zanimljive i originalne postavke

Koreografski radovi Zurovca i Manđole premijerno u Mikser House-u!

0
Nacionalna fondacija za igru pokrenula je svoju trupu za mlade i profesionalne igrače, koja je u letos počela sa radom na realizaciji originalnih koreografskih postavki.
foto: Josip Regović
foto: Josip Regović

Početak procesa obeležila je saradnja sa hrvatskim koreografom Stašom Zurovcem i italijanskim koreografom Paolom Manđolom. Premijera radova Zurovca i Manđole, sa igračima koji tek započinju svoju umetničku karijeru, dogodiće se 15. decembra, sa početkom u 21h, na sceni Mikser House-a, Karađorđeva 46.


Zanimljive i originalne postavke za jedanast igračica, ova dva popularna autora posebno su pripremila sa učenicama koje pohađaju profesionalni program Baletske škole Nacionalne fondacije za igru u Beogradu, i to u rasponu od 12 do 18 godina starosti.


Koreograf Staša Zurovac, našoj publici posebno poznat po kreaciji kultnog beogradskog baleta „Ko to tamo peva“, uradio je komad od 23 minuta, dok je drugi deo večeri, slične minutaže, pripremio njegov italijanski kolega Paolo Manđola. Ovaj italijanski umetnik takođe je poznat beogradskoj publici, jer se sa postavkom koju je pripremio za Balet Rima predstavio na 13. Beogradskom festivalu igre.

 

foto: Promo

Kao svojevrsni most između znanja stečenih kroz odrastanje sa izuzetnim baletskim pedagozima i umetničkog sazrevanja kroz susret sa različitim koreografskim zadacima, pogotovo kroz brojne radionice tokom Beogradskig festivala igre, zamisao je da ova trupa ponudi mladim igračima prvi profesionalni angažman. Pored dragocenog iskustva koje nudi otkrivanje zanimljivih savremenih koreografskih rukopisa, za mlade igrače je od izuzetnog je značaja mogućnost nastupanja na profesionalnim scenama u zemlji i regionu, kao i sticanje odgovarajućeg kvaliteta potrebnog za dalju karijeru ili rad u inostranim profesionalnim trupama.

 

Interesantno je da su učenici Baletske škole Nacionalne fondacije za igru već na samom početku ove pozorišne sezone angažovani u postavci “Tajna crne ruke” u režiji Ljubiše Ristića, koreografiji Nade Kokotović i postavci Ivanke Lukateli, kao i u operi “Suton” u režiji Nebojše Bradića i koreografiji Marije Janković, pa je njihova decembarska premijera dobar nastavak građenja iskustva na ra različitim scenama.

 

 


 




 

makonda-tracker