Pavlović je, obraćajući se posetiocima, većim delom govorio o istorijskoj ulozi i značaju despotove porodice i posebno Mare Branković, po kojoj je nazvana jedna od festivalskih nagrada, a što se samog festivala tiče, istakao je da ovde nisu predstave koje istražuju pozorište, već predstave koje su istražene.
On je ocenio da je situacija u pozorišnoj umetnosti u Srbiji toliko loša, da je više nemoguće pasti, aludirajući na prethodno izrečene novinarske opaske da će novi festival doživeti fijasko.
- Siguran sam da ćete uživati u ovim predstavama i, u slavu ovog grada – Smedereva, kažem da je festival otvoren - rekao je Pavlović.Nakon toga, izvedena je prva festivalska predstava Park, Teatra Maska iz Bukurešta, koji je u ambijentu Smederevske tvrđave gostovao i prošle godine.
Za rad rumunske umetničke trupe karakteristični su istraživanje potencijala neverbalnog teatra, negovanje pantomime, otelotvoravanje živih statua, fokusiranost na gest i telesni izraz. Identitet i originalnost Teatra Maska, uz atraktivna scenska i kostimografska rešenja, potvrđuju se u punoj meri dok se prizori pozorišnim jezikom artikulisane i autorski sagledavane istorije Bukurešta pojavljuju se kroz emocijama prožetu, romantičnu priču bez reči o prelepom parku Čišmiđiu. Pogled koji seže vek i po unatrag predstavlja nam park kao jednu od znamenitosti Bukurešta i, istovremeno, svojevrsnu riznicu uspomena na harizmatične likove i svedoka promena generacija.
Predstavu Postmoderni kabare dobrog vojnika Švejka, u izvođenju Šabačkog pozorišta, publika će moći da pogleda u ponedeljak, 7. jula.
Ovogodišnja programska ponuda nove gradske kulturne manifestacije obuhvata pet pozorišnih predstava koje ulaze u festivalsku konkurenciju i jedno muzičko delo kojim će manifestacija biti zatvorena. Grad Smederevo je pokrovitelj novog gradskog festivala Teatra u tvrđavi, koji je u pogledu sadržaja, značajnim delom orijentisan na obeležavanje stogodišnjice Prvog svetskog rata.