Kosa u Ateljeu 212

Bina Ateljea 212 ponovo će biti pozornica strasti, znoja, uzdaha i zvezdanih glumačkih uzleta u mjuziklu Kosa reditelja Kokana Mladenovića, čija je premijera trećeg februara.
0
1 / 8 Foto: Vladimir Šporčić

Uz režiju Kokana Mladenovića i koreografiju Mojce Horvat, glumačka ekipa u sastavu: Sergej Trifunović kao Berger,  Gordan Kičić, otkačeni Vuf, Bane Trifunović u ulozi Kloda, Ivan Jevtović, Kaja Žutić kao Dženi, Jelena Gavrilović, Gorica Popović, Dara Džokić, Feđa Stojanović... ukupno 47 izvođača na sceni uključujući i živi bend, oživeće ponovo trećeg februara Kosu, legendarnu mjuzikl-priču o generaciji punoj nade što hrabro stasava uprkos gotovo nerazrešivim realnim globalnim problemima. Sudeći prema energiji uloženoj na probama i snimanju songova, mladi glumački lavovi naoštrili su zube da makar ponove svetski uspeh predstave koju je Mira Trailović 1969. godine, još vruću, direktno sa brodvejskih dasaka prenela u Beograd. Ta izvedba je na domaće glumačko nebo lansirala kasnije superzvezde poput Seke Sablić, Dragana Nikolića, Miše Janketića, Branka Miličevića, Dušana Prelevića... Potpuno je raspametila tvorce mjuzikla, Džejmsa Radoa i Džeroma Ragnija, koji su se u oduševljenju popeli na scenu Ateljea i pevali i igrali zajedno sa glumcima. Uostalom, Beograd je tih dana bio hit No. 1 u čitavoj kulturnoj Evropi. Miloš Forman je nepogrešivi recept u kojem su spojeni opojni miris seksualnih sloboda, erotika uvijena u svilenu krpicu vrhunskih muzičkih ostvarenja i snovi o jednakosti i rasnoj trpeljivosti samo zašarenio u velikom filmskom hitu. Da je Hair evergrin kazuje podatak da je na Brodveju u proteklih više od četiri decenije odigrano oko 1.750 predstava, a u Londonu gotovo dve hiljade. Beogradska Kosa uneće, naravno, neke potpuno nove-stare elemente, boriće se protiv savremenih globalnih neprijatelja: kupoholičarstva, radoholičarstva, sve veće usamljenosti. I ponovo dokazati da se ne nalazi na nego u glavi, čime se sve više poklapa sa stajlingom danas prilično proćelavih savremenika praizvedbe. Konačno, da li se Kosa završila pobedom ljubavi i prijateljstva ili ukazivanjem na put kojim će se kretati budući čuvari svetskog mira i poretka, ni danas nikome nije jasno. Ali možda saznate ako novu beogradsku verziju pogledate do kraja.

Inače, klasičan brodvejski mjuzikl sadrži od šest do deset songova, a Kosa ih ima više od 30. Zanimljivo je da songove u predstavi u Ateljeu zaista pevaju glumci, a pojedini delovi teksta originalnih songova pozajmljeni su od Šekspira, tačnije iz Hamleta ili Romea i Julije. Pesma 3-5-0-0 delimično je bazirana na Ginzbergovoj poemi Vičita Vortex Sutra.

Brodvejski rimejk je u Americi startovao marta prošle godine, a u Londonu se tek očekuje početkom ovog proleća pa se sa beogradskom verzijom može govoriti o Eri Kose. Karte za specijalnu gala premijeru četvrtog februara po ceni od sto evra su sa zapada već odavno bezecovane, a domaćoj publici se šansa ukazuje na preostalih osam predstava tokom prvog meseca igranja.

makonda-tracker