Svečano otvaranje festivala (24. mart), ujedno je i prvo gostovanje kanadskog Baleta BC u Beogradu sa radovima dve zrele, hrabre i zanimljive koreografkinje, koje prvi put dele prostor scene. Kanađanka Kristal Pajt i Izraelka Šaron Ejal „obećavaju očaravajuću, preciznu, i ujedno duboko promišljenu igru“ (Toronto Star). Fantastični igrači i vrhunska baletska estetika u potpuno savremenom ruhu, kao i naslovi najboljih koreografa današnjice, oduševljavaju već nekoliko godina unazad publiku najprestižnijih svetskih pozornica.
Fascinantni Škotski plesni teatar, takodje prvi put gostuje u našem regionu (26. mart). Celovečernji komad “Jama” inspirisan je japanskim paganskim ritualima i posebno kreiran za ovu trupu od strane popularnog Damijena Žalea. Koreograf koji tokom poslednje decenije potpisuje neke od najcenjenijih produkcija svetske scene, uključujući i nagrađivane radove nastale u saradnji sa Akramom Kanom, Sidijem Larbijem Šerkauijem i Marinom Abramović, udružio je ovoga puta svoje ideje i energiju sa čuvenim vizuelnim umetnikom Džimom Hodžisom, koji je osmislio scenografiju.
Tokom nastupajuće pozorišne sezone, holandska trupa Introdans puni 45 godina. Kompanija obeležava jubilej spektakularnim programom “TUTTI”, u kome će njena oba ansambla izvesti tri premijerna naslova međunarodno proslavljenih umetnika. Flamansko-marokanski koreograf, Sidi Larbi Šerkauji, Italijan Mauro Bigonceti i Grk Dimitris Papajoanu daju svoj lični, posve individualni pečat umetnosti savremene igre. Ovaj spektakl, koji svakako okuplja publiku koja prati rad i domete vrhunskih holandskih trupa poput Holandskog plesnog teatra, na programu je 29. marta.
Apsolutni hit na svetskoj plesnoj i pozorišnoj sceni, jeste komad “Betroffenheit”. U pitanju je delo koje kritičari definišu kao “živi film” u izvođenju vankuverske trupe Kidd Pivot, koja je pre nekoliko godina ostavila bez daha beogradsku publiku. Jedna od najneverovatnijih i verovatno najzahtevnijih pozorišnih postavki koje se trenutno izvode na velikim svetskim scenama, delo je Kanađanke Kristal Pajt i pozorišnog reditelja Džonatana Janga. Njujork Tajms opisuje ovaj komad kao “očaravajući”, dok britanski Gardijan upozorava publiku “na maštovito ređanje neverovatnih prikaza usled kojih se u potpunosti može zaboraviti na disanje.”
Pored Centra Sava, ulaznice za predstave narednog Beogradskog festivala igre vec nudi i Pozorište na Terazijama. U ovom teatru nastupiće njujorška trupa Balet Hispaniko (2. i 3. aprila), sa radovima Ramona Uljea, Anabele Lopez Očoe i Pedra Ruiza, kao i francuska Kompanija Kafig sa postavkom “Pixel” Murada Merzukija (8. i 9. april). Na istoj sceni, kao događaj koji najavljuje 14. Beogradski festival igre, na programu je pozorišni komad “Brodski / Barišnjikov”, u režiji Alvisa Haramanisa i izvođenju slavnog Mihaila Barišnjikova. Ova predstava će se izvoditi 11, 12. i 13. marta, a veliki deo ulaznica je već rasprodat.