Festival Demoludy predstaviće pozorišta iz bivših jugoslovenskih zemalja: Srbije (JDP i Atelje 212), Hrvatske (KUFER – Kazališna udruga frustriranih reditelja), Slovenije (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana), Bosne i Hercegovine (Kamerni teatar 55), koji će izvesti predstave po delima savremenih dramskih pisaca. Festival će promovisati savremeno dramsko stvaralaštvo i javnim čitanjem drama Biljane Srbljanović, Dušana Kovačevića, Matjaža Župančiča, u postavci poljskih reditelja. Tokom Festivala održavaće se radionice, susreti s autorima i razgovori na temu političke nezavisnosti u savremenom pozorištu i medijima.
Ideja Festivala je da pripremi prostor za multikulturni dijalog u istočnoevropskim zemljama. Prošlost i nasleđe je samo simbolička tačka odakle treba da iznova počnemo promišljanje našeg identiteta(…) Festival Demoludy je dobra prilika da pokažemo šta sada radimo, i šta imamo da ponudimo jedni drugima. To je takođe prilika da se setimo da mi nismo zatvorena društva, već zajednice ljudi koji žive među ruinama zapadne civilizacije. Zaboravljajući na političke igre, možemo učiti kako da govorimo, kako da komuniciramo putem umetnosti koja je izvan stereotipa i istorijskog resentimenta. Ime Festivala je samoironični gest oslobođen resentimenta. Mi smo otvoreni za sve generacije.
Reč demoludy koja je nekada bila pežorativni naziv za građane bivših socijalističkih zemalja mi koristimo kao gest otpora protiv masovne kulture – kaže se u opisu festivala.
Hadersfild Uglješe Šajtinca u režiji Aleks Čizholm na programu Festivala je u petak 18. septembra, dok će predstavom Barbelo, o psima i deci Biljane Srbljanović u režiji Dejana Mijača biti svečano zatvoren Festival u subotu 19. septembra. Na Festivalu će biti održano i javno scensko čitanje dve drame Biljane Srbljanović Pad u režiji Malgožate Gluhovske (Małgorzata Głuchowska) i Supermarket u režiji Irenuša Janiševskog (Ireneusz Janiszewski).