Održan 47. Bitef: Gran pri Mira Trailović pripao predstavi Zoran Đinđić

0
Specijalna nagrada za jedinstven koncept i glumački ansambl jednoglasno se dodeljuje predstavi 55+ Boruta Šeparovića u produkciji Montažstroj teatra iz Zagreba.

Pozorištu je, da bi preživelo, neophodna međunarodna razmena. U doba izolacije, kao i u doba globalizacije. Bitef festival je odigrao bitnu ulogu u održavanju te razmene tokom prethodnih 47 godina. Poznato nam je da festival trenutno prolazi kroz finansijski težak period, ali se to ne odražava na njegov umetnički kvalitet. Izražavamo duboku nadu da će ovaj jedinstveni festival biti u mogućnosti da nastavi da ispunjava svoju važnu ulogu. Takvi festivali su neophodni. 

Žiri u sastavu Kristijan Holchauer (predsednik žirija), Jana Ros, Igor Ružić, Andraš Urban i Filip Vujošević dodeljuje Grand Prix Mira Trailović za najbolju predstavu, predstavi Zoran Đinđić Olivera Frljića i njegovog ansambla u izvođenju Ateljea 212 iz Beograda. Specijalna nagrada za jedinstven koncept i glumački ansambl jednoglasno se dodeljuje predstavi 55+ Boruta Šeparovića u produkciji Montažstroj teatra iz Zagreba.


Žiri izražava posebno priznanje tome što predstava daje glas ljudima koji ga inače ne dobijaju. Ona ih takođe tera da taj glas upotrebe – ne uvek u svoju korist. Predstava 55+ predstavlja specifičan oblik dokumentarnog pozorišta ali je takođe i veliko delo fikcije. Ono ostaje u domenu stvarnosti, ali istovremeno predstavlja i veliko pozorište. 

Politikin žiri u sastavu Nikita Milivojević, Marko Manojlović, Vesna Roganović, Borka Trebješanin i Ana Tasić, doneo je odluku da se Politikina nagrada za najbolju režiju na 47. BITEFU dodeli reditelju Jerneju Lorenciju za režiju predstave Oluja Mestnog gledališča ljubljanskog.

Obrazloženje žirija:


- Lorencijeva Oluja je kompaktan spoj lokalnog i univerzalnog, klasičnog i savremenog, konkretnog i metaforičkog, istorijskog i budućeg. Lorenci je klasik ruskog realizma iščitao u savremenom tonu, tekst je kritički prilagodio našem vremenu opšte spektakularizacije, suptilno i precizno ga je doveo u kontekst novih medija i savremenih komunikacja, zadržavajući pri tome melodramsku suštinu ove drame i čistoću emocija likova.

Nagrada publike pripala je predstavi Galeb a na drugom i trećem mestu našle su se predstave Žene u narodnoj skupštini i Oluja.




makonda-tracker