples” u čuvenom Bitef teatru i što ćemo se sresti i raditi sa srpskim plesačima u okviru radionica savremenog i irskog plesa 6. i 7. marta. Veoma se radujemo što ćemo podeliti naš rad sa vama”, izjavila je Džin Butler (Jean Butler) povodom gostovanja na Beogradskom Irskom festivalu.

 

Ovaj avangardni plesni komad dolazi u Srbiju nakon rasprodatih sala i odličnih kritika u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i irske turneje.

 

Batlerova je izvanredna plesačica, akcenat njenog plesa je jasno irski... pokreti nogama su laki i oštri – ona klizi po podijumu kao leptir koji poleće sa površine jezera”, napisao je cenjeni The New Yorker.

 

“O suštini misije Međunarodnog saveta za igru (CID), koji radi u okviru svetske organizacije UNESKO, svedoči njegova jednostavna poruka koju šalje svih plesnim umetnicima sveta, bez obzira kojim stilom igre se bave - igra je jedna (dance is one)!

 

Džin Batler, ugledna svetska plesna umetnica iz Irske, zvezda i osnivač trupe Riverdens (Riverdance), svojim avangardnim i izuzetno sofisticiranim plesnim performansom Ovo je irski ples (This is an Irish dance), potvrdila je značaj i promišljenost poruke, koja u ovom modernom dobu može biti putokaz svima koji žele da sa razumevanjem prate raznovrsnu umetničku igru u okviru svih njenih pojava.

 

Lična i umetnička tranzicija Džin Batler, koja je od tradicionalnog irskog plesa (kao izvorišta) vodi ka estetici savremene igre, zaslužuje pažnju i poštovanje posmatrača. Živi, intimni dijalog muzike i pokreta, scenska ogoljenost i višeslojna harmonija dva „instrumenta“ - violončela i igračice, riskantno, ali i uspešno, pronalaze ono delikatno mesto u predstavi na kome će pokret biti nesvestan, skoro intuitivan, a ka tome će ga povesti zvuk violončela. Ili će, možda, već učinjeni pokret provocirati muzičara da zvučnim zadatkom inspiriše igračicu za činjenje nove scenske kretnje, pred očima publike koja će, vrlo individualno, osetiti i doživeti fluidni sklad tela koje igra i violončela kao njegovog scenskog partnera”, kaže o nastupu čuvene plesne umetnice Ivana Milovanović (predsednica Beogradske sekcije CID – UNESKO i osniv

makonda-tracker